iDNES.cz

Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Účastníci prvního ročníku programu VÝKOP již intenzivně řeší své start-upové nápady. Osm týmů, které se nominovaly do projektu libereckého inkubátoru Lipo.ink, si v tuto chvíli se svými mentory ověřuje, zda je jejich nápad životaschopný a má potenciál oslovit své zákazníky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum | foto: ARR - Agentura regionálního rozvoje, spol. s r.o.

Od poloviny září prošly týmy několika workshopy o tvorbě produktu, zákaznících nebo finančním plánu. Nyní pracují na dalších úkolech, aby na konci listopadu mohly předstoupit před investory a ucházely se o jejich přízeň. „Velkou část projektu jsem měl připravenou již před spuštěním programu, nicméně odborníci mi velmi pomáhají doplňovat znalosti, především co se týká rozvoje obchodu,“ říká Jakub Forman, který chce se svojí aplikací Loveguard dát mužům nástroj, jak pomocí různých výzev a funkcí správně naplnit vztah k oboustranné spokojenosti a nezapomenout při tom sám na sebe.

Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum
Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum

Zatímco některé týmy jsou na úplném začátku, v jiných případech dochází již na realizační fázi. Alan Fabik se svým projektem Ekolotoč už řeší technické detaily s jedním z libereckých parkovacích domů, aby v něm mohla parkovat elektrokola. „VÝKOP je fajn v tom, že se snaží, aby projekty došly do bodu, kdy se opravdu rozhodne, jestli to má smysl, nebo ne. Jsou tu jasné úkoly, musíte mít zpracované dokumenty, finanční plán, vyřešenou legislativu,“ doplňuje Fabik.

Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum
Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum

Pro svá setkání, workshopy a konzultace využívají týmy bohaté zázemí podnikatelského inkubátoru Lipo.ink v centru Liberce. „Do Lipo.ink chodím na schůzky s koučem a prostory jsou super, mají pohodový catering, všichni jsou tam ochotní,“ láká další zájemce Jakub Forman. Kromě kanceláří a zasedacích místností je zde i coworkingové centrum. Jde o prostor, kde si můžete pronajmout pracovní místo, kam můžete pozvat na schůzku klienta a kde vám na recepci přijmou zásilku, i když jste zrovna úplně jinde. Není to jen sdílená kancelář, ale můžete se zde potkat s dalšími lidmi, rozvíjet podnikání, nechat se inspirovat nebo vyřešit problém takovým způsobem, jaký v samostatné kanceláři nenajdete. „Jsem velmi rád, že umíme podnikatelům v jakékoli fázi jejich byznysu nabídnout odpovídající zázemí a flexibilní možnosti pro řešení jejich potřeb. Bez podobné služby bychom nemohli Liberecký kraj nikam rozvíjet,“ doplňuje Jiří Ulvr, krajský radní pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum
Start-upy nepadají z nebe, nápady potřebují své regionální centrum

Intenzivní součinnost nyní potřebuje i David Ettel se svým týmem, který v rámci Výkopu chystá výrobu polovodičových materiálů na bázi polymerů. „Každý zpracovává svoji část, ladíme prezentace, vytipovali jsme si spolupracující firmy, konzultujeme komunikační strategii a její nosiče. Lipo.ink je super základna pro schůzky, přednášky a týmovou spolupráci, také jsme je požádali o součinnost při vyhledávání obchodních příležitostí, vyšli nám vstříc,“ uzavírá David Ettel hodnocení libereckého podnikatelského ústředí.

zpět na článek