iDNES.cz

Jezděte v klidu. Svobodně a bez závazků. Birne by Direct

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Birne by Direct, česká firma, kterou definují slova bezstarostnost ve spojení s operativním leasingem. Zdá se vám to nepropojitelné? Nejen, že to lze, ale funguje to. O tom, proč vzniklo Birne, čím se odlišuje od ostatních a kdo jsou její zákazníci jsme si popovídali s Lukášem Černo, CEO Birne.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Začněme tedy tím, proč vlastně Birne vzniklo a kde se vzalo jméno firmy?

Na trhu s op. leasingy se běžně setkáváme s omezeními, kterým se lidé musí přizpůsobovat. Dnešní doba je ale velice rychlá, podmínky proměnlivé, a proto by i užívání auta mělo tuto linku reflektovat. Chtěli jsme operativní leasing zpřístupnit běžným spotřebitelům a malým podnikatelům. Vzniklo proto Birne, které ukazuje, že je možné užívat si bezstarostně auto a nebýt přitom svázaní limity.

Jméno Birne nám dobře znělo. Navíc v němčině to kromě hrušky znamená i hlava nebo žárovka. Je to tedy, jako kdyby se vám nad hlavou rozsvítila žárovka – dobrý nápad.

Co to znamená v praxi?

Boříme hranice klasických operativních leasingů. Postavili jsme flexibilní operativní leasing, který je revoluční hned ve dvou rovinách. Tou první je samotné nastavení celé služby. Náš klient není vázaný pevnou dobou nájmu vozidla, což mu umožňuje užívat auto tak dlouho, jak potřebuje. Vrátit nebo vyměnit ho může kdykoli, a to bez jakýchkoli sankcí. Druhým omezením, se kterým se běžně setkáváme, je fixní nájezd kilometrů. Kdo dnes ale ví, jak moc bude jezdit? Naše klienty proto nezavazujeme žádným pevným číslem, do kterého by se museli vejít. A poslední výhodou je krytí drobných poškození po vrácení, a to do výše 10 000 Kč. To znamená, že pokud klient například odře disk kola, nemusí se bát doplatků při vracení auta, protože toto krytí už je rozpuštěno ve standardní ceně pronájmu.

Pak je tu druhá rovina, kterou je klientská péče. Dáváme si extrémně záležet, aby bylo o klienta maximálně postaráno a bylo pro něj zážitkem komunikovat s našimi lidmi. Veškerá interakce proto probíhá osobně, tedy s živým člověkem a je jedno, jestli pomáháme klientovi vybírat vhodné auto nebo pro něj zajišťujeme servis. Vše je lidské a přátelské.

Služba je opravdu hodně flexibilní. Pro koho je vhodná? Kdo je vaším nejčastějším klientem?

Birne je pro každého, kdo nechce mít s autem žádné starosti a preferuje jednoduché a rychlé pořízení. U nás stačí zajít na web birne.com rezervovat si na pár kliků auto, doložit pouze 2 doklady a do pár dnů můžete bezstarostně jezdit. Nemusíte řešit, kde a za kolik budete auto pojišťovat, servisovat, přezouvat apod. Prostě se o vše postaráme a vy už jenom jezdíte.

Mluvíme tady o operativním leasingu. Proč jste se v rámci vámi nabízených služeb zaměřili právě na něj?

Standardní operativní leasing je orientovaný spíš na velké společnosti a nikdo se pořádně nevěnuje drobným spotřebitelům a podnikatelům. Na trhu nám chyběla skutečně proklientská služba, odpovídající nárokům dnešního spotřebitele, který nemá rád dlouhodobé závazky, omezení, háčky ve smlouvách, případně těžko dostupnou zákaznickou podporu. To všechno se snažíme v naší službě odstranit a klientům maximálně zjednodušit život s autem, a ještě jim vytvořit skvělý zážitek z naší služby. My vlastně ani nechceme naši službu nazývat operativním leasingem, protože toto pojmenování vyvolává spíše negativní konotace (každý má nějakého známého, který se při operativním leasingu spálil, protože mu leasingovka vyúčtovala něco nečekaného). Trefnější název pro naši službu je měsíční předplatné.

Jaké další služby v následující době chystáte?

Chceme se zaměřit na širší spektrum zákazníků. Absolutní flexibilita má svoji cenu a ne každý si ji může dovolit. Připravujeme proto produkt pro klienty, kteří chtějí bezstarostně užívat auto, ale zároveň je pro ně důležitá i cena. Chceme se klientům geograficky přiblížit, protože zatím si musí k nám přijít pro auto do Prahy, co samozřejmě není pro každého ideální. Chceme proto nabídnout klientům i možnost vyzvednout si auto jinde než v Praze. Zároveň chceme dále rozšiřovat nabídku značek a modelů. Rádi bychom nabízeli více prémiových značek.

Jak vidíte budoucnost operativního leasingu v České republice?

Myslím, že jeho popularita bude narůstat. Kdysi jsme si neuměli představit, že jednou budeme nakupovat potraviny online a kurýr nám je doveze do 90 minut. Dnes si ještě mnoho lidí neumí představit, že by auto nevlastnili, ale užívali jako službu. Vlastnit auto bere hodně času a přináší nemálo starostí. Při pořízení vyjednáváte o ceně, sháníte nejvýhodnější financování, pojištění. Když už auto užíváte, řešíte pojistné události, pokuty, kde a za kolik auto servisovat, přezouvat nebo prodávat. Leasingovky tohle řeší za vás, navíc umí vyjednat s dodavateli lepší ceny, a tak vám nešetří jen čas, ale i peníze. Myslím, že postupně tohle začne chápat více lidí a budou poptávat stejnou bezstarostnost jako v jiných oblastech svého života.

Jakou roli chce Birne hrát v této budoucnosti?

Chceme být průkopníkem v posouvání hranic jednoduchosti užívání auta jako služby a v klientském zážitku s tím spojeném.

zpět na článek