iDNES.cz

Jak se připravují firemní recepce s noblesou?

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Milli Dítě Radová věří ve slušnost a respekt. V rozhovoru nám prozradila, jak promítá do podnikání rodinné hodnoty.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

D’Eclair = Radovi. Zleva: Petra a Jiří, maminka Milena, Milli Dítě Radová| | foto: D’Eclair

Jak jste se dostala k oboru profesionálních recepčních služeb?

Milli Dítě Radová

D’Eclair je rodinná firma, založila ji moje maminka, která si tak splnila sen o podnikání. Já i bratr jsme ve firmě v podstatě vyrůstali. Původně se firma zabývala modelingem a hostesingem, což v té době bylo vysoce konkurenční prostředí. K recepčním službám jsme se dostali vlastně úplně náhodou, když jeden z našich klientů, kterému jsme pravidelně zajišťovali hostesky na konference, potřeboval udělat svou recepcí vynikající dojem na návštěvu z headquateru. Byli s naším výkonem moc spokojeni, tým už na recepci zůstal a my jsme se v tom doslova našli. Vlastně jsme zaplnili díru na trhu.

Studovala jsem v té době management na VŠE, modeling mne moc nelákal, ale recepce, to mne bavilo a baví stále více. Navíc jsem v sobě objevila velkou schopnost empatie, což se ukázalo jako velký přínos. Maminka nám firmu před pár lety předala a i když stále zůstává naším největším rádcem a oporou, dívá se spíš zpovzdálí. Konečně má čas na svého největšího koníčka, malování. Její úžasné obrazy zatím zdobí jen naši kancelář, ale my věříme, že už brzy uspořádá svou první výstavu.

V čem vlastně profesionální recepční služby spočívají?

My recepce outsourcujeme, takže klient se nemusí starat o to, kdo tam bude o dovolené nebo v případě nemoci. Garantujeme, že recepce je vždy obsazená a plní své povinnosti.

Primárně má zajistit, aby se příchozí, ať už zaměstnanci, nebo hosté, cítili vítaní. Úsměv, pozdrav, pomoc v každé situaci. Za ty roky jsme definovali standardy profesionálních recepčních služeb, máme zpracovaný kodex i přesnou metodologii náboru či vzdělávání.

Kromě toho se staráme také o callcentrum a stále máme tým hostesek. I když u nás pracují hlavně dámy, máme v týmu i pár mužů. O to víc si jich vážíme.

Pořádek, noblesa a úsměv. Tak by to mělo být na každé firemní recepci.

Na čem kromě přesných standardů stavíte?

Jsou to pro nás tři zásadní hodnoty: slušnost, vzájemný respekt a partnerství. Nad nikoho se nepovyšovat, jít příkladem a ostatní pozitivně motivovat. Já naše recepční týmy nechápu jako zaměstnance, to slovo téměř nepoužívám. Jsou to kolegové. Tak jsme byli vychováni a to rezonuje napříč firmou.

Přirozeně to má v krvi také moje švagrová Petra, parťačka a pravá ruka. Aktuálně byla oborovou asociací IFMA zařazena mezi mladé profesionály ve facility managementu. Jsem na ni neskutečně pyšná, stejně jako na všechny ostatní kolegy. Mám zkušenost, že když pravdivě žijete hodnotami firmy, přitáhne to stejně smýšlející spolupracovníky a můžete vytvořit pracovní prostředí, ve kterém se všichni cítí respektovaní a přijímaní. To ve službách považuju za klíčové.

Firemní recepci by měli obsluhovat vstřícní profesionálové
Máte také ve firmě noblesní recepci?

Jakou výzvu v oboru vidíte a jak se s ní vypořádáváte?

Práce recepční je nesmírně komplexní, vyžaduje velké soustředění. Smutné je, že se často investuje do luxusního vybavení prostoru, ale na personálu se šetří – nejen finančně, ale i pozorností. Často jsou jen nabráni, vhozeni do vody a dále se o ně nikdo nestará. I když pozorujeme trendy, že vznikají obory na středních školách, je to spíš okrajové a získat dobrý trénink je pořád celkem komplikované. To je to, co děláme úplně jinak. Týmy rozvíjíme, pečujeme o ně, pravidelně školíme. Jsou pak spokojení a motivovaní. Pozice recepční je startovací, takže když se děvčata časem posunou dále, sice nás to trochu mrzí, ale druhou stranu víme, že jsme jim dali dobrý základ pro jejich další kariéru.

První dojem a vizitka firmy. Na tom už mnoha společnostem záleží.

Často zmiňujete rozdíl mezi recepčním a vrátným. V čem spočívá?

Vyplývá to z podstaty jejich náplně práce. Zatímco recepční vítá zaměstnance a hosty firmy, ostraha je nastavená na to, aby zastavila potenciální vetřelce. Bohužel tak často přistupují ke všem příchozím. Otevřenost a bariéra, nic přece nemůže být ve větším rozporu. Ty dvě role by se ideálně měly doplňovat, v jedné osobě jsou neslučitelné. Ostraha za recepční pult nepatří. Pokud na sebekrásnější recepci bude chybět usměvavý profesionál, pokazí to nejen první dojem, ale také značku, kterou by měla recepce reprezentovat.

Do vzdělání a rozvoje týmů investují v D’Eclair mnoho času a energie.
Zakladatelka firmy už ji předala další generaci a teď se věnuje svému koníčku....

Již čtvrtým rokem jste partnery projektu Recepce roku, jediné oborové soutěže v České republice, která aktuálně spustila registrace. Co vás oslovilo?

Ano, jsme odborným garantem kategorie SERVIS, kde jsme pomohli nastavit metriky hodnocení na základě našich standardů a pravidelně zpracováváme reporty. Když nás neziskovka Recepce není vrátnice oslovila, ihned jsme našli společnou řeč. Stejně jako oni věříme, že firmy a jejich recepce mohou slušností inspirovat veřejnost. Navíc si myslíme, že ti, kteří svou práci odvádějí na jedničku s hvězdičkou, mohou dobré umístění v soutěži vnímat jako veřejné ocenění. Z dat předchozích ročníků vidíme, že kvalita jde postupně nahoru, minimálně u přihlášených projektů. Zdravé firmy se o nastavení svého recepčního servisu zajímají a je jich stále více. Pokud k tomu můžeme kouskem přispět, má to smysl.

Více informací o firmě D’Eclair najdete na https://d-eclair.com.

zpět na článek