iDNES.cz

Ostravské metro 2.0 – PŘIPOMÍNKY VYSLYŠENY

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Prohlédněte si nový návrh linkového vedení tramvají v Ostravě. Nová verze reaguje na nejčastější připomínky veřejnosti a vychází vstříc požadavkům vedení jednotlivých městských obvodů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nová verze linkového vedení reaguje na nejčastější připomínky veřejnosti a vedení jednotlivých městských obvodů. | foto: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Zároveň přináší výhody původního konceptu změn, který představují tři páteřní linky č. 1, 2 a 8, které budou jezdit ve špičce v intervalu tři a pět minut a o víkendech každých deset minut. Dalších devět linek bude na tyto páteřní navazovat. Systém linkového vedení pro Ostravu s novými úpravami je pracovně pojmenován jako „Ostravské metro 2.0“. O termínu spuštění bude brzy rozhodnuto, roli v tom bude hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina. Do té doby se může veřejnost s novým upraveným systémem řádně seznámit a otestovat ho v online vyhledávači, který nabízí konkrétní možnosti spojení. Tímto pomůžete doladit celý systém k co největší spokojenosti.

Dopravní podnik evidoval přes 450 podnětů k původnímu návrhu změny linkového vedení. Jak bylo slíbeno, všechny podněty byly pečlivě vyhodnoceny a projednány se zástupci vedení města Ostravy a městských obvodů. Je to vůbec poprvé, kdy byla otevřena diskuze nad takovýmto návrhem s cílem, aby se s ním všichni v klidu a s potřebným předstihem důkladně seznámili. O záměru změny poprvé informovali Dopravní podnik Ostrava, Koordinátor ODIS a odbor dopravy MMO na jaře 2023. Nové linkové vedení tramvajové dopravy má přinést Ostravanům kratší intervaly na linkách a úplnou nízkopodlažnost, konec spřažených tramvajových souprav a vyšší komfort a bezpečnost při cestování.

„Nechtěli jsme nerozvážně uvést do života systém, který by neměl podporu veřejnosti a zůstaly v něm nevyslyšené připomínky zástupců městských obvodů, jejichž občané jsou uživateli naší MHD. Považuji za velmi důležité, že se podařilo nejvážnější připomínky do návrhu zapracovat. Brzy oznámíme termín, kdy bude tato nová koncepce tramvajové dopravy v Ostravě spuštěna,“ říká k nové verzi změn linkového vedení Břetislav Riger, náměstek primátora pro dopravu.

„Děkujeme všem, kteří věnovali čas prostudování původního návrhu změn a zaslali své připomínky. Jen tak jsme mohli získat užitečnou zpětnou vazbu. V současné době již můžeme s velkou jistotou považovat návrh změn za životaschopný,“ dodává Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava.

Nový návrh změn linkového vedení doprovází komunikační kampaň s názvem Ostravské metro 2.0. Všechny důležité informace, včetně upraveného plánu sítě linek a aktualizovaného elektronického vyhledávače spojení, jsou dostupné na webových stránkách dpo.cz/ostravskemetro. Otestujte si, prosím, v novém vyhledávači, zda a jak se změní vaše cestování MHD po zavedení změn.

Nejčastější výhrady:

  • Chybí přímé spojení Dubiny a Hrabůvky s VŠB-TUO a FNO
  • Chybí přímé spojení Výškovic a Zábřehu s VŠB-TUO a FNO
  • Nedostatečná obslužnost oblasti Horymírovy a Karpatské
  • Nekomfortní spojení ÚMOb Jih s centrem města
  • Chybí přímé spojení Poruby s Nádražní ulicí

Změny oproti původnímu návrhu

  • Linka 7 vrácena na trasu přes Horymírovu a Karpatskou
  • Linka 7 vrácena až do Výškovic
  • Přidána linka 11 ze Zábřehu přes Nádraží Vítkovice do Poruby (vozovna)
  • zachovány vybrané spoje linky 17 z Dubiny do Poruby (Vřesinská)
  • Vybrané spoje páteřní linky 8 vedeny z/na Nádražní ulici

Ostravské metro 2.0:

  • Nový standard páteřních linek - cestující nemusejí znát JŘ, tramvaj bude na dohled
  • Řešení nerovnoměrného vytížení spojů
  • Konec spřažených souprav a 100% nízkopodlažnost v denním provozu
  • Vyšší komfort a bezpečnost
  • Naprostá většina přestupů na stejném nástupišti
  • Nová schopnost pružněji regulovat výkony
  • Hustá intervalová doprava je trend v moderních městech
Nový návrh Ostravského metra

Proč změna?

  • mění se hybnost obyvatel (kam, proč a kdy cestují)
  • současný stav tramvajové sítě je zastaralý, odpovídající době před 10 lety
  • některé spoje jezdí přeplněné, jiné zase málo vytížené
zpět na článek