iDNES.cz

Na modernizovanou trať v centru Ostravy se vrátily tramvaje

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Od soboty 19. srpna mohou cestující opět pokračovat tramvají ve směru na Hlavní nádraží v Ostravě. Výluka na ulici Nádražní, která trvala od začátku prázdnin, byla v termínu ukončena. V místě proběhla modernizace tramvajového úseku mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Výstražná světla na nástupišti zastávky Důl Jindřich | foto: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Přinesla pevnou jízdní dráhu, zajištující snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají, nové trolejové vedení a výstražná světla na nástupišti zastávky Důl Jindřich upozorňující na blížící se tramvaj.

Mezi ulicí 30. dubna a Valchařská je nově tzv. pevná jízdní dráha

V průběhu provádění stavebních prací byl v červenci a částečně v srpnu zcela přerušen tramvajový provoz, který byl nahrazen autobusy. Výluka znepřístupnila i jednu ze dvou tramvajových vozoven Moravská Ostrava.

„Nová trať přinese cestujícím dlouhodobě klidnější jízdu tramvají a zvýšení bezpečnosti na zastávce Důl Jindřich. V úseku došlo i k výměně výhybky, která je unikátní svou konstrukcí nejen na Ostravsku, ale i v celé republice. Zajistí hladší průběh jízdy vozů a snížení vibrací v okolí křižovatky,“ říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Modernizovaná trať na ul. Nádražní

Jan Dohnal, primátor města Ostravy uvádí: „V rámci plánované modernizace jsme kladli důraz i na zvýšení bezpečnosti. Na zastávce Důl Jindřich došlo k obnově nástupní hrany a doplnění výstražných světel na nástupišti, která upozorní cestující a chodce na blížící se tramvaj. Těší nás, že modernizace proběhla bez problémů, a že se dokonce podaří ukončit silniční uzávěru dříve oproti původnímu plánu, tak aby se silniční provoz obnovil spolu s ukončením výluky.“

Náměstek primátora pro dopravu Břetislav Riger doplňuje: „Jak bylo avizováno, společně s modernizací proběhla také výměna veřejného osvětlení. Jsem rád, že se vše podařilo úspěšně zkoordinovat a uskutečnit. Cena za změnu kolejového svršku na modernější pevnou jízdní dráhu v délce téměř 600 metrů dvoukolejně, novou výhybku, vylepšené nástupní hrany zastávky Důl Jindřich a nové trolejové vedení na nových stožárech vyšla na téměř 69 milionů korun bez DPH.“

Jedná se o další z řady investic DPO do moderní infrastruktury. Část bude pravděpodobně dotována díky Operačnímu programu Doprava 2021-2027.

zpět na článek