iDNES.cz

„Pocit úspěchu je jedním z důvodů, proč to dělám“

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Svoji práci v brněnské společnosti Optimio přibližuje její obchodní ředitel Martin Sokol.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Martin Sokol | foto: Optimio s.r.o.

„Pomáháme firmám růst ve všech oblastech marketingu,“ vysvětluje hlavní náplň práce brněnské společnosti Optimio její obchodní ředitel Martin Sokol. Když zde začínal, čekal, že k netradičnímu názvu se váže nějaký příběh. Nic takového. Zjistil, že je to podle latinského slova, které znamená nejlepší.

Čemu se vaše společnost věnuje?

Našim klientům poskytujeme full-service marketing (kompletní servis pokrývající veškeré marketingové potřeby firmy – pozn. red.). Primárně se věnujeme návrhu a realizaci marketingových strategií, které pomáhají našim klientům zajistit růst ve všech oblastech marketingu. Oproti konkurenci pracujeme velmi intenzivně na výzkumu dat našich klientů, a to zejména na počátku spolupráce. Výsledná zjištění transformujeme následně již do konkrétních aktivit a výběru toho správného mixu marketingových kanálů a činností se zaměřením na výkon a efektivitu.

Jak vznikl název Optimio?

Byla to jedna z prvních věcí, na kterou jsem se také ptal, když jsem v Optimiu začínal, a čekal jsem okolo toho nějaký divoký příběh, ale nakonec to mělo poměrně racionální základ. Název vymyslel zakladatel Jan Bindr přibližně před patnácti lety. Je odvozen z latinského optimum, což znamená nejlepší. Zároveň jsme začínali s optimalizacemi pro SEO, tak se nám Optimio hodilo.

Jak vypadá váš pracovní den?

Pracovní den se snažím rozdělovat podle toho, čemu se potřebuji věnovat. V dopoledních hodinách mám vyhrazené dvě až tři hodiny takzvaného chráněného času, kdy se opravdu věnuji těm nejsložitějším věcem, které vyžadují soustředění bez nutnosti odcházet na meetingy (schůzka – pozn. red.), brát telefony nebo odpovídat na e-maily. V následujícím průběhu dne jsou to pak již většinou interní meetingy, ať už se zástupci středního managementu, nebo případně obchodní setkání s klienty. Pravidelně každý týden mám také vyhrazený čas na faktické řízení obchodního týmu a další. Pátek se snažím držet jako den bez schůzek a mohu to jen doporučit.

Spolupracujete se známými jmény, můžete jmenovat některé konkrétní klienty?

Aktuálně máme v portfoliu přibližně 100 klientů z řad B2C (marketingová komunikace směřující na koncové zákazníky – pozn. red.) i z B2B (marketing soustřeďující se na propagaci produktů mezi firmami – pozn. red.). Mezi nejznámější e-commerce (zjednodušeně online podnikání – pozn. red.) klienty patří například Elnino.cz, Kilpi, VitalCountry, z řad služeb to jsou Repromeda, Brněnské veletrhy, SledováníTV, u B2B jsou to například Seyfor, Vema, Money S3. Daří se nám velmi dobře pracovat s klienty napříč všemi obory a zaměřeními.

Jak byste porovnal marketing za dobu, co se jím zabýváte?

V marketingu, vývoji a obchodu se aktivně pohybuji přes čtrnáct let. Primárně jsem se vždy v minulosti více věnoval právě obchodu, případně vývoji technických řešení hlavně v e-commerce sféře. Marketing tak pro mě stál vždy trochu bokem, ale znáte to. K tomu nejlepšímu prostě člověk musí dospět a dozrát časem. Za ty roky jsem měl možnost pracovat na několika stovkách projektů. To vám dá neuvěřitelný nadhled, který prostě jinak nezískáte.

Co je nejčastější služba, která k vám přivádí zákazníky?

Stále je to určitě poptávka po přípravě a správě výkonnostních reklam. Ale v poslední době se to již daleko více doplňuje také o rozvoj sociálních sítí, obsahové strategie, e-mailingu a jeho automatizaci a také analytické výzkumy a analýzy. Je vidět, že i u tradičních velkých firem u nás probíhá generační obměna v rámci managementu a tito lidé dnes uvažují již jinak. Vědí, že jejich potenciální zákazníci jsou dnes právě na zmíněných sociálních sítích, profesních sítích a že i zde musí umět dobře komunikovat.

Co máte na své práci nejradši?

Je to určitě dynamika a možnost věci měnit velmi rychle. Obor marketingu je často ten první, který musí absorbovat různé technologické změny, legislativní nařízení apod. Vyžaduje to pružnost, nadhled a to mě opravdu baví. Zároveň je to pro mě příležitost pracovat s největším smyslem, proč to děláme, abychom někomu pomohli splnit cíle a on tak měl možnost zase splnit cíle pro někoho dalšího. Baví mě také to, že je člověk obklopený skvělými kolegy a specialisty napříč všemi odděleními. Není nic lepšího, než když vidíte opravdu chytré a schopné lidi, jak dokážou vytvářet hodnoty pro druhé. Baví mě pracovat s čísly, s motivací lidí a ukazovat cestu, jak dosáhnout cílů. Pocit úspěchu je určitě jedním z důvodů, proč to dělám.

Jak relaxujete?

Odpoledne po práci se pak rád věnuji různým aktivitám, které mám. Především je to sport, ať už běhání, florbal nebo cvičení ve fitku, případně venku na nějakém outdoorovém hřišti. Velmi mi to pomáhá si odpočinout od pracovní zátěže, nabrat inspiraci a elán do dalších činností. Ve večerních hodinách většinou ještě přibližně třicet minut věnuji přípravě na další den, abych na něco nezapomněl a dobře si naplánoval čas na přejezdy mezi schůzkami.

www.optimio.cz

zpět na článek