iDNES.cz

Kvalitní oblečení, odvaha i humor. Goldbee zpochybňuje stereotypy

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Ve zvláštním rozhovoru s majitelem značky GoldBee Honzou Kočarem a jeho kolegou Kienem odhalujeme pozadí projektu „Zachraň oblečení“ a jedinečnou marketingovou kampaň, která spojuje českou a vietnamskou komunitu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Honzo, mohl byste nám vysvětlit, co stojí za projektem „Zachraň oblečení“?

Projekt vznikl jako reakce na běžnou praxi ve většině textilních společností, kde se vadné nebo neprodávané výrobky jednoduše vyhazují. My nechceme penalizovat naše zaměstnance za drobné chyby, které se ve výrobě prostě stávají. Takže pokud se něco nepovede - špatně tištené logo, menší vada na látce, které si holky nevšimly, nebo trošku křivý šev. Tak to jde do kolekce zachraň.

Nebylo by tedy ale lepší oblečení nabídnout zdarma, než placenou formou zachraň?

Distribuce zdarma je nákladná a daňové zákony nám to komplikují. Chceme jen pokrýt náklady a ujistit se, že práce našich zaměstnanců není zbytečná. Zároveň to mají zákazníci jako takový mystery box. A máme na to skvělé recenze.

Jaký dopad měl projekt na vaše zaměstnance a na atmosféru ve vaší firmě?

Zaměstnanci cítí, že jejich práce je ceněna a že firma stojí za nimi, i když se stane chyba. To se většinou neděje. A obvykle to slíznou právě ti na nejnižších pozicích. U nás je to obráceně. Radši vytáhnu pár tisíc ze své kapsy než z kapsy našich švadlenek.

Jak GoldBee podporuje udržitelnost mimo projekt „Zachraň oblečení“?

Mimo projekt používáme ekologické materiály a minimalizujeme odpad v celém našem výrobním procesu. Také spolupracujeme s místními dodavateli, abychom snížili naši uhlíkovou stopu a podpořili místní ekonomiku.

Jak minimalizujete odpad ve společnosti? Není to…klišé?

Chápu. Zní to tak, ale u nás ne. Během výroby oblečení vznikají průstřihy a odstřižky, které se vyhazují. Tomu se bohužel nedá vyhnout, ale my přišli s nápadem, jak tyto malé kousky látek využít dál. Z těch větších průstřihů vyrábíme batůžky nebo pelechy pro psy a ty malé odstřižky používáme jako výplň do našich recyklovaných polštářů a válecích vaků.

Kdybyste měli vyrábět jen jediný produkt, který by to byl?

Asi stahovací legíny, nebo plavky. Jsou to produkty určené pro ženy s bříškem. Ať mají kila na víc, jsou po porodu, nebo mají nějaký zdravotní problém. Tyto produkty jim pomáhají… a to nejen fyzicky, ale hlavně psychicky. Krásně zpevní a schovají bříško a vytvarují postavu. Máme na to dojemné recenze.

Jaký byl váš nejdivočejší nápad pro nový produkt nebo marketingovou kampaň, který jste nakonec neuskutečnili?

Tak to určitě muži v dámských plavkách… jako vidět se v tom, Kiena a u toho se po sobě ještě sápat… to bylo něco.

Aha. Moment. Neuskutečnili. Tak to nic. My se nebojíme ničeho. A jak se říká: peníze a strach jsme nikdy neměli.

Kiene, co vás vedlo k tomu, abyste promoval českou značku?

Je to trochu bizár, ale zároveň je to zábava. Chtěli jsme ukázat, že i přesto, že je naše komunita odlišná, jsme stále nedílnou součástí Česka. Přišlo nám hrozně vtipný propagovat českou výrobu a hejtovat levný dovoz z Asie právě vietnamským Čechem. Je to vtipný, ne? Nebo?

Ale, vy sám jste Čech, že?

Ano, narodil jsem se v Česku a mám české občanství jako většina mých vrstevníků.

Jak reagují lidé na vaše videa?

Reakce jsou smíšené, ale většinou pozitivní. Lidi milují humor a nadhled. A to nám pomáhá bořit předsudky mezi českou a vietnamskou komunitou.

Jak se vaše videa odrážejí ve vietnamské komunitě?

Máme hodně společného. Ve společnosti stále kolují fámy a zvěsti, legendy, lži a příběhy, které nejsou pravdivé. Je smutné, že i já se občas potýkám s problémy, které měli moji rodiče. Jednoduše řečeno s rasismem. I díky GoldBee chci ukázat, že když člověk žije v zemi více než 20 let a respektuje jejich kulturu, zaslouží si respekt. Uznání a zacházení jako s kýmkoli jiným. Občas je mi smutno, jak se některá individua chovají k vietnamské komunitě. Proto se snažíme vtipem a nadsázkou, satirou přiblížit Čechy, Vietnamce a vietnamské Čechy ještě více přiblížit. Ještě více spojit.

Co podle vás přináší za pozitiva Česku vaše vietnamská komunita?

Kdo by dělal večerky na vesnicích? Aha!!! Sám sem jednu měl.

Jaký je váš nejoblíbenější příběh nebo zážitek z natáčení videí pro GoldBee?

Asi úplně všechno. Natáčení je vždycky strašná sranda. Ať používáme jako rekvizity kondomy, nebo jsme jen v boxerkách. Kampaň v dámských plavkách byl příběh sám o sobě.

GoldBee není jen další módní značkou. Je to hlas, který se nebojí vyjádřit nesouhlas s běžnou praxí v průmyslu a hledá cesty, jak překonat stereotypy a podporovat inkluzivitu. Od projektu „Zachraň oblečení“, který hájí práva zaměstnanců a nabízí ekologické řešení, po unikátní marketingovou kampaň, která spojuje dvě různé kultury, GoldBee dělá věci jinak. A to je něco, co dnes ve světě módy opravdu potřebujeme.


zpět na článek