V MZM vystavují boty, které zrcadlí tradici

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Cílem výstavy je představit veřejnosti málo známý a dosud samostatně nevystavený fond tradiční a dobové módní obuvi ze sbírky Etnografického ústavu Moravského zemského muzea.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V MZM vystavují boty, které zrcadlí tradici | foto: MORAVSKÉ ZEMSKÉ MUZEUM

Součástí výstavy jsou i jím inspirované tvůrčí výstupy studentek a studentů všech ročníků ateliéru Design obuvi Fakulty multimediálních komunikací zlínské Univerzity Tomáše Bati. Etnografický ústav MZM dlouhodobě rozvíjí koncept nazvaný Tradice a design, v jehož pojetí muzeum uchovává doklady lokální a národní paměti, zároveň je však také institucí, jejíž fondy slouží coby inspirační zdroj a východisko pro rozvoj současné kultury, designérskou tvorbu nevyjímaje. Tato kritéria naplňuje právě výstavní projekt „Boty. Odraz tradice,“ během kterého studenti a studentky FMK UTB čerpali inspiraci při práci s konkrétními sbírkovými předměty EÚ MZM.

„Zda se budou inspirovat materiálem, formou, způsobem řemeslného zpracování, výzdobnými prvky, příběhem nositele či celkovým dojmem z muzejního objektu bylo zcela ponecháno na mladých designérech. Jediné pevné zadání znělo: vytvořit celý nositelný pár obuvi ve vlastním velikostním čísle autora, aby mohl boty sám otestovat,“ vysvětluje kurátorka výstavy, etnografka Mgr. Gabriela Rožková z MZM.

„Na začátku bylo z fondu obuvi EÚ MZM vytipováno na čtyřicet párů. Výběr byl realizován tak, aby nabízel mužské, ženské i dětské boty ze souboru tradiční i dobové módní obuvi. Kritériem při výběru inspiračního portfolia byla také regionální, materiálová, střihová a technologická rozmanitost,“ pokračuje Rožková. Na kolekci pracovali mladí designéři a designérky mezi třemi až šesti měsíci, výsledkem jsou různorodá pojetí bot od minimalistických nazouváků až po vysokou efektně šněrovanou obuv.

„Různorodost zvolených muzejních předloh i následných designérských realizací nám neumožnila řadit exponáty chronologicky či typologicky, proto jsme se rozhodli, že prostor výstavy bude v jedné části ztvárněn jako situace, které se fiktivní nositelé vystavované obuvi, tradiční i designové, mohli či mohou účastnit. Touto dějovou linkou se stala hodová zábava,“ popisuje spoluautorka výstavy Lucie Trejtnarová z UTB ve Zlíně. Organizačním kritériem druhé části výstavy je vztah mezi inspiračním zdrojem, tj. předmětem z fondu EÚ MZM, a konkrétní realizací studenta ateliéru Design obuvi. Vystavené předměty jsou doplněny o informace přibližující proces vzniku nové obuvi, její cestu od inspirace a návrhu až ke konkrétní realizaci, nechybí ani údaje k obuvi historické.

„Projekt je přínosným počinem pro obě participující strany. Muzeu přináší možnost nových přístupů k výstavním realizacím, které jsou pak atraktivnější pro širší spektrum návštěvníků, studentům a designérům zase umožňuje prezentovat nabyté znalosti a dovednosti,“ vyzdvihuje význam spolupráce generální ředitel MZM Mgr. Jiří Mitáček, Ph.D.

Přáním autorů je, aby výstava poskytla návštěvníkům pohled na obuv jako na dílo, které může být nástrojem kulturního vyjádření a současně odrážet dlouhou historii jeho řemeslné výroby. Zdůrazňuje důležitost zachování obuvnických tradic u nás, a zároveň oslavuje inovace v designu, které obohacují a posouvají kupředu tento tradiční průmysl. Výstavní projekt je platformou pro dialog mezi minulostí a současností, který zdůrazňuje spojitost mezi tradicí a aktuálním designem.

https://www.mzm.cz/boty-odraz-tradice

  • Nejčtenější

Drahá nemoc: diabetici si ročně připlatí až 40 000 korun, říká lékař

Komerční sdělení

Český diabetolog MUDr. Jan Šoupal, Ph.D., svojí studií potvrdil, že kontinuální měření glykémie výrazně přispívá k dobré kompenzaci nemoci. „Přínos glukózových senzorů je v tomto zásadní. Ne každý si...

5. prosince 2024

ODISka nabízí cestujícím daleko víc, než mnozí tuší…

Komerční sdělení

Bezkontaktní čipová dopravní karta ODISka je v Moravskoslezském kraji realitou již čtrnáctým rokem, a za tuto dobu již bylo vydáno více než tři čtvrtě milionu karet. Přesto stále existuje řada lidí,...

2. prosince 2024

Inovace a pokrok ve zdravotnických technologiích v Hradci Králové

Komerční sdělení

Heraeus Medevio je významná společnost se sídlem v Hradci Králové, která se specializuje na výrobu zdravotnických pomůcek. Původně známá jako Contract Medical International, byla společnost v roce...

2. prosince 2024

5 tipů, jak se správně obléct na turistiku po Česku

Komerční sdělení

Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený turista. Abyste se na svých toulkách po Česku cítili komfortně, nepodceňujte výběr správného outdoorové oblečení. Co má takové oblečení umět a na co si...

2. prosince 2024

Advent v Příbrami: Tradice, světla a sváteční atmosféra

Komerční sdělení

Příbram nabízí pro letošní adventní a vánoční období bohatý program, který láká milovníky tradic, historie i novodobých zážitků. Návštěvníci si mohou vychutnat vánoční atmosféru na Svaté Hoře,...

2. prosince 2024

Nový název, stejné složení!

Komerční sdělení

Bionect se mění na Dermatop.

7. prosince 2024

Sváteční sezóna je konečně tady

Komerční sdělení

Do kaváren Starbucks se vrací oblíbené vánoční trio nápojů, které každoročně přináší předvánoční atmosféru a radost z ikonických chutí.

7. prosince 2024

Maledivy – vodní ráj to napohled

Komerční sdělení

Atoly se svými korálovými prsteny vystupujícími z blankytných vod Indického oceánu připomínají drahokamy, které tu někdo ledabyle poházel. Více než stovka ostrovů je domovem luxusních resortů, kde...

7. prosince 2024

Splňte vánoční přání dětem z 10 dětských domovů

Komerční sdělení

Dopisy Ježíškovi, krásná předvánoční charitativní akce, která slaví tento rok kulaté 20 narozeniny. V minulých devatenácti ročnících se splnilo přes 6600 přání dětí z dětských domovů a v letošním...

7. prosince 2024

Kvůli milence se rozvádět nebudu, nejsem blázen, říká Simona Krainová

Nepije alkohol, nejí přílohy, běhá a posiluje. Karel Vágner šel do sebe. Zhubl už víc jak deset kilo. Jeho manželka...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje...

Hrála v pornu, tak skončila. Solfronk se v Bacheloru rozloučil s další účastnicí

Odhalení o minulosti soutěžící Denisy Veselé a jejím natáčení pornovideí výrazně zamávalo atmosférou v sídle Bachelora....

Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod

Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj obchod v pražském...