Smlouvu o spolupráci podepsal s generálním komisařem české účasti na Expo 2025 Ondřejem Soškou v Praze ve středu 5. února 2025. Samotná prezentace designu uniforem se uskuteční v první polovině března. Během světové výstavy se bude konat v prostorách pavilonu představení značky Jan Société, v giftshopu bude dostupná limitovaná edice produktů navržená Janem pro Expo 2025.
„Cítím velkou zodpovědnost, reprezentuji přece na Expo aktuální českou módu. Současně cítím i velkou hrdost a mám velká očekávání v úspěch českého pavilonu. Myslím, že je letos neskutečně povedený a moje uniformy, které na sobě bude mít veškerý staff i management, ho podle mě skvěle doplní,“ říká k navázání spolupráce návrhář Jan Černý a doplňuje: „Těším se hlavně na propojení s japonskou kulturou, bude to pro mě a pro značku takové objevování nového teritoria, nového trhu a současně reprezentování Česka. Během rešerše a navrhování jsem zjistil, jak se naše kultury protínají, a je to rozhodně vzrušující projekt!“
Japonsko je a bylo podle Černého módní velmocí a ovlivnilo světovou módu už v 20. století, kdy do Paříže přišli japonští návrháři a poprvé světu ukázali, jak může vypadat minimalismus a dekonstruktivismus. Tehdy přelomová móda tu zůstala dodnes a mnozí designéři i dnes čerpají z mistrů japonské fashion.
„Tématem české účasti je Talent a kreativita pro život. Jsem moc rád, že na prezentaci Česka můžeme spolupracovat s mladými talentovanými profesionály, kteří mají světové renomé, jako je Jan Černý, a pomůže nám s prezentací Česka více než 10 000 kilometrů od domova. Naše účast je v Japonsku sledována se zvýšeným zájmem už od samého počátku příprav díky našemu inovativnímu pavilonu. Těšíme se, jaké budou reakce na uniformy,“ komentuje spolupráci s Janem Černým generální komisař české účasti na Expo 2025 Ondřej Soška.
Kancelář generálního komisaře je od ledna 2023 součástí sítě Českých center.
O Janu Černém
Jan Černý je český designér, který tvoří ve své značce Jan Société současnou pánskou a genderless módu. Už ve svém mladém věku má za sebou velké úspěchy. Absolvoval stáž pod už zesnulým designérem Virgilem Ablohem v pařížském ateliéru Louis Vuitton, byl kreativním ředitelem české značky Kara, umístil se v žebříčku 30 pod 30 časopisu Forbes, obléká osobnosti jako Barbora Strýcová, Calin, Ben Cristovao a je součástí české mladé kulturní scény, která formuje styl mladé generaci.
V roce 2024 navrhl nástupovou olympijskou kolekci pro české sportovce, která byla díky své moderní estetice a inovativnímu přístupu zařazena magazínem Time mezi tři vůbec nejlepší kolekce celého světa.