Středoevropská konference o potravinovém odpadu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Jsme na dobré cestě v boji proti plýtvání potravinami. Společnost Tesco uspořádala se svými partnery již 4. ročník středoevropské konference o potravinovém odpadu. Letos se konala v Praze. Symbolicky připadla na Mezinárodní den životního prostředí, který se dnes slaví.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Středoevropská konference o potravinovém odpadu | foto: ČTK

Akce, na které se sešli zástupci podnikatelských a vládních institucí a nevládních organizací z celé střední Evropy, hledala řešení na snižování množství potravinového a obalového odpadu.

Video z konference naleznete zde: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/protext-video-central-europe-food-waste-conference-2019/1764017

Během konference se zástupci různých průmyslových odvětví a organizací pokusili identifikovat zdroje potravinového a obalového odpadu a vytvořit společnou vizi budoucnosti. Všichni se shodli na tom, že zásadní pro snížení množství potravinového a plastového odpadu v regionu střední Evropy je spolupráce dodavatelů a maloobchodníků. Ti by společně měli přinášet řešení, které budou podněcovat i zákazníky k odpovědnému jednání.

Středoevropská konference o potravinovém odpadu

První etapou snižování potravinového a plastového odpadu ve firmách je vždy měření a stanovení cílů. Pravidelně zveřejňované údaje o potravinovém odpadu společnosti Tesco dokazují, že jde o správný přístup.

„Transparentnost a měření jsou nezbytné pro identifikaci problémových míst a pro řešení příčin plýtvání potravinami. Pomáhá to každému pochopit, kolik, kde a proč se plýtvá jídlem,“ řekl Matt Simister, generální ředitel Tesco ve střední Evropě.

Středoevropská konference o potravinovém odpadu

Od roku 2016 začalo Tesco v ČR transparentně měřit svůj potravinový odpad. Díky pravidelnému měření může Tesco hrdě říci, že již dosáhlo cíle udržitelného rozvoje OSN 12.3, tedy snížit do roku 2030. Od roku 2016/17 se firmě podařilo snížit plýtvání potravinami ve vlastních provozech o úžasných 55 % a darovat 2 052 tun neprodaných potravin lidem v nouzi.

„Plýtvání potravinami je příliš velké téma pro každou společnost, která by se jím musela zabývat sama. Vyzýváme proto každou další potravinářskou společnost, aby se do roku 2030 zavázala snížit na polovinu celosvětový objem potravinového odpadu a zveřejnit data o svém potravinovém odpadu,“ dodává Matt Simister.

Středoevropská konference o potravinovém odpadu

Úsilí snížit potravinový odpad na polovinu je dobré nejen pro samotné podnikání nebo charitativní účely, ale má hlubší význam, a to hlavně v globálním kontextu. Organizace spojených národů pro výživu a zemědělství odhaduje, že přibližně třetina všech vyprodukovaných potravin na světě se nespotřebuje a vyhodí. Z ekologického hlediska způsobuje tento potravinový odpad přibližně 8 % všech emisí skleníkových plynů. Pokud by bylo celkové množství vyplýtvaných potravin bráno jako samostatná země, byla by třetím největším producentem skleníkových plynů po Číně a USA. Ve skutečnosti potravinový odpad produkuje více než čtyřnásobek ročních emisí skleníkových plynů připadající na letecký průmysl.

„V roce 2050 by mělo být na planetě 10 miliard lidí, s tím souvisí nárůst potravinové produkce o 50 % a třetina z nich se stále vyplýtvá. Prognózy říkají, že v roce 2050 bude 50 % obhospodařované půdy degradováno následkem plýtvání potravinami. 42 % vyhozených potravin je z domácností, retail tvoří 5 %. Odhad je, že každý jednotlivec vyhodí ročně 83 kg potravin,“ doplňuje Vladislav Smrž, náměstek Ministerstva životního prostředí.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

V Praze může vzniknout unikátní projekt od Evy Jiřičné. Podívejte se

V Praze může vzniknout unikátní projekt od Evy Jiřičné. Podívejte se

Eva Jiřičná zvítězila ve velké mezinárodní architektonické soutěži na komplex budov po dosluhující telekomunikační věži...

O čtvrt milionu náklaďáků méně – díky betonárnám v centru Prahy

Lodní doprava

Denně do Prahy po silnicích proudí plno stavebního materiálu. Těžké náklaďáky zhoršují již tak přeplněnou pražskou...

Bydlení ve Vochově - venkovský klid a Plzeň na dosah

Bydlení ve Vochově   - venkovský klid a Plzeň na dosah

Plzeň jako čtvrté největší město republiky přináší spoustu pracovních příležitostí a patří k sídlům, která nabízejí...

Druhá kvalifikace na Velkou pardubickou se poběží výjimečně v neděli

Druhá kvalifikace na Velkou pardubickou se poběží výjimečně v neděli

Kvalifikační seriál na 129. Velkou pardubickou steeplechase pokračuje druhým dílem. „Červená“ kvalifikace je na pořadu...

Technics OTTAVA™ S SC-C50: špičkový bezdrátový audiosystém

Technics OTTAVA™ S SC-C50: špičkový bezdrátový audiosystém

Hledáte elegantní řešení, jak kvalitně ozvučit obývací pokoj nebo jakoukoli jinou místnost vaší domácnosti? Bezdrátový...

Další z rubriky

Prožijte léto s novou řadou elektrokol Crussis 10.4

Prožijte léto s novou řadou elektrokol Crussis 10.4

Český výrobce elektrokol Crussis přivádí začátkem léta na trh k dokonalosti vyladěnou řadu e-biků Crussis 10.4.

V Praze může vzniknout unikátní projekt od Evy Jiřičné. Podívejte se

V Praze může vzniknout unikátní projekt od Evy Jiřičné. Podívejte se

Eva Jiřičná zvítězila ve velké mezinárodní architektonické soutěži na komplex budov po dosluhující telekomunikační věži...

Prodávejte špičkové interiérové dveře s franchisou SOLODOOR

Prodávejte špičkové interiérové dveře s franchisou SOLODOOR

Interiérové dveře jsou klíčovou součástí domu či bytu. Hrají funkční i designovou roli. Rekonstrukce i stavby...

Najdete na iDNES.cz