Co je to SEO?
Search Engine Optimization. V překladu Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to aktivity spojené se zlepšováním pozic stránek ve výsledcích vyhledávání například na Google, Seznam.cz, Bing apod. Cílem je navýšení počtu návštěvníků na e-shopu, ale hlavně zvýšení kvality a relevance těchto návštěv.
Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronájem a tvorbu e-shopu upravitelného na míru.
Jestli u vašeho e-shopu tyto cíle plníte dobře, si ověříte tak, že si zkontrolujete své pozice v SERP. K tomu můžete použít například Google Search Console. Nebo si jednoduše vyhledávací dotazy vepsat do vyhledávače.
První stránka ve vyhledávaní, a jak se na ni dostat
Není možné být na prvním místě u všech vyhledávání. Už vůbec ne hned. Konkurence se totiž snaží o to stejné. Prvně se tak soustřeďte na to, abyste se dostali alespoň na první stránku.
O umístění stránek vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání rozhodují vyhledávací roboti. Jak tyto roboty přesvědčit, že právě váš web se má uživateli zobrazit vysoko ve vyhledávání? Musíte ho průběžně optimalizovat.
SEO e-shopu krok po kroku:
1) Váš e-shop je indexovaný a vyhledávače jej vidí a vědí o něm
2) Identifikace relevantních vyhledávacích dotazů – analýza KW
3) Odpovídající obsah vstupních stránek e-shopu pro dané vyhledávací dotazy
4) Uživatelská přívětivost na výborné úrovni
5) On-page faktory e-shopu a jejich optimalizace
6) Podpůrný obsah (návody, tipy, rady) šířící se zdarma mezi lidmi / organicky
7) Dílčí optimalizace
Analýza KW
Pomáhá vám zjistit, pod jakými slovy nebo frázemi vás vaši zákazníci a návštěvníci e-shopu vyhledávají. Pokud chcete navyšovat kvantitu a kvalitu organických návštěv e-shopu, bez této analýzy to nepůjde.
Co konkrétně dělat?
Pro lepší přehlednost si aktivity dělíme na tzv. off-page a on-page faktory.
Off-page SEO e-shopu
Jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Jde o odkazy z externích webových portálů, směřující na stránky vašeho e-shopu. Nejde vždy jen o počet, ale také o to, jak kvalitní odkazy jsou. V praxi se může jednat například o placené PR články, zmínky apod.
On-page SEO e-shopu
Texty, nadpisy a ztučnění
Kvalitní texty jsou základ. Díky nim bude váš e-shop přínosem pro návštěvníky a kladně ho budou hodnotit také vyhledávací roboti. Využít musíte trefných nadpisů nebo ztučnění, které pomůže se lépe orientovat v textu.
Metatagy
SEO title a description. V SERP se zobrazují jako tučný nadpis stránky a její popis. Pro každou stránku, podstránku, produkt, kategorii, článek a jakýkoliv obsah by měly být tyto tagy univerzální. U titlu je ideální rozsah 50 až 60 znaků. Description by měl obsahovat maximálně 160 znaků.
Rychlost načítání e-shopu
Stěžejní je pro vyhledávače a návštěvníky také rychlost načítání.
URL e-shopu / doména e-shopu
Pokud již máte delší dobu, tento bod nemusíte řešit. Jestli ale teprve začínáte, je potřeba si dát na výběr domény pozor. Název by měl být stručný, výstižný a mít spojitost s vaší obchodní značkou.
Landing page
Cílová nebo záchytná stránka, na kterou se snažíte přivést uživatele vyhledávající konkrétní klíčové slovo. Musí mít odpovídající obsah, aby uživatel stránku neopouštěl a splnila jeho očekávání.
Přesměrování
Pokud zrušíte nějakou stránku e-shopu, nikdy ji nezapomeňte přesměrovat. Ideální je přesměrování 301, které přenese téměř všechen Page Rank původní stránky na stránku novou. Duplicitní obsah e-shopu můžete řešit tzv. kanonizací.
Další on-page faktory
● Validní HTML kód
● Interní prolinkování
● Java scripty
● Strukturovaná data
● Responzivní zobrazení e-shopu
● SSL certifikát a HTTPS zabezpečení e-shopu
● Sitemap a robots.txt
● Další
Čemu se v rámci SEO optimalizace vyhnout?
Seznam SEO praktik, které vám nepřinesou nic dobrého. Spíše naopak, vyhledávače vás za tyto činnosti budou velmi pravděpodobně penalizovat.
1) Podvodné zpětné odkazy
2) Nákup odkazů z katalogů / odkazové farmy
3) Skryté odkazy a části textu
4) Duplicitní nebo ukradený obsah
5) Obsah generovaný automatem / programem
6) Klamavá přesměrování
7) Jiný obsah pro vyhledávače a jiný pro uživatele
8) Nadužívání klíčových slov
9) Využívání velkého množství klíčových slov v jednom obsahu
Nezapomeňte, že SEO by měla být dlouhodobá aktivita. Výsledky možná neuvidíte hned, ale postupnou optimalizací, investicí do kvalitního obsahu a budováním odkazové sítě dokáže váš e-shop získat návštěvnost z vyhledávačů.
Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronajímaná e-shop řešení.