Úterý 20. dubna 2021, svátek má Marcela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 20. dubna 2021 Marcela

SEO pro e-shop

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
E-shop je připravený, ale zákazníci ani objednávky nepřicházejí? Pak vám přijde vhod článek od UPgates, specialistů přes pronájem a tvorbu e-shopů. V tom se podíváme na SEO e-shopů, protože většina online zákazníků dnes začíná nákup právě ve vyhledávači.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

SEO pro e-shop | foto: SEO pro e-shop

Co je to SEO?


Search Engine Optimization. V překladu Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to aktivity spojené se zlepšováním pozic stránek ve výsledcích vyhledávání například na Google, Seznam.cz, Bing apod. Cílem je navýšení počtu návštěvníků na e-shopu, ale hlavně zvýšení kvality a relevance těchto návštěv.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronájem a tvorbu e-shopu upravitelného na míru.

Jestli u vašeho e-shopu tyto cíle plníte dobře, si ověříte tak, že si zkontrolujete své pozice v SERP. K tomu můžete použít například Google Search Console. Nebo si jednoduše vyhledávací dotazy vepsat do vyhledávače.

První stránka ve vyhledávaní, a jak se na ni dostat

Není možné být na prvním místě u všech vyhledávání. Už vůbec ne hned. Konkurence se totiž snaží o to stejné. Prvně se tak soustřeďte na to, abyste se dostali alespoň na první stránku. 

O umístění stránek vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání rozhodují vyhledávací roboti. Jak tyto roboty přesvědčit, že právě váš web se má uživateli zobrazit vysoko ve vyhledávání? Musíte ho průběžně optimalizovat.

SEO e-shopu krok po kroku:

1) Váš e-shop je indexovaný a vyhledávače jej vidí a vědí o něm

2) Identifikace relevantních vyhledávacích dotazů – analýza KW

3) Odpovídající obsah vstupních stránek e-shopu pro dané vyhledávací dotazy

4) Uživatelská přívětivost na výborné úrovni

5) On-page faktory e-shopu a jejich optimalizace

6) Podpůrný obsah (návody, tipy, rady) šířící se zdarma mezi lidmi / organicky

7) Dílčí optimalizace

Analýza KW

Pomáhá vám zjistit, pod jakými slovy nebo frázemi vás vaši zákazníci a návštěvníci e-shopu vyhledávají. Pokud chcete navyšovat kvantitu a kvalitu organických návštěv e-shopu, bez této analýzy to nepůjde.

Co konkrétně dělat?

Pro lepší přehlednost si aktivity dělíme na tzv. off-page a on-page faktory.

Off-page SEO e-shopu

Jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Jde o odkazy z externích webových portálů, směřující na stránky vašeho e-shopu. Nejde vždy jen o počet, ale také o to, jak kvalitní odkazy jsou. V praxi se může jednat například o placené PR články, zmínky apod.

On-page SEO e-shopu

Texty, nadpisy a ztučnění

Kvalitní texty jsou základ. Díky nim bude váš e-shop přínosem pro návštěvníky a kladně ho budou hodnotit také vyhledávací roboti. Využít musíte trefných nadpisů nebo ztučnění, které pomůže se lépe orientovat v textu.

Metatagy

SEO title a description. V SERP se zobrazují jako tučný nadpis stránky a její popis. Pro každou stránku, podstránku, produkt, kategorii, článek a jakýkoliv obsah by měly být tyto tagy univerzální. U titlu je ideální rozsah 50 až 60 znaků. Description by měl obsahovat maximálně 160 znaků.

Rychlost načítání e-shopu

Stěžejní je pro vyhledávače a návštěvníky také rychlost načítání.

URL e-shopu / doména e-shopu

Pokud již máte delší dobu, tento bod nemusíte řešit. Jestli ale teprve začínáte, je potřeba si dát na výběr domény pozor. Název by měl být stručný, výstižný a mít spojitost s vaší obchodní značkou.

Landing page

Cílová nebo záchytná stránka, na kterou se snažíte přivést uživatele vyhledávající konkrétní klíčové slovo. Musí mít odpovídající obsah, aby uživatel stránku neopouštěl a splnila jeho očekávání.

Přesměrování

Pokud zrušíte nějakou stránku e-shopu, nikdy ji nezapomeňte přesměrovat. Ideální je přesměrování 301, které přenese téměř všechen Page Rank původní stránky na stránku novou. Duplicitní obsah e-shopu můžete řešit tzv. kanonizací.

Další on-page faktory

● Validní HTML kód

● Interní prolinkování

● Java scripty

● Strukturovaná data

● Responzivní zobrazení e-shopu

● SSL certifikát a HTTPS zabezpečení e-shopu

● Sitemap a robots.txt

● Další

Čemu se v rámci SEO optimalizace vyhnout?

Seznam SEO praktik, které vám nepřinesou nic dobrého. Spíše naopak, vyhledávače vás za tyto činnosti budou velmi pravděpodobně penalizovat.

1) Podvodné zpětné odkazy

2) Nákup odkazů z katalogů / odkazové farmy

3) Skryté odkazy a části textu

4) Duplicitní nebo ukradený obsah

5) Obsah generovaný automatem / programem

6) Klamavá přesměrování

7) Jiný obsah pro vyhledávače a jiný pro uživatele

8) Nadužívání klíčových slov

9) Využívání velkého množství klíčových slov v jednom obsahu

Nezapomeňte, že SEO by měla být dlouhodobá aktivita. Výsledky možná neuvidíte hned, ale postupnou optimalizací, investicí do kvalitního obsahu a budováním odkazové sítě dokáže váš e-shop získat návštěvnost z vyhledávačů.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronajímaná e-shop řešení.

  • Nejčtenější

Stavba prvního českého Domu Ronalda McDonalda byla zahájena

Komerční sdělení V areálu pražské Fakultní nemocnice v Motole byl dne 13. 4. položen základní kámen prvního českého Domu Ronalda...

Piaggio MP3: Když nepotřebuješ řidičák na motorku

Komerční sdělení Největší zkušenosti s výrobou tříkolových vozidel má nepochybně italská značka Piaggio. Ta se jako první odvážila...

Cyklistika je v plném proudu. Jaké oblečení na kolo zvolit?

Komerční sdělení Chystáte se před létem shodit přebytečná kila cyklistickými výlety po krásách Čech? Vybírejte oblečení na kolo, které...

Trendy zahradám kraluje beton

Komerční sdělení Beton mají mnozí z nás neprávem spojený s šedou nudou. Podíváme-li se však na nabídku betonových komponentů blíže,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Central Group roste, nakupuje nové pozemky a nabírá další lidi

Komerční sdělení Central Group je největší rezidenční stavitel u nás. Na trhu dlouhodobě prodává nejvíce bytů a nakupuje nejvíce pozemků...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...

Otevřeme školy, vše ostatní počká, říká ministr zdravotnictví Arenberger

Premium Ministr zdravotnictví Petr Arenberger po týdnu ve funkci poodhaluje další vývoj boje s pandemií, prioritou zůstává...

Bojím se, že papírové peníze v Česku skončí do pěti let, říká ekonom

Premium Mezinárodní měnový fond již před pár lety poukázal na to, že by papírové bankovky či kovové mince mohly z ekonomiky...

  • Další z rubriky

Prodat nemovitost za nejvyšší cenu s nejnižší provizí? Žádný problém!

Komerční sdělení v dnešní nelehké době se lidé stěhují, prodávají nemovitosti a kupují nové. Realitní společnost Molík Reality s.r.o...

Stavba prvního českého Domu Ronalda McDonalda byla zahájena

Komerční sdělení V areálu pražské Fakultní nemocnice v Motole byl dne 13. 4. položen základní kámen prvního českého Domu Ronalda...

Z milostivého léta budou těžit hlavně lichváři

Komerční sdělení 30 miliard korun – až o tolik by podle odhadů Exekutorské komory ČR mohl český stát přijít, pokud bude přijat návrh...

Stravenky, nebo stravenkový paušál jako benefit?

Komerční sdělení Nemají vaši zaměstnanci kde udat stravenky? Pokud to pro ně není až takový benefit, jak bylo původně zamýšleno, lze...

Královna se rozloučila s Philipem bílými květinami a vlastnoručním vzkazem

Královna Alžběta II. se rozloučila s mužem, který stál po jejím boku celých 73 let. Posledními vzkazy pro prince...

Z Philipova pohřbu odcházeli bratři William a Harry v důvěrném hovoru

Na hradu Windsor byl v sobotu pohřben princ Philip, manžel královny Alžběty II. Velká pozornost se upírala také na...

Je to podraz, říká organizátor koncertů Cesta ze tmy. S projektem končí

Už za týden měl prostory pražské Lucerny rozeznít první koncert ze série Cesta ze tmy. Ministr zdravotnictví Petr...

Bojím se, že papírové peníze v Česku skončí do pěti let, říká ekonom

Premium Mezinárodní měnový fond již před pár lety poukázal na to, že by papírové bankovky či kovové mince mohly z ekonomiky...

Hráče vyloučili z turnaje, protože měl příliš vysoko nastavený jas obrazu

Známý streamer Tfue přišel o vítězství v turnaji o dvanáct tisíc dolarů kvůli tomu, že měl příliš vysoko nastavený jas...