Čtvrtek 21. ledna 2021, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 21. ledna 2021 Běla

SEO pro e-shop

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
E-shop je připravený, ale zákazníci ani objednávky nepřicházejí? Pak vám přijde vhod článek od UPgates, specialistů přes pronájem a tvorbu e-shopů. V tom se podíváme na SEO e-shopů, protože většina online zákazníků dnes začíná nákup právě ve vyhledávači.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

SEO pro e-shop | foto: SEO pro e-shop

Co je to SEO?


Search Engine Optimization. V překladu Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to aktivity spojené se zlepšováním pozic stránek ve výsledcích vyhledávání například na Google, Seznam.cz, Bing apod. Cílem je navýšení počtu návštěvníků na e-shopu, ale hlavně zvýšení kvality a relevance těchto návštěv.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronájem a tvorbu e-shopu upravitelného na míru.

Jestli u vašeho e-shopu tyto cíle plníte dobře, si ověříte tak, že si zkontrolujete své pozice v SERP. K tomu můžete použít například Google Search Console. Nebo si jednoduše vyhledávací dotazy vepsat do vyhledávače.

První stránka ve vyhledávaní, a jak se na ni dostat

Není možné být na prvním místě u všech vyhledávání. Už vůbec ne hned. Konkurence se totiž snaží o to stejné. Prvně se tak soustřeďte na to, abyste se dostali alespoň na první stránku. 

O umístění stránek vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání rozhodují vyhledávací roboti. Jak tyto roboty přesvědčit, že právě váš web se má uživateli zobrazit vysoko ve vyhledávání? Musíte ho průběžně optimalizovat.

SEO e-shopu krok po kroku:

1) Váš e-shop je indexovaný a vyhledávače jej vidí a vědí o něm

2) Identifikace relevantních vyhledávacích dotazů – analýza KW

3) Odpovídající obsah vstupních stránek e-shopu pro dané vyhledávací dotazy

4) Uživatelská přívětivost na výborné úrovni

5) On-page faktory e-shopu a jejich optimalizace

6) Podpůrný obsah (návody, tipy, rady) šířící se zdarma mezi lidmi / organicky

7) Dílčí optimalizace

Analýza KW

Pomáhá vám zjistit, pod jakými slovy nebo frázemi vás vaši zákazníci a návštěvníci e-shopu vyhledávají. Pokud chcete navyšovat kvantitu a kvalitu organických návštěv e-shopu, bez této analýzy to nepůjde.

Co konkrétně dělat?

Pro lepší přehlednost si aktivity dělíme na tzv. off-page a on-page faktory.

Off-page SEO e-shopu

Jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Jde o odkazy z externích webových portálů, směřující na stránky vašeho e-shopu. Nejde vždy jen o počet, ale také o to, jak kvalitní odkazy jsou. V praxi se může jednat například o placené PR články, zmínky apod.

On-page SEO e-shopu

Texty, nadpisy a ztučnění

Kvalitní texty jsou základ. Díky nim bude váš e-shop přínosem pro návštěvníky a kladně ho budou hodnotit také vyhledávací roboti. Využít musíte trefných nadpisů nebo ztučnění, které pomůže se lépe orientovat v textu.

Metatagy

SEO title a description. V SERP se zobrazují jako tučný nadpis stránky a její popis. Pro každou stránku, podstránku, produkt, kategorii, článek a jakýkoliv obsah by měly být tyto tagy univerzální. U titlu je ideální rozsah 50 až 60 znaků. Description by měl obsahovat maximálně 160 znaků.

Rychlost načítání e-shopu

Stěžejní je pro vyhledávače a návštěvníky také rychlost načítání.

URL e-shopu / doména e-shopu

Pokud již máte delší dobu, tento bod nemusíte řešit. Jestli ale teprve začínáte, je potřeba si dát na výběr domény pozor. Název by měl být stručný, výstižný a mít spojitost s vaší obchodní značkou.

Landing page

Cílová nebo záchytná stránka, na kterou se snažíte přivést uživatele vyhledávající konkrétní klíčové slovo. Musí mít odpovídající obsah, aby uživatel stránku neopouštěl a splnila jeho očekávání.

Přesměrování

Pokud zrušíte nějakou stránku e-shopu, nikdy ji nezapomeňte přesměrovat. Ideální je přesměrování 301, které přenese téměř všechen Page Rank původní stránky na stránku novou. Duplicitní obsah e-shopu můžete řešit tzv. kanonizací.

Další on-page faktory

● Validní HTML kód

● Interní prolinkování

● Java scripty

● Strukturovaná data

● Responzivní zobrazení e-shopu

● SSL certifikát a HTTPS zabezpečení e-shopu

● Sitemap a robots.txt

● Další

Čemu se v rámci SEO optimalizace vyhnout?

Seznam SEO praktik, které vám nepřinesou nic dobrého. Spíše naopak, vyhledávače vás za tyto činnosti budou velmi pravděpodobně penalizovat.

1) Podvodné zpětné odkazy

2) Nákup odkazů z katalogů / odkazové farmy

3) Skryté odkazy a části textu

4) Duplicitní nebo ukradený obsah

5) Obsah generovaný automatem / programem

6) Klamavá přesměrování

7) Jiný obsah pro vyhledávače a jiný pro uživatele

8) Nadužívání klíčových slov

9) Využívání velkého množství klíčových slov v jednom obsahu

Nezapomeňte, že SEO by měla být dlouhodobá aktivita. Výsledky možná neuvidíte hned, ale postupnou optimalizací, investicí do kvalitního obsahu a budováním odkazové sítě dokáže váš e-shop získat návštěvnost z vyhledávačů.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronajímaná e-shop řešení.

  • Nejčtenější

UFC na TV Tipsport! Muradov a Dvořák tipují proti sobě

Komerční sdělení Po měsíční pauze se v sobotu vrací UFC. Vsaďte si a sledujte zápasy živě na TV Tipsport! Na zápasnickém ostrově v Abú...

Porucha v jihovýchodní Evropě dodávky elektřiny v ČR neohrozila

Komerční sdělení V pátek 8. ledna ve 14:05 se krátkodobě rozdělila propojená evropská přenosová síť na dvě části. Na příčinu, závažnost...

Start NHL ve velkém stylu: Tipovačka zdarma, speciální nabídka!

Komerční sdělení Ve středu 13. ledna se rozjela nejslavnější hokejová liga světa. U Tipsportu, který je oficiálním partnerem NHL, můžete...

Čistá energie ze Slunce – využijte poslední rok aktuálních dotací

Komerční sdělení Chcete být nezávislí na cenách elektrické energie? Chcete být částečně energeticky soběstační? Záleží vám na životním...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

České hlavičky vyřešily zákaz prodeje mentolových cigaret

Komerční sdělení V roce 2020 byl v Evropské unii zakázán prodej mentolových cigaret a miliony zákazníků zůstalo bez svých oblíbených...

Kdo staví vilu na Babě? Muž s vazbami na sponzory Zemanovy kampaně

Premium Nová prosklená vila na vrchu Baba v Praze budí zájem místních i turistů. Dům patří firmě Luboše Paška, který je...

Ano, Češi byli nejlepší! říká zámořský expert o časech, kdy i Kanada žárlila

Premium Omlouvá se při vzpomínce na nezdar Pavla Patery v Dallasu. Zápasy proti Buffalu s Dominikem Haškem v brance přirovnává...

TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

  • Další z rubriky

Ambasador kvality ČR – kdo získal prestižní ocenění?

Komerční sdělení Kdo získal za rok 2020 ocenění Ambasador kvality České republiky, Manažer kvality roku, CSR Guru, nebo Quality...

Z nuly expertem na poli plynových krbů – jsem inovatér a provokatér

Komerční sdělení Introvertní workoholický extrovert – tak se popisuje majitel české rodinné firmy s dlouholetou historií Hetvoor...

Projekt nové městské čtvrti v centru Plzně AMESIDE už získal EIA

Komerční sdělení Za ambiciózním záměrem výstavby městské čtvrti u historického centra Plzně v hodnotě přes 5 miliard korun stojí...

Potřebujeme řízené větrání s rekuperací?

Komerční sdělení Z úst úředníka stavebního úřadu, který dobře zná aktuálně platnou legislativu, by musela zaznít jednoznačná odpověď...

Vytetovaná sexuální instrukce zaráží i mého gynekologa, líčila dívka

Nesedí k ní, ale onen vulgární sexuální povel má na podbřišku opravdu vytetovaný. Vznikl jako rozpustilá, hrdá,...

Analytik: Evropa byla od blackoutu setiny. Bez ČR by to Rakousko nezvládlo

8. leden 2021 se mohl stát skutečným „černým dnem”. Evropě totiž hrozil blackout, tedy masivní výpadek dodávek...

Dalibor Janda leží ve vážném stavu v nemocnici na koronární jednotce

Dalibor Janda (67) byl hospitalizován v pražské Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Zpěvák leží ve vážném stavu na...

PŘEHLEDNĚ: Od ledna kartou online postaru nezaplatíte. Jaké podmínky má vaše banka?

Otisk prstu či scan obličeje při placení kartou na internetu již dávno není sci-fi. Možná je po vás vaše banka chce...

Bezplatné jezdění po dálnici? Elektronické známky téměř nikdo nehlídá

Premium Druhý týden platí na českých dálnicích novinka v­ podobě elektronické dálniční známky. Zatímco lidé takzvané viněty...