Sobota 18. září 2021, svátek má Kryštof
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 18. září 2021 Kryštof

SEO pro e-shop

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
E-shop je připravený, ale zákazníci ani objednávky nepřicházejí? Pak vám přijde vhod článek od UPgates, specialistů přes pronájem a tvorbu e-shopů. V tom se podíváme na SEO e-shopů, protože většina online zákazníků dnes začíná nákup právě ve vyhledávači.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

SEO pro e-shop | foto: SEO pro e-shop

Co je to SEO?


Search Engine Optimization. V překladu Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to aktivity spojené se zlepšováním pozic stránek ve výsledcích vyhledávání například na Google, Seznam.cz, Bing apod. Cílem je navýšení počtu návštěvníků na e-shopu, ale hlavně zvýšení kvality a relevance těchto návštěv.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronájem a tvorbu e-shopu upravitelného na míru.

Jestli u vašeho e-shopu tyto cíle plníte dobře, si ověříte tak, že si zkontrolujete své pozice v SERP. K tomu můžete použít například Google Search Console. Nebo si jednoduše vyhledávací dotazy vepsat do vyhledávače.

První stránka ve vyhledávaní, a jak se na ni dostat

Není možné být na prvním místě u všech vyhledávání. Už vůbec ne hned. Konkurence se totiž snaží o to stejné. Prvně se tak soustřeďte na to, abyste se dostali alespoň na první stránku. 

O umístění stránek vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání rozhodují vyhledávací roboti. Jak tyto roboty přesvědčit, že právě váš web se má uživateli zobrazit vysoko ve vyhledávání? Musíte ho průběžně optimalizovat.

SEO e-shopu krok po kroku:

1) Váš e-shop je indexovaný a vyhledávače jej vidí a vědí o něm

2) Identifikace relevantních vyhledávacích dotazů – analýza KW

3) Odpovídající obsah vstupních stránek e-shopu pro dané vyhledávací dotazy

4) Uživatelská přívětivost na výborné úrovni

5) On-page faktory e-shopu a jejich optimalizace

6) Podpůrný obsah (návody, tipy, rady) šířící se zdarma mezi lidmi / organicky

7) Dílčí optimalizace

Analýza KW

Pomáhá vám zjistit, pod jakými slovy nebo frázemi vás vaši zákazníci a návštěvníci e-shopu vyhledávají. Pokud chcete navyšovat kvantitu a kvalitu organických návštěv e-shopu, bez této analýzy to nepůjde.

Co konkrétně dělat?

Pro lepší přehlednost si aktivity dělíme na tzv. off-page a on-page faktory.

Off-page SEO e-shopu

Jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Jde o odkazy z externích webových portálů, směřující na stránky vašeho e-shopu. Nejde vždy jen o počet, ale také o to, jak kvalitní odkazy jsou. V praxi se může jednat například o placené PR články, zmínky apod.

On-page SEO e-shopu

Texty, nadpisy a ztučnění

Kvalitní texty jsou základ. Díky nim bude váš e-shop přínosem pro návštěvníky a kladně ho budou hodnotit také vyhledávací roboti. Využít musíte trefných nadpisů nebo ztučnění, které pomůže se lépe orientovat v textu.

Metatagy

SEO title a description. V SERP se zobrazují jako tučný nadpis stránky a její popis. Pro každou stránku, podstránku, produkt, kategorii, článek a jakýkoliv obsah by měly být tyto tagy univerzální. U titlu je ideální rozsah 50 až 60 znaků. Description by měl obsahovat maximálně 160 znaků.

Rychlost načítání e-shopu

Stěžejní je pro vyhledávače a návštěvníky také rychlost načítání.

URL e-shopu / doména e-shopu

Pokud již máte delší dobu, tento bod nemusíte řešit. Jestli ale teprve začínáte, je potřeba si dát na výběr domény pozor. Název by měl být stručný, výstižný a mít spojitost s vaší obchodní značkou.

Landing page

Cílová nebo záchytná stránka, na kterou se snažíte přivést uživatele vyhledávající konkrétní klíčové slovo. Musí mít odpovídající obsah, aby uživatel stránku neopouštěl a splnila jeho očekávání.

Přesměrování

Pokud zrušíte nějakou stránku e-shopu, nikdy ji nezapomeňte přesměrovat. Ideální je přesměrování 301, které přenese téměř všechen Page Rank původní stránky na stránku novou. Duplicitní obsah e-shopu můžete řešit tzv. kanonizací.

Další on-page faktory

● Validní HTML kód

● Interní prolinkování

● Java scripty

● Strukturovaná data

● Responzivní zobrazení e-shopu

● SSL certifikát a HTTPS zabezpečení e-shopu

● Sitemap a robots.txt

● Další

Čemu se v rámci SEO optimalizace vyhnout?

Seznam SEO praktik, které vám nepřinesou nic dobrého. Spíše naopak, vyhledávače vás za tyto činnosti budou velmi pravděpodobně penalizovat.

1) Podvodné zpětné odkazy

2) Nákup odkazů z katalogů / odkazové farmy

3) Skryté odkazy a části textu

4) Duplicitní nebo ukradený obsah

5) Obsah generovaný automatem / programem

6) Klamavá přesměrování

7) Jiný obsah pro vyhledávače a jiný pro uživatele

8) Nadužívání klíčových slov

9) Využívání velkého množství klíčových slov v jednom obsahu

Nezapomeňte, že SEO by měla být dlouhodobá aktivita. Výsledky možná neuvidíte hned, ale postupnou optimalizací, investicí do kvalitního obsahu a budováním odkazové sítě dokáže váš e-shop získat návštěvnost z vyhledávačů.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronajímaná e-shop řešení.

  • Nejčtenější

Nejnebezpečnější křižovatky v Česku. Tady buďte obzvlášť opatrní

Komerční sdělení Nový školní rok přináší do měst i hustější dopravu. Září se tak vždy pojí nejen se zvýšenými nároky na děti – ale i na...

Policie Paříž 1900 – česká premiéra nejdražšího seriálu Canal+

Temný obraz Paříže na přelomu 19. a 20. století vás nenechá v klidu spát ještě dlouho po jeho shlédnutí. Vznikl na...

Váháte s pokládkou dlažby? Poradíme vám, jak na to

Komerční sdělení Vybrali jste si jednu z nejžádanějších dlažeb a chcete poradit, jak položit zdánlivě složitou skladbu? Zaměříme se tedy...

Barca vs. Bayern: Další demolice? Liga mistrů je zpět!

Komerční sdělení Liga mistrů je zpět ve vší parádě. V úterý se opět naplno rozběhnou zápasy v nejprestižnější klubové soutěži světa a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nepropásněte volby, voličský průkaz vyřídíte přes datovou schránku

Komerční sdělení Blíží se termín parlamentních voleb, které proběhnou již 8. a 9. října. Pokud se chcete zapojit do veřejného dění a...

Nesmysly o inflaci v Česku. Znovu bude nízká, uvidíte, tvrdí ekonom Michl

Premium ČSÚ zveřejnil, že inflace je nejvyšší od roku 2008, 4,1 %. Hned v pátek jsem k tomu vydal v MF DNES článek „Nebojte se...

Chci přidat 20 tisíc. Generaci Z kuráž nechybí, s trpělivostí už je to horší

Premium Sedmatřicetiletý Libor vede pobočku banky v krajském městě. Za poslední měsíce přijal několik mladých lidí, dvacátníků...

Hladovění je to nejlepší, co pro sebe lidé mohou udělat, říká neurolog

Jde o největší problém současné medicíny, a to bez ohledu na covid-19 - Alzheimerova nemoc, nejčastější typ demence....

  • Další z rubriky

Rodinný běžecký závod ČEZ RunTour rozběhal Liberec

Komerční sdělení V sobotu 11. září proběhl v Liberci rodinný běžecký závod ČEZ RunTour. Zázemí v Lidových sadech vedle ZOO a krásná...

Víte, jak se nespálit pří výběru kvalitních výrobků a služeb?

Komerční sdělení Podle několika spotřebitelských průzkumů upřednostňují Češi, se zvyšující se životní úrovní, kvalitu před cenou....

Certifikace může být i oceněním zdařilé práce

Komerční sdělení Petr Kramný pracuje ve společnosti Siemens Advanta již 10 let. Když do ní přišel, ještě se tato firma takto ani...

Váháte s pokládkou dlažby? Poradíme vám, jak na to

Komerční sdělení Vybrali jste si jednu z nejžádanějších dlažeb a chcete poradit, jak položit zdánlivě složitou skladbu? Zaměříme se tedy...

Gabriela Soukalová je poprvé maminkou, narodila se jí holčička

Bývalá biatlonistka Gabriela Soukalová (31) se stala maminkou. S partnerem Milošem Kadeřábkem přivítala moderátorka na...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

Začalo to jako chřipka, pak vzal Tereze meningokok nohy a zničil ledviny

Před čtyřmi lety si Tereza myslela, že nastydla na kole. Jenže druhý den už ležela na JIP a kvůli meningokokové infekci...

Žena nemá žádné kamarádky, aby nesváděla svou postavou jejich partnery

Sedmadvacetiletá Moriah Millsová z Georgie se živí jako modelka a na své křivky je velmi hrdá. Nepodstoupila údajně...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...