Středa 28. října 2020, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. října 2020 Státní svátek.

SEO pro e-shop

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
E-shop je připravený, ale zákazníci ani objednávky nepřicházejí? Pak vám přijde vhod článek od UPgates, specialistů přes pronájem a tvorbu e-shopů. V tom se podíváme na SEO e-shopů, protože většina online zákazníků dnes začíná nákup právě ve vyhledávači.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

SEO pro e-shop | foto: SEO pro e-shop

Co je to SEO?


Search Engine Optimization. V překladu Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to aktivity spojené se zlepšováním pozic stránek ve výsledcích vyhledávání například na Google, Seznam.cz, Bing apod. Cílem je navýšení počtu návštěvníků na e-shopu, ale hlavně zvýšení kvality a relevance těchto návštěv.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronájem a tvorbu e-shopu upravitelného na míru.

Jestli u vašeho e-shopu tyto cíle plníte dobře, si ověříte tak, že si zkontrolujete své pozice v SERP. K tomu můžete použít například Google Search Console. Nebo si jednoduše vyhledávací dotazy vepsat do vyhledávače.

První stránka ve vyhledávaní, a jak se na ni dostat

Není možné být na prvním místě u všech vyhledávání. Už vůbec ne hned. Konkurence se totiž snaží o to stejné. Prvně se tak soustřeďte na to, abyste se dostali alespoň na první stránku. 

O umístění stránek vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání rozhodují vyhledávací roboti. Jak tyto roboty přesvědčit, že právě váš web se má uživateli zobrazit vysoko ve vyhledávání? Musíte ho průběžně optimalizovat.

SEO e-shopu krok po kroku:

1) Váš e-shop je indexovaný a vyhledávače jej vidí a vědí o něm

2) Identifikace relevantních vyhledávacích dotazů – analýza KW

3) Odpovídající obsah vstupních stránek e-shopu pro dané vyhledávací dotazy

4) Uživatelská přívětivost na výborné úrovni

5) On-page faktory e-shopu a jejich optimalizace

6) Podpůrný obsah (návody, tipy, rady) šířící se zdarma mezi lidmi / organicky

7) Dílčí optimalizace

Analýza KW

Pomáhá vám zjistit, pod jakými slovy nebo frázemi vás vaši zákazníci a návštěvníci e-shopu vyhledávají. Pokud chcete navyšovat kvantitu a kvalitu organických návštěv e-shopu, bez této analýzy to nepůjde.

Co konkrétně dělat?

Pro lepší přehlednost si aktivity dělíme na tzv. off-page a on-page faktory.

Off-page SEO e-shopu

Jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Jde o odkazy z externích webových portálů, směřující na stránky vašeho e-shopu. Nejde vždy jen o počet, ale také o to, jak kvalitní odkazy jsou. V praxi se může jednat například o placené PR články, zmínky apod.

On-page SEO e-shopu

Texty, nadpisy a ztučnění

Kvalitní texty jsou základ. Díky nim bude váš e-shop přínosem pro návštěvníky a kladně ho budou hodnotit také vyhledávací roboti. Využít musíte trefných nadpisů nebo ztučnění, které pomůže se lépe orientovat v textu.

Metatagy

SEO title a description. V SERP se zobrazují jako tučný nadpis stránky a její popis. Pro každou stránku, podstránku, produkt, kategorii, článek a jakýkoliv obsah by měly být tyto tagy univerzální. U titlu je ideální rozsah 50 až 60 znaků. Description by měl obsahovat maximálně 160 znaků.

Rychlost načítání e-shopu

Stěžejní je pro vyhledávače a návštěvníky také rychlost načítání.

URL e-shopu / doména e-shopu

Pokud již máte delší dobu, tento bod nemusíte řešit. Jestli ale teprve začínáte, je potřeba si dát na výběr domény pozor. Název by měl být stručný, výstižný a mít spojitost s vaší obchodní značkou.

Landing page

Cílová nebo záchytná stránka, na kterou se snažíte přivést uživatele vyhledávající konkrétní klíčové slovo. Musí mít odpovídající obsah, aby uživatel stránku neopouštěl a splnila jeho očekávání.

Přesměrování

Pokud zrušíte nějakou stránku e-shopu, nikdy ji nezapomeňte přesměrovat. Ideální je přesměrování 301, které přenese téměř všechen Page Rank původní stránky na stránku novou. Duplicitní obsah e-shopu můžete řešit tzv. kanonizací.

Další on-page faktory

● Validní HTML kód

● Interní prolinkování

● Java scripty

● Strukturovaná data

● Responzivní zobrazení e-shopu

● SSL certifikát a HTTPS zabezpečení e-shopu

● Sitemap a robots.txt

● Další

Čemu se v rámci SEO optimalizace vyhnout?

Seznam SEO praktik, které vám nepřinesou nic dobrého. Spíše naopak, vyhledávače vás za tyto činnosti budou velmi pravděpodobně penalizovat.

1) Podvodné zpětné odkazy

2) Nákup odkazů z katalogů / odkazové farmy

3) Skryté odkazy a části textu

4) Duplicitní nebo ukradený obsah

5) Obsah generovaný automatem / programem

6) Klamavá přesměrování

7) Jiný obsah pro vyhledávače a jiný pro uživatele

8) Nadužívání klíčových slov

9) Využívání velkého množství klíčových slov v jednom obsahu

Nezapomeňte, že SEO by měla být dlouhodobá aktivita. Výsledky možná neuvidíte hned, ale postupnou optimalizací, investicí do kvalitního obsahu a budováním odkazové sítě dokáže váš e-shop získat návštěvnost z vyhledávačů.

Více informací se můžete dočíst v článku UPgates, specialistů na pronajímaná e-shop řešení.

  • Nejčtenější

3 originální recepty z dýně, bez kterých se na podzim neobejdete

Komerční sdělení Přestože se dýně teprve v nedávné době dočkala své kulinářské renesance, stala se poměrně rychle oblíbenou potravinou,...

3 tipy, jak vybavit malou koupelnu. Inspirace pro vás

Komerční sdělení To, že byty jsou stále menší a jejich poptávka neustále roste, není nic nového... Kromě vybavení interiéru bytu a...

Šňůrkové náramky s českými granáty

Komerční sdělení Náramky z kolekce Shamballa významné šperkařské firmy Granát, d.u.v., Turnov jsou velmi populární. Důvodů, proč je...

Biokrby – teplo domova se skutečným plamenem v každém ročním období

Komerční sdělení Umíte si představit atmosféru, když se oheň stane uměním? Biokrby nabízejí alternativu k tradičním krbům pro ty, kteří...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Golf přilákal ve složité sezóně nové hráče

Komerční sdělení Sport celosvětově letos výrazně ovlivnila koronavirová epidemie, golf nebyl výjimkou. Rušila a překládala se řada...

ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

  • Další z rubriky

Na stoleté výročí značky Božkov si budete moci připít dvěma novinkami

Komerční sdělení Božkov Republica se pevně usadila mezi nejoblíbenějšími značkami a při příležitosti oslavy 100 let od vzniku značky...

AERO-THERM® - cesta k úsporám energií a zdravému vnitřnímu prostředí

Komerční sdělení Společnost THERMO INDUSTRY, a.s. letos oslavila desáté výročí od prvního uvedení výrobků AERO-THERM® na trh. Jedná se o...

Šňůrkové náramky s českými granáty

Komerční sdělení Náramky z kolekce Shamballa významné šperkařské firmy Granát, d.u.v., Turnov jsou velmi populární. Důvodů, proč je...

Přemýšlíte, jak ušetřit? Co třeba výměnou oken za nejlepší ceny

Komerční sdělení Právě podzim patří mezi ideální měsíce, kdy můžete ušetřit za teplo v domech a bytech a zimu tak prožít v teple s...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...