Pondělí 1. března 2021, svátek má Bedřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 1. března 2021 Bedřich

Regionální hospodářská komora Brno posiluje exportní potenciál firem

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Ekonomiku Jihomoravského kraje a celé ČR výrazně ovlivňuje export. Služby pro podnikatele a související aktivity, které podporují zahraniční obchod, jsou cílem projektu Centrum mezinárodního obchodu, realizovaného za finanční podpory statutárního města Brna a Jihomoravského kraje.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Regionální hospodářská komora Brno posiluje exportní potenciál firem | foto: Regionální hospodářská komora Brno

Ten iniciovala v roce 2016 Regionální hospodářská komora v Brně (RHK Brno). Impulsem byla skutečnost, že do té doby nefungovalo v Jihomoravském kraji žádné středisko, které by místním malým a středním podnikům umožnilo získat na jednom místě všechny potřebné základní informace a usnadnilo orientaci a výběr relevantních služeb v systému podpory exportu.

JEDNO KONTAKTNÍ MÍSTO

Záměrem je za úzké spolupráce řady zapojených subjektů v Brně rozvíjet centrum na podporu internacionalizace, které by podnikatelům mohlo nabídnout na jednom kontaktním místě služby poskytované exportérům státem, ale také dalšími institucemi a sítěmi na podporu podnikání i prověřených externích poradců.

Základním posláním Centra mezinárodního obchodu je podporovat exportní kapacitu a připravenost zdejších malých a středních podniků. Finanční podporu tomuto projektu poskytuje Jihomoravský kraj i statutární město Brno. Centrum nabízí odborné služby jak asistenčního, vzdělávacího, konzultačního, prezentačního, tak i finančního charakteru. Jeho prostřednictvím chce RHK Brno zaměřit pozornost na podporu vývozu jihomoravských malých a středních podniků tak, aby tyto podniky obstály jak v rámci EU, tak i v globální konkurenci.

Aktivity Centra mezinárodního obchodu vycházejí také z Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje. Vzhledem k tomu, že základním cílem je podpora internacionalizace malých a středních podniků a hledání partnerů pro spolupráci v zahraničí, nabízí centrum možnosti informační podpory, bezplatné účasti na vybraných obchodních misích (v roce 2020) například do Chorvatska a v on-line formátu do Velké Británie a také na dvou virtuálních akcích - mezinárodním veletrhu leteckého a vesmírného průmyslu AEROMART TOULOUSE 2020 či VEHICLE & TRANSPORTATION TECHNOLOGY INNOVATION MEETINGS TORINO 2020), zapojení do kurzu Manažer mezinárodního obchodu a veřejnou finanční podporu (v režimu de minimis) ve formě exportních voucherů.

EXPORTNÍ VOUCHERY

Jedná se o finanční nástroj napomáhající zvýšení exportních schopností místních podniků prostřednictvím jednorázové dotace (voucher pokrývá 75 % ceny zakázky, a to až do výše 50 000 Kč). Vouchery je možné využít k účasti na mezinárodních veletrzích, výstavách či konferencích (konaných s ohledem na současnou situaci i ve virtuální formě) a k aktivitám v oblasti mezinárodního marketingu. Centrum rovněž může zajistit specializované individuální poradenské služby, jakými jsou například oslovení potenciálních obchodních partnerů v zahraničí a ověření jejich zájmu o výrobek či službu, analýzy konkrétních oborových příležitostí v zahraničí, komplexní pohled na vybrané teritorium, obor a podmínky pro podnikání zahrnující charakteristiku trhu a právní a ekonomickou situaci.

Všem relevantním zájemcům tak bude podle charakteru jejich požadavku doporučen vybraný externí odborník a další vhodná nabídka souvisejících proexportních aktivit. Jádrem projektu jsou především služby pro firmy, které již exportují, ale také servis pro ty podnikatele, kteří se chystají do exportu pustit. Základní asistence v rámci projektových aktivit při prvotním zájmu exportérů o vstup na zahraniční trh je díky dotaci poskytována zdarma. Na ni pak navazují další specializované služby hrazené částečně z veřejných dotačních prostředků s podmínkou kofinancování ze strany klientů, a to například právě formou exportních voucherů.

„Strojírenský zkušební ústav, s.p. (SZÚ) vysoce oceňuje možnost čerpání dotací prostřednictvím RHK Brno. Díky finančním prostředkům z této dotace jsme se mohli zaměřit na další region Evropy, kde cítíme velký potenciál v souvislosti s nabídkou našich odborných služeb. SZÚ v současné době realizuje průzkum trhu právě ve Skandinávii, kde jsme část takto získaných finančních prostředků velmi efektivně vynaložili. Navíc nám tato dotace pomohla i při rozvoji našich stávajících obchodních aktivit v Rumunsku.“

Michal Dvořáček, Strojírenský zkušební ústav, s.p.

PÁTEŘ EKONOMIKY

Malé a střední podniky jsou v celé Evropě včetně Česka označovány za páteř či DNA ekonomiky a zaměstnanosti. Jsou také nezanedbatelnou podpůrnou silou hospodářského růstu s potenciálem k inovacím a konkurenceschopnosti. Hrají důležitou roli při tvorbě nových pracovních míst a jsou zásadním faktorem sociální stability a udržitelného hospodářského rozvoje.

Malé a střední podniky, které působí na mezinárodní úrovni, logicky vykazují také vyšší růst zaměstnanosti a zejména existuje i silný vztah mezi internacionalizací a inovacemi. Exportující firmy jsou nuceny klást důraz na vyšší přidanou hodnotu u svých výrobků, technologií a zajistit jejich průběžné inovace.

Naše společnost využila projektu Centrum mezinárodního obchodu již podruhé. Poté, co jsme v prvním roce tuto dotaci využili na maďarském trhu, v roce 2018 nám pomohla podpořit obchodní aktivity na slovenském trhu. V obou případech byla spojena s posílením naší obchodní značky ve spojení s našimi partnery. Také podle jejich hodnocení byla uskutečněná marketingová aktivita úspěšná. Pomohla jim ke zviditelnění jejich firmy na trhu a dostatečné naplněnosti jejich výroby plastových oken. Pozitivně hodnotím přístup pracovníků RHK Brno. Administrativa spojená s přípravou a samotnou realizací dotace nás tak zásadně nezatížila.

Alexandr Valášek, PRAMOS, a.s.

NAPOJENÍ NA ZASTUPITELSKÉ ÚŘADY V ZAHRANIČÍ

Díky propojení Centra mezinárodního obchodu s pozicí krajského exportního specialisty (KES), kterou Hospodářská komora České republiky a její regionální síť ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí ČR zavedla v roce 2018 na vybraných místech v regionech, je velkou podporou také přímé napojení na konkrétní pracovníky ministerstva zahraničí, na vybrané české ambasády a jejich obchodně-ekonomické úseky. Firmám pak exportní specialista nabízí řadu možností: pravidelný informační servis, vzdělávací akce, příležitost k zapojení do projektů ekonomické diplomacie, účast na podnikatelských misích s vrcholnými představiteli státu či vyhledání potenciálního obchodního partnera na vybraném trhu nebo zajištění předexportního financování.

VÝZVY DO BUDOUCNA

Velké firmy si exportní činnosti zajišťují vlastními obchodními úseky, u malých a středních podniků však mezinárodní spolupráce až na výjimky dostatečně rozvinuta není. Nezřídka je u malých exportérů zahraniční obchod založen pouze na nahodilém kontaktu, a to také proto, že nemohou detailně nastudovat nebo nemají schopnost zvládnout rizika spojená s podnikáním v zahraničí. Mnohdy jim chybí čas, a hlavně dovednosti i finance potřebné k internacionalizaci.

Mnohdy nemají MSP při své snaze expandovat do zahraničí ani odpovídající lidské zdroje ani finanční nástroje. Proto vítáme, že RHKB svým Centrem mezinárodního obchodu velmi výrazně odstraňuje tyto překážky a pomáhá svými aktivitami v rámci CMO (vzdělávání, poradenství, analýzy, exportní vouchery) malým a středním podnikům akcelerovat aktivity v zahraničí. Rozhodně podporujeme jeho pokračování. Flowmon Networks využil dotační příspěvek pro účast a prezentaci na květnové konferenci Metro ON Line 2019 ve slovenském Popradu.

Jiří Tobola, Flowmon Networks a.s.

Místní malé a střední podniky jsou tak dosud do značné míry závislé na domácím trhu, a to navzdory možnostem, které skýtá širší jednotný trh EU a globalizace obecně. To bychom chtěli v rámci možností změnit tak, aby jihomoravské firmy měly dostatek informací pro analýzu trhů, kvalifikovaný personál, zvýšily schopnost navázat kontakt s potenciálními zahraničními zákazníky a kooperujícími partnery. Jedině tak lze zvýšit počet exportujících společností z regionu.

  • Nejčtenější

5 způsobů, jak si finančně přilepšit pasivním příjmem

Komerční sdělení Peníze by neměly být náš životní cíl, ale jistě se shodneme na tom, že jsou příjemným průvodcem životem. Ne každý má...

Tisíce firem mohou podle Solární asociace zkrachovat

Komerční sdělení Do solárních elektráren před deseti lety investovaly tisíce malých a středních podniků. Aktuálně projednávaná novela...

Žena, která to umí s penězi

Komerční sdělení Prosadila se ve světě velkých peněz. Ve světě, kde je pro ženu těžké uspět. Vystoupala až na kariérní vrchol a na něm...

Central Group výrazně roste a rozšiřuje svůj pracovní tým

Komerční sdělení Central Group je největší rezidenční stavitel u nás. V Praze vlastní kolem 1,5 milionu m2 brownfieldů a pozemků...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Mám sprchu ve spreji!“, zmateně zakřičel. Poté utekl

Komerční sdělení Hádka s policií a útěk do lesů. Po recidivistovi zůstala v autě jen sprcha ve spreji. Sobotní pátrání se protáhlo.

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...

Mord v hospodě U Dvou koček. Zloději odnesli cigarety, víno a ruce oběti

Premium Okolo pouličních lamp tančily roje vloček. Sníh propůjčil pražským ulicím něžný a romantický vzhled. Jen jediné...

  • Další z rubriky

Kladivem na podvody v digitální době je analýza dat

Komerční sdělení Možná si také vzpomenete na 90. léta a překotnou privatizaci všeho možného. Až následně se řešilo, jak tomuto procesu...

5 způsobů, jak si finančně přilepšit pasivním příjmem

Komerční sdělení Peníze by neměly být náš životní cíl, ale jistě se shodneme na tom, že jsou příjemným průvodcem životem. Ne každý má...

Bude v ČR kde bydlet? Očekávat můžeme renesanci družstevního bydlení

Komerční sdělení Dostupnost tuzemského bydlení je nedostatečná, jen v Praze chybí cca 20 tisíc bytů, v ostatních krajských městech je...

Jak dokáže spánek zabránit syndromu vyhoření

Komerční sdělení Koronavirus nám převrátil život vzhůru nohama a spánek se stal důležitějším než kdy jindy. Proč? Protože kvalitní...

Gabriela Koukalová: Exmanžel mě podváděl a myslím, že utrácel mé peníze

Bývalá světová šampionka v biatlonu, dnes moderátorka televizního pořadu Showtime, Gabriela Koukalová přiznává v...

VIDEO: 5 triků, jak v obchodě otevřete mikrotenový sáček. Rychle a bez nervů

Suché ruce a mikrotenové sáčky - často náš největší nepřítel v obchodech. Někdy je to v oddělení pečiva či ovoce a...

Zemřel český DJ Thomas Coastline. Bylo mu 35 let

Zemřel známý český DJ Thomas Coastline, vlastním jménem Tomáš Malina. V minulosti prodělal rakovinu tlustého střeva. O...

Chci kratší pracovní týden a pět týdnů dovolené, říká Maláčová

Válka o kurzarbeit dospěla do fáze podepisování podmínek mírové dohody. Alespoň to tak působí z úst ministryně práce a...

ANALÝZA: Lidé nejsou méně ukáznění. Proč rostou počty případů a co dál

Ze současné situace neexistuje žádné jednoduché a levné východisko. Ale jedna cesta nabízí naději na relativně rychlé...