Doporučujeme

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Průzkum Microsoftu: Práce odkudkoli je nevyhnutelný trend budoucnosti

Za více než deset let, co se Microsoft Česká republika tématu moderní práce věnuje, se změnila jeho podoba, technické možnosti, četnost i vnímání českými zaměstnanci a zaměstnavateli. Jeho vývoj nepochybně akcelerovala kolektivní zkušenost posledních dvou let.

Zaměstnanci okusili „svobodu“ v plánování pracovního programu a jejich osobní život je pro ně nyní větší prioritou, zaměstnavatelé zase stojí před úkolem potřeby zaměstnanců naplnit a v boji o nové talenty na trhu práce zvítězit.

Zkušenost posledních dvou let zanechala trvalou stopu a zásadně změnila způsob, jak definujeme roli práce v našich životech. Na základě zjištění z průzkumu Work Trend Index společnosti Microsoft z roku 2022 se ukazuje, že lidé více než kdy dřív zvažují, jak moc je pro ně konkrétní model práce vyhovující, a mají jasně vydefinováno, že klíčové jsou pro ně v žebříčku priorit i zdraví, rodina, čas i osobní cíle.

47 % respondentů v České republice uvedlo, že nyní mnohem častěji upřednostňují rodinný a osobní život před prací než v době před pandemií. Kromě toho 53 % dotazovaných– zejména rodičů (55 %) a žen (56 %) - uvádí, že častěji než dříve upřednostňují své zdraví a duševní pohodu před prací.

S těmito prioritami zaměstnanců přichází i stále větší tendence zvažovat změnu zaměstnavatele. V roce 2020 opustilo stávající zaměstnání 17 % lidí, v roce 2021 pak 18 %. Mezi nejčastější důvody, proč zaměstnanci odešli, patřila právě duševní pohoda (24 %) a rovnováha mezi pracovním a soukromým životem (24 %).

Dle studie Work Trend Index 2022 až 43 % zaměstnanců v nadcházejícím roce pravděpodobně zváží změnu zaměstnání. U zástupců generace Z a mileniálů je pravděpodobnost dokonce ještě vyšší (52 %).

„Zaměstnanci chtějí flexibilitu a čas na sebe, proto firmy, které nereagují na tento požadavek, riskují, že nebudou preferovaným zaměstnavatelem. Pochopení a udržení kroku s novými očekáváními je výzvou, před kterou dnes stojí každý vedoucí pracovník a zaměstnavatel a která bude klíčem k tomu, aby „hybridní práce“ fungovala,“ říká Petr Váša, manažer divize Microsoft 365.

Většina zaměstnanců (73 %) si přeje zachovat flexibilní možnosti spolupráce a s tím souzní i tři čtvrtiny ředitelů HR, kteří chtějí, aby byla stávajícím i novým zaměstnancům k dispozici hybridní forma práce. Toto se však v České republice stále spíše nepotkává s preferencemi teamleaderů. Až 50 % leaderů v České republice plánuje požadovat po zaměstnancích plný návrat do kanceláře v rámci příštího roku, téměř 37 % leaderů má dokonce za to, že hybridní práce negativně ovlivňuje celkovou efektivitu práce, a nevnímají ji tudíž jako plnohodnotnou. V tomto kontextu je podle Microsoftu třeba především podpořit teamleadery, aby hybridní formu práce dokázali akceptovat a aby se v ní oni i jejich týmy cítili komfortně a efektivně. Tomu je třeba i odpovídajícím způsobem upravit zavedené firemní procesy jak ze strany HR oddělení, tak i top managementu firem.

Výzvy pro rok 2022: nutná změna firemní kultury i digitální bezpečnost

Flexibilní práce je otázkou nejen moderních nástrojů, ale žádá si změnu firemní kultury i celkového mindsetu. Efektivní přechod na moderní práci s sebou obecně nese výzvy v podobě nastavování nových firemních procesů a způsobů práce, ale i zvýšená rizika digitální bezpečnosti.

Jde například o připojování se do firemní sítě odkudkoliv. Navíc vzhledem k hrozící zvýšené fluktuaci zaměstnanců (dle Work Trend Index 2022 až 28 % zaměstnanců v ČR tvrdí, že v nadcházejícím roce s velkou pravděpodobností zváží změnu zaměstnání), hrozí i rizika spojená s bezpečností a ochranou osobních i firemních dat kvůli častému náboru a propouštění. V této oblasti se mohou nabízet automatizovaná řešení a bezpečnější nástroje, jako je např. Microsoft Entra – digitální, automatizované řešení pro práci s osobními daty.

Celková modernizace a automatizace procesů, jako je onboarding, také pomůže naplnit potřeby nových zaměstnanců, kteří očekávají pohodlnější a automatizovanější cestu. Ve skutečnosti totiž až 69 % zaměstnanců pravděpodobně zůstane ve firmě, pokud je pro ně onboarding jako takový dobrou zkušeností.