Pohřební služba Auriga slaví 33 let. Dnes je špičkou v oboru

Komerční sdělení
Její příběh přibližuje jednatel pan Přemek Šulík.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pohřební služba Auriga slaví 33 let. Dnes je špičkou v oboru

Pohřební služba Auriga slaví 33 let. Dnes je špičkou v oboru | foto: Pohřební ústav AURIGA spol. s r.o.

Jaké byly její začátky?

V době založení společnosti jsem byl ještě mladý kluk, ale z vyprávění vím, že manželé Rambouskovi převzali pohřební službu od komunálního podniku v roce 1990. Začátky byly těžké – chyběla historie i nabídka. Existoval jen jeden typ rakve a základní pohřeb – buď do země, nebo v krematoriu. Pan Rambousek, který mluví několika jazyky, sbíral zkušenosti v zahraničí a Auriga se postupně stala průkopníkem v oboru. To ale byla zásluha generace přede mnou.

Jaké byly vaše osobní začátky?

Nastoupil jsem v roce 2001 jako brigádník a začal jako řidič. Brzy jsem se zapojil do zahraničních repatriací – to je dnes naše největší know-how. Díky kontaktům Rambouskových, kteří jezdili po celé Evropě, se na nás začali obracet lidé s prosbou o převoz zesnulých domů. Tím vzniklo zahraniční oddělení.

Čím jste si získali místo na trhu mezi konkurenčními službami?

Hlavně díky neustálému vzdělávání. Rambouskovi investovali do rozvoje – účastnili se konferencí, sledovali trendy. Například pan doktor Rambousek byl první v ČR, kdo absolvoval kurz balzamace v Anglii. Já ho po něm následoval. Zavedením balzamace a profesionalizací repatriací jsme se posunuli na špičku v oboru. Stejně tak se postupně rozvinula oblast zahraničních převozů. V minulosti šlo o jednotky případů ročně, dnes díky rozmachu turismu řešíme stovky repatriací. Máme tolik zkušeností, že dnes školíme nejen české kolegy, ale i zahraniční odborníky – například z Německa.

Jakou máte regionální působnost? Kde se nacházejí vaše kanceláře?

Jsme aktivní na severu Čech, včetně Prahy, ale vzhledem k povaze repatriací je naše působnost celosvětová.

Kolik pohřbů přibližně ročně realizujete?

Přibližně 700 ročně, ale těžko říct přesně – záleží, jestli počítáme i zahraniční převozy. Obecně platí, že s rostoucím věkem populace počet pohřbů roste.

Jaké procento z nich je bez obřadu? A o jaké nadstandardní služby je největší zájem?

Bohužel až 50 % pohřbů je dnes bez obřadu. Je to smutný trend – lidé spěchají a ztrácí úctu k zesnulým. Přitom rozloučení nemusí být drahé – vždy se dá najít vhodné řešení.

Z nadstandardních služeb je největší zájem o zahraniční repatriace. Umíme přepravit zesnulého z jakéhokoli místa na světě. Dále balzamace – jsme jediní v ČR, kdo zvládne kompletní rekonstrukci obličeje, aby se s ním rodina mohla důstojně rozloučit. Tyto služby jsou ale málo známé.

Co pozůstalí na vašich službách nejvíce oceňují?

Profesionalitu. Máme 20 zaměstnanců, všichni jsou proškolení – včetně řečníků, kteří studovali rétoriku. Umíme být empatičtí i profesionální zároveň. Nezáleží, zda zemřel politik nebo bezdomovec – každý projde stejným důstojným procesem. To je naše filozofie.

Jaké vidíte v pohřebnictví trendy? V čem se změnily nároky klientů?

Roste počet pohřbů bez obřadu, což je dané dobou. Na druhou stranu generace mileniálů chce za své peníze kvalitní službu, a to nás posouvá vpřed. Ukazujeme klientům zázemí firmy, včetně zákulisí, což považujeme za naprostou samozřejmost. Pokud někdo tvrdí, že to zákon nedovoluje, asi něco skrývá. My věříme v transparentnost a otevřenost

Nabízíte také možnost předplacení pohřebních služeb? Pokud ne, uvažujete o tom?

Ne, a upřímně říkám, že to není úplně dobrý model. Pohřební služba není finanční instituce. Peníze, které bychom od klienta přijali, bychom museli někam bezpečně uložit – ideálně na jmenný účet. Navíc – co když se klient za 30 let odstěhuje? Kdo bude vědět, že má něco předplaceno právě u nás?

Nejvhodnější by bylo, aby se takového produktu ujaly pojišťovny a vytvořily model podobný životnímu pojištění, které by pak sloužilo k úhradě pohřbu podle přání zesnulého

Jak lidé reagují, když jim řeknete, že podnikáte v pohřebnictví?

Dnes už to většina mých známých ví, ale dříve to pro mnohé byl šok. Pohřebnictví je stále spojeno s mnoha mýty – že dostáváme rum, jak nakládáme s těly… Tyto historky se dědí z generace na generaci. A i dnes se mě třeba dvacetiletý mladík zeptá na věci, které slyšel od dědečka.

Na různých oslavách se často rozvine debata, lidé se zajímají o balzamaci, o zákulisí pohřebnictví. Je to důkaz, že smrt je v naší společnosti stále tabu. A nejen mezi veřejností – i mezi politiky. Nikdo se jí nechce věnovat. Přitom je to řemeslo, které tu bylo odjakživa a bude tu vždy. Ale pohřebáci jsou stále vnímáni jako okraj společnosti – lidé se nám mnohdy raději vyhnou. A to je škoda.

Pohřební služba Auriga slaví 33 let. Dnes je špičkou v oboru

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Nejčtenější

Zrcadlovky zestárly. Na prodej nebo výměnu ale ještě pozdě není

Komerční sdělení
Zrcadlovky zestárly. Na prodej nebo výměnu ale ještě pozdě není

Máte doma starší zrcadlovku a přemýšlíte o tom, že byste ji prodali, nebo si pořídili novější fotoaparát? Vyčkávat se vám nevyplatí. Podpora zrcadlovek ze strany těch největších hráčů skončila a...

Škoda Auto ukázala zákulisí výroby. Zjistěte, jak vzniká nové auto

Komerční sdělení

Nahlédnout do výroby automobilky zůstává pro většinu lidí vzácná příležitost. Šest odborníků ze Škody Auto popisuje, jak se v Mladé Boleslavi z návrhů a tisíců dílů stává hotové auto.

Češi se nedobrovolně smiřují s realitou menších bytů s vyšším nájmem

Komerční sdělení

Rostoucí ceny energií, inflace i vysoké úrokové sazby brzdí plány na pořízení vlastního domova natolik, že 6 z 10 Čechů už s ním do budoucna vůbec nepočítá. Aktuální situace na nemovitostním trhu se...

Rezidence Aušperský potok: stylové bydlení u Brna v harmonii s přírodou

Komerční sdělení

Klidné prostředí u lesů a rybníků, výborná dostupnost do centra Brna i chytrá řešení snižující náklady na bydlení. Nový developerský projekt Rezidence Aušperský potok v Popůvkách přináší vysoký...

Souboj na Caravaningu – Pohlreich, Forejt a Fotr na Tripu vaří

Komerční sdělení
Souboj na Caravaningu – Pohlreich, Forejt  a Fotr na Tripu vaří

V sobotu 8.11. ve 13.00 se v pavilonu P představí šéfkuchařské osobnosti Zdeněk Pohlreich a Přemek Forejt. Jejich kuchařský souboj plný humoru i kulinárních triků bude moderovat Pepa Vrtal alias Fotr...

Digitální showroom: když technologie dává firmám duši

Komerční sdělení
Filip Major

Rozhovor s Filipem Majorem, zakladatelem iShowroom.eu.

7. listopadu 2025

Teplárny Brno připravují budoucnost elektromobility v každé čtvrti

Komerční sdělení
Po Academy parku vznikne nový dobíjecí hub na Červeném mlýně.

Teplárny Brno stojí u zrodu bezemisní éry dopravy v Brně a stávají se motorem městské elektromobility. Tradiční dodavatel tepla a dalších energií chce postavit několik set dobíjecích stanic.

7. listopadu 2025

Tam, kde rostou značky

Komerční sdělení

GIVET míří mezi lídry kosmetiky v Evropě. Z malého hráče vyrostl v silný house of brands.

7. listopadu 2025

Uspesnynaburze.cz otestoval brokery XTB a eToro: fakta místo reklamy

Komerční sdělení
Uspesnynaburze.cz otestoval brokery XTB a eToro: fakta místo reklamy

V investování je stále obtížnější rozlišit, kdo má reálné zkušenosti a kdo jen přebírá texty z marketingových brožur. Investor Lukáš Ištvan a zakladatel portálu Uspesnynaburze.cz patří mezi ty, kteří...

7. listopadu 2025

Vize budoucnosti: Z Prahy do Liberce za 69 minut

Komerční sdělení
Vize budoucnosti: Z Prahy do Liberce za 69 minut

Železniční spojení mezi Prahou a Libercem čeká v následujících letech zásadní modernizace. Tento strategický infrastrukturní projekt má za cíl zkrátit cestovní dobu vlaků mezi oběma městy a zároveň...

7. listopadu 2025

Češi se nedobrovolně smiřují s realitou menších bytů s vyšším nájmem

Komerční sdělení

Rostoucí ceny energií, inflace i vysoké úrokové sazby brzdí plány na pořízení vlastního domova natolik, že 6 z 10 Čechů už s ním do budoucna vůbec nepočítá. Aktuální situace na nemovitostním trhu se...

6. listopadu 2025

Tradice, poctivost a kvalita. Nahlédněte do masozávodu v Modleticích

Komerční sdělení

Jen pár kilometrů od Prahy, v Modleticích, se denně píše příběh desítek tun čerstvého masa. Sídlí zde masozávod Kauflandu, který už přes dvě dekády zajišťuje na stoly českých a slovenských domácností...

6. listopadu 2025

Jak překladač Vasco Translator Q1 zvyšuje pohodlí na dovolené

Komerční sdělení

Existuje zvláštní druh klidu, když víte, že se můžete dorozumět s kýmkoli a kdekoli. Ať už se procházíte zářícími ulicemi Tokia, objednáváte si oběd na marockém trhu nebo se ptáte na cestu v malé...

6. listopadu 2025

Města a obce obdrží dotace na zkvalitnění turistické infrastruktury

Komerční sdělení
Ilustrační foto

Přes 38 milionů korun dá Ústecký kraj obcím a městům na podporu oživení cestovního ruchu na území Ústeckého kraje. Bude se jednat především o zkvalitnění turistické infrastruktury.

6. listopadu 2025

Český fintech dospěl: z experimentu vyrostl obor s miliardovým výkonem

Komerční sdělení
Český fintech dospěl: z experimentu vyrostl obor s miliardovým výkonem

Český fintech se definitivně zařadil mezi klíčová ekonomická odvětví.

6. listopadu 2025

Jak vybrat správnou výšku a šířku lešení

Komerční sdělení
Jak vybrat lešení

Výběr správné výšky lešení rozhoduje o tom, zda bude práce bezpečná a pohodlná, nebo naopak zdlouhavá a nepříjemná. Správné rozměry lešení určují nejen váš dosah a stabilitu, ale i celkovou...

5. listopadu 2025  17:19

Jan Révai zve na Zakázané zóny. Adrenalin, poučení i síla práce v týmu

Komerční sdělení
Jan Révai zve na Zakázané zóny. Adrenalin, poučení i síla práce v týmu

Herec Jan Révai se už příští týden představí v nové dobrodružné roli. Jako hlavní průvodce pořadu Zakázané zóny, který poběží každý večer na TV Spektrum, nahlédne společně s diváky do 20 tajemných...

5. listopadu 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.