Sobota 26. září 2020, svátek má Andrea
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 26. září 2020 Andrea

Podnikání s hodinkami se mi stalo koníčkem a Helveti.cz je moje dítě

  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Jiří Štencek o podnikání v oboru, ve kterém není moc místa pro úspěch...

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Hodinky CITIZEN, které jsem měl tento rok na testování v Himálaji. | foto: ČTK

Jste majitelem úspěšného e-shopu s hodinkami Helveti.cz. Proč jste se rozhodl podnikat právě v hodinařině?
Pracoval jsem v marketingové agentuře a chtěl jsem nabyté vědomosti aplikovat v praxi. Zároveň jsem vždycky toužil mít vlastní firmu. Tak jsem začal podnikat. Výběr produktu byla čirá náhoda. Když jsem si tenkrát kupoval hodinky Wenger, začal jsem uvažovat, jestli i na zdánlivě obsazeném trhu přeci jen neexistuje skulina. Produkt jako takový se mi totiž velmi zamlouval.

Helveti

A existovala?
V hodinářském oboru je poměrně vysoká konkurence a prorazit není vůbec lehké. Pomohla mi výborná znalost online marketingu a úzká specializace na jednu značku. To v kombinaci s naivitou a odhodláním přineslo první úspěchy.

Na co jste vsadil?
Od začátku jsem se soustředil na perfektní znalost produktu, maximálně individuální přístup k zákazníkům a přidanou hodnotu. Začínal jsem se značkou hodinek Wenger, u kterých mi přišlo skvělé dávat zákazníkům jako dárek švýcarský nůž. A fungovalo to perfektně.

Dneska prodáváte značek mnohem víc. Kolik jich je?
Postupně jsme přibírali další značky tak, aby stále platilo pravidlo, že si za nimi budeme „stát“. Jinými slovy – pokud nejsme přesvědčení o kvalitě a dobrém poměru k ceně, nemá u nás značka šanci, takovou zákazníkovi nedoporučíme. Proto neprodáváme módní značky, které většinou kromě zajímavého vzhledu nemají co nabídnout. Pokud nepotřebujete například tričko nebo boty.

Aktuálně nabízíme 23 značek. Nedávno jsme do stáje přivítali značky Bulova, Tissot, Junghans, Alpina a Orient.

Máte osobně nějakého favorita?
Jsem hodinkový fanda, takže u jedné značky nezůstávám. V zásadě nosím střídavě hodinky téměř všech značek, které prodáváme. Abychom mohli zákazníkům dobře poradit, často hodinky testujeme. Proto mi přichází na mysl značka CITIZEN, od které jsem měl tento rok hodinky v Himálaji a předchozí rok na cestě po USA. Kromě jiných technologických vychytávek, osazuje stroje systémem pohonu Eco-Drive (pozn.: solární napájení hodinek s akumulátorem). Mezi moje další oblíbené značky patří Seiko, které jsem zasvětil i jako dědičné hodinky pro syna. A samozřejmě nostalgicky Wenger, s kterým jsem začínal. Ten aktuálně představil neskutečnou limitovanou edici Wenger Heritage. Lepší hodinky za tuto cenu na prodejně asi nemáme.

Hodinky CITIZEN, které jsem měl minulý rok na testování v USA, Satellite Wave...

Citizen a Seiko tedy patří k vašim vlajkovým lodím?
Ano, jde o jedny z nejúspěšnějších značek a nejkvalitnějších vůbec. Velmi rád je doporučuji zákazníkům, kteří od hodinek očekávají maximální spolehlivost a dobrý poměr cena / výkon. Na tomto základě vlastně stavíme celé naše portfolio. Chceme nabízet hodinky s kvalitním zpracováním pouzdra a spolehlivým strojkem. Mezi naše další vlajkové lodě patří například Tissot, Certina, ale i značky jako Junghans. Z těch méně známých bych vyzdvihl například Traser s unikátní technologií osvitu.

A když některá značka neodpovídá kvalitou? Jak postupujete?
Přiznávám, že jsem u výběru značek párkrát udělal chybu. Vždycky je to risk a krok do neznáma. Zjistíme-li časem, že značka není dostatečně kvalitní, nebo k nám jednoduše nezapadá (nebaví nás ji prodávat), rozloučíme se s ní.

Jsou takové značky ve vašem portfoliu?
Ano (směje se). Mám dvě takové pod drobnohledem a pokud se situace nezlepší, budeme nuceni s nimi skončit.

V čem se lišíte od své konkurence?
To bude dlouhý výčet (usmívá se). Na prvním místě je u nás zákazník, a proto vycházíme maximálně vstříc u požadavků na dodání hodinek s jiným řemínkem, gravírováním nebo s jinou individuální prosbou. Dodáváme hodinky firmám s jejich specifickými požadavky. Pokud to značky dovolují, připravujeme limitované edice hodinek – například Traser limitovaná edice ke 100 letům ČR.

Jsme autorizovaný prodejce. To znamená, že naše hodinky pochází z ověřených zdrojů a zákazník má 100% jistotu původu (na rozdíl např. od tzv. šedých prodejců). S tím se pojí také jistota autorizovaného servisu.

Dědičné hodinky

Velká část konkurence hodinky „jen“ přeprodává bez potřebných informací a znalostí. U nás má každá značka svého garanta, který o ní ví úplně všechno. Zákazník si tak může být jistý, že dostane všechny informace a odpovědi na své dotazy. Navíc, jak jsem už zmiňoval, hodinky důkladně testujeme, píšeme recenze a fotíme vlastní fotky. Vysoká odbornost a maximum informací – to umíme nabídnout a lidé to u nás oceňují.

Někteří prodejci zase neposkytují pozáruční servis – náhradní řemínek, osičku nebo jen výměnu baterie. I na to se zaměřujeme, nechceme nechat zákazníka ve štychu, když se cokoliv stane.

Zakládáme si na tom, že naprostou většinu modelů každé značky máme skladem a zákazník si ji u nás může prohlédnout. Doručení je pak otázkou 24 hodin. Dneska si vyberete a zítra máte na ruce.

A protože našim značkám maximálně důvěřujeme, máme prodlouženou pětiletou záruku a k tomu navíc pojištění pro případ poškození hodinek.

Všechno, co jsem zmínil, je ona přidaná hodnota. V tom vynikáme. A umíme přidanou hodnotu i tu skutečnou. Po rozbalení balíku s hodinkami čeká na zákazníka i malý dárek.

Kolik lidí vůbec stojí za Helveti.cz?
Dneska se nás ve firmě střídá celkem deset. Většinu tvoří garanti, kteří předávají zákazníkům informace o hodinkách.

Jak poznám kvalitní hodinky?
Velmi jednoduše. Přijďte se podívat k nám do Helveti (směje se). Teď vážně. Podle detailu zpracování, například. U těch kvalitnějších je radost sledovat propracovaný ciferník, zpracování pouzdra a náramku, nebo detaily na samotném dýnku hodinek. Rozhodně neplatí, že kvalitní hodinky jsou pouze ty s označením „Swiss made“. Japonští nebo němečtí hodináři umí vyrobit velmi kvalitní hodinky. Pokud vás zaujmou hodinky, které neznáte, doporučuji nastudovat historii značky - to může hodně napovědět. Zároveň pozor na čínské padělky – ty se často umí tvářit velmi přesvědčivě a nejsou výjimkou ani případy, kdy falšují dlouholetou historii smyšlené značky.

Co je pro vás další motivací v podnikání?
Jak řekl Nelson Mandela: „Po zdolání jedné hory většinou zjistíte, že máte před sebou ještě mnoho takových kopců“. Když jsme se stali největšími prodejci hodinek Wenger, Traser a Victorinox, vytyčili jsme si podobný cíl u ostatních značek.

Hodinky WENGER

Dalším velikým kopcem, který chceme v blízké budoucnosti zdolat, je otevření větší kamenné prodejny, která zvýší našim zákazníkům komfort při nákupu. Ta v Karlíně nám už bohužel nestačí.

Mou motivací jednoduše je, abychom byli stále lepší. Nespíme, pořád se učíme.

A vůbec nejsilnější motivace je radost zákazníků. Občas nám chodí fotky s poděkováním nebo dlouhé emaily s pochvalou za náš přístup.

Mohlo by se zdát, že v prodeji hodinek už nejde nic inovovat...
Opak je pravdou. Je zřejmé, že internet s tradičními hodinářskými obchody silně zahýbal. I když si myslím, že e-shopy nikdy zcela nenahradí klasické kamenné prodejny, pokud se digitálnímu trendu nepřizpůsobí, budou mít slabší pozici.

My naopak počítáme s možnostmi, jak nákup zákazníkovi na internetu více zpříjemnit. Nejčastější problém online nákupu je, že si člověk nemůže zboží přímo vyzkoušet. To by měla do budoucna řešit tzv. rozšířená realita, která nám to za pomoci mobilního telefonu a aplikace dovolí.

Kolik máte vy osobně hodinek?
Snažím se ten počet korigovat, takže jednou za čas pošlu některé kusy dál do světa. Pravidelně střídám asi patero hodinek, ale v hledáčku jich mám dalších deset.

  • Nejčtenější

Ordinace bez virů a bakterií. Český výrobce nabízí speciální svítidla

Komerční sdělení Slovo dezinfekce se v posledních měsících skloňuje víc než kdy dřív. Lidem už začíná vadit všudypřítomný ethanolový...

4 tipy, jak ušetřit na dovolené v Tatrách

Komerční sdělení Vysoké Tatry znamenají často i vysoké ceny. I tak jsou ale slovenské velehory oblíbeným místem naší dovolené. Tento rok...

Start Tipsport extraligy i s hvězdami z NHL!

Komerční sdělení Hokejová Tipsport extraliga netrpělivě vyhlíží svůj začátek. Po loňském nedohraném ročníku je chuť do hokeje obrovská....

Je vám každá televize malá? Sestavte si televizi přes celou stěnu

Komerční sdělení Líbí se vám obří obrazovka v pozadí zpravodajského studia CNN Prima News? Právě takovou můžete mít ve vaší rezidenci...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Mechové stěny a obrazy dodají vašemu interiéru harmonický kus přírody

Komerční sdělení Pohled na svěží, sametově zelené mechové plochy navozuje blahodárný pocit pohody, relaxace a klidu. Mechové stěny a...

Sundej vlajku, nebo ti vypálíme dům. Agresivita demonstrantů v USA roste

Premium Demonstrace proti policejní brutalitě, jak to nazývají protestující i média, začínají být docela brutální i vůči...

Felák, flexit nebo chillovat. Slovník dnešní mládeže uvádí rodiče do rozpaků

Premium Ač to možná ani netušíte, nejspíš i kolem vás denně chodí shiperky, které flexí s teniskami nebo iPhonem, díky čemuž...

Prodlužte životnost filtru pevných částic. Stačí pár jednoduchých kroků

Premium Výměna filtru pevných částic stojí desítky tisíc korun, jeho čištění a renovace pět až patnáct tisíc korun. Těmto...

  • Další z rubriky

S projektem Flexibilně jsme skutečně flexibilní

Komerční sdělení Poprat se s „handicapy“, jakými jsou péče o děti či své blízké a sladění pracovního a osobního života pomáhá projekt...

SEO pro e-shop

Komerční sdělení E-shop je připravený, ale zákazníci ani objednávky nepřicházejí? Pak vám přijde vhod článek od UPgates, specialistů...

Vlastní „ajťák“ se firmám už nevyplácí. IT outsourcing je na vzestupu

Komerční sdělení Koronavirová pandemie donutila miliony lidí pracovat z domova. Firmy přecházely do onlinu a začaly hledat nové...

První barvy ve spreji, které nezapáchají

Komerční sdělení Vytvořte si s Pintyplus HOME stylový domov jako z časopisu.

Octavia za 3 500 korun: boj s krizí, chaos a riskantní sázka na superslevy

Octavia za 3 500 Kč měsíčně, Kodiaq za 4 899 Kč, Passat za něco málo přes 6 000 Kč… Ačkoli automobilkám docházejí...

Blíží se katastrofa, jež zastíní pandemii covidu-19, říká princ Charles

Britský princ Charles (71) vyzval v pondělí ke zlepšení boje proti klimatickým změnám, jejichž dopad podle něj zastíní...

Herec Petr Čtvrtníček se nakazil koronavirem, leží v nemocnici na JIP

Herec Petr Čtvrtníček (56) skončil kvůli covidu-19 v nemocnici. Minulý týden měl pozitivní testy, a když se mu...

Počet úmrtí bude stoupat. Podívejte se, jaké měla křivka zpoždění jinde

Počet úmrtí s nemocí covid-19 u nás poroste. Byť ještě není jasné o kolik. Příklady z jiných zemí jasně ukazují, že...

Nebudu všem po rozchodu ukazovat, jaká jsem čičina, říká Mottlová

Muž roku 2016 Josef Kůrka (28) nedávno oznámil rozchod s herečkou a modelkou Barborou Mottlovou (33). Fitness trenér...