Neděle 22. května 2022, svátek má Emil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 22. května 2022 Emil

Největší mýty o venkovní reklamě a její úspěšnosti

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Venkovní reklama je nejstarším a nejprověřenějším způsobem marketingové komunikace. A ačkoliv je stále velmi efektivním nástrojem, s digitální transformací posledních dekád tak trochu ustoupila do pozadí a zůstává kolem ní i mnoho mýtů a mylných představ, které si nyní společně vyvrátíme.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Oblíbenou volbou jsou reklamní plachty na štítech a fasádách budov. | foto: ČTK

1. Venkovní reklama se nedá přesně zacílit

Jedna věc platí pro všechny druhy reklamy – pokud není správně zacílená, nebude tak dobře fungovat. U venkovních ploch stále koluje představa, že je musíte nutně vybírat hromadně a zadavatel vlastně ani netuší, kde přesně jsou. Možná to ještě někde platí, ale moderní společnosti umožňují zacílit venkovní reklamu přesně na míru vašemu produktu či zaměření. Takovým příkladem je určitě i interaktivní mapa pro výběr reklamních ploch.

Reklamní plochy lze filtrovat dle místa či bodu zájmu s vysokou přesností.

Ta kromě tisíců reklamních ploch disponuje také chytrým vyhledáváním od Google. Stačí tak pouze zadat bod zájmu, okolo kterého chcete reklamní plochy vybrat, a je to. Takovými body mohou být obchodní centra, školy, divadla nebo přímo vaše konkurence.

O každé reklamní ploše navíc získáte podrobné informace včetně fotek nebo možnosti si danou lokalitu prohlédnout pomocí funkce Street View.

2. Billboardy jsou přežitek a nefungují

Opravdu? Myslíte si, že takové billboardy v Praze nebo v Brně zůstávají i v centru, protože nefungují? Naopak – největší výhodou venkovní reklamy je fakt, že ji při správném umístění cílová skupina stále potkává a na rozdíl od online světa nejde přeskočit, vypnout ani zablokovat.

Správě umístěný billboard lidé nepřehlédnou.

Lidé kolem ní chodí a jezdí většinou delší čas (týdny až měsíce) a chtě nechtě na ně působí jak provedením, tak vysokou četností zobrazení. To z ní dělá často nejlevnější a nejefektivnější kanál právě co se týče celkového počtu zobrazení.

3. Reklama venku se nevyplatí pro menší podniky

Proč by ne? Živnostníkům nebo lokálním podnikům může stačit jeden vhodně umístěný billboard s upozorněním na blízkou prodejnu nebo malá, ale poutavá reklama v MHD a může to být vše, co potřebují. Reklama je totiž hlavně o jejím správném umístění.

Správně umístěnou reklamu lidé nepřehlédnou.

4. Outdoorová reklama se nedá měřit

Nedá? Je pravdou, že jednotné metriky pro měření dosahu nebo kvality jednotlivých ploch v Česku neexistují. Při pronájmu by vám ale měl zprostředkovatel dokázat říci, kolik lidí kolem reklamy cca denně projde a pro jaký typ kampaně jsou dané formáty vhodné. Například o tom, jak vhodně zacílit náborovou kampaň pomocí venkovní reklamy jsme již psali.

Měřit pak lze také jednoduše pomocí unikátního slevového kódu nebo webových stránek umístěných do reklamy.

5. Velkoformátová reklama je příliš drahá

Ruku na srdce – pokud chcete ohromit, sázka na velikost se vyplácí. Není proto divu, že reklamní plachty na fasádách budov přitahují stále nejvíc pozornosti. Tomu samozřejmě odpovídá cena pronájmu a v neposlední řadě také cena tisku reklamní plachty.

Pokud však na to jdete chytře a dokážete si rozvrhnout své kampaně do celého roku, můžete výrazně ušetřit. Reklamní plochy jsou k pronájmu již od cca 1 000 Kč za měsíc, a to je při jejich dosahu opravdu malá cena.

Oblíbenou volbou jsou reklamní plachty na štítech a fasádách budov.

Pokud si nevíte rady s výběrem nebo právě stylem komunikace, vyplatí se nechat si poradit a kontaktovat specialisty.

Největší výběr reklamních ploch v Česku od Areklama.

  • Nejčtenější

S Novou zelenou úsporám se cen energií bát nemusíte

Komerční sdělení Raketově rostoucí ceny energií vám mohou v současné době bydlení výrazně prodražit. Zmírnit dopady energetické krize...

Nové byty od Central Group nyní s vybavením až za 500 tisíc zdarma

Komerční sdělení Central Group nabízí více než 600 bytů v sedmi lokalitách v Praze. V rámci letní akce nyní při koupi bytu nabízí jako...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bioklimatická pergola vytvoří jedinečné místo pro relax

Komerční sdělení Chcete využít posezení na zahradě na maximum? Bioklimatická pergola je výtečným řešením pro každého, kdo si chce dopřát...

Sázíme (na) zelí!

Komerční sdělení Abyste si mohli vychutnat na podzim vyhlášené tuřanské kysané zelí, musí se nejen sklidit a nakrouhat, ale hlavně...

Jak snížit náklady za energie? 8 zaručených tipů od odborníků

Komerční sdělení Vzhledem k aktuální nelehké situaci s energiemi se odborníci rozhodli sdílet několik základních tipů, jak ušetřit v...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

  • Další z rubriky

Bojovník Jiří Procházka se stal novou tváří brokerské společnosti XTB

Jiří Procházka, jeden z nejlepších MMA zápasníků současnosti, se stal novým globálním ambasadorem společnosti XTB. Nová...

S Novou zelenou úsporám se cen energií bát nemusíte

Komerční sdělení Raketově rostoucí ceny energií vám mohou v současné době bydlení výrazně prodražit. Zmírnit dopady energetické krize...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cirk-UFF nabídne několik premiér, největší hvězdou je australská Circa

Komerční sdělení Špičková vystoupení světových hvězd, české i zahraniční premiéry a to nejlepší, co v poslední době vzniklo na domácí...

Vychází román autora s vietnamskými kořeny, který okouzlil celý svět

Komerční sdělení Ocean Vuong, americký básník s vietnamskými kořeny, pojmenoval svůj poetický románový debut Na Zemi jsme na okamžik...

Jelínek z Luneticu byl u smrtelné nehody, po koncertě srazil na dálnici muže

V sobotu vystoupili Lunetic na koncertě Leoše Mareše. Když se zpěvák skupiny Václav Jelínek (43) vracel domů do...

Hrušínského dcera se svlékla pro Playboy. Manžela to překvapilo, říká

Pro nové číslo Playboye se svlékla a nafotila sexy snímky Kristýna Hrušínská (37). Dcera Jana Hrušínského a Miluše...

Ukrajinci dostali západní superhoufnice M777. Do akce šla i Bohdana

Ať už si dělostřelectvo v dávných dobách vysloužilo titul královny či krále bojiště, ukazuje se i v jednadvacátém...

Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté na místě zjišťují, že bydlí jinde

Premium Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté si zaplatí zájezd v zahraničí, přijedou do hotelu a teprve na jeho recepci...

Po seskoku s padákem zůstala ochrnutá, nyní odešla přehlídku prádla

Dnes devětadvacetiletá Emma Carey v roce 2013 odcestovala z Austrálie do Evropy na plánovanou dovolenou. Tehdy se ve...