O2 má díky dokončení hlavní etapy modernizace mnohonásobně rychlejší a spolehlivější 5G sítě. To potvrzuje i čerstvé ocenění společnosti Ookla. „Po 4 letech, kdy jsme intenzivně pokrývali Českou republiku 5G signálem, je toto prvenství oceněním usilovné práce stovek lidí, kteří se na tomto projektu podíleli. A zároveň dokazuje, že naši zákazníci dostávají skutečně to nejlepší na českém trhu,“ říká technologický ředitel O2 Jan Hruška.
Ocenění Speedtest, které uděluje společnost Ookla, je prestižní uznání v oblasti telekomunikací. Tento titul vychází z podrobného hodnocení, které zahrnuje jak rychlost stahování, tak odesílání dat. Společnost Ookla analyzovala celkem 381 562 uživatelských testů z aplikací Speedtest na iOS a Android telefonech za druhé pololetí roku 2024. Tyto testy byly provedeny zákazníky všech hlavních mobilních operátorů v Česku na více než 45 000 unikátních zařízeních.
Kompletní report s detailními výsledky pro Českou republiku najdete na webu Ookla.
„Naše 5G síť v rámci stovek tisíc měření ukázala, že zákazníkům přináší nejlepší zážitek – s průměrnými hodnotami stahování dat téměř 146,99 Mb/s, rychlostí nahrávání více než 32 Mb/s a nejnižší průměrnou latencí pouhých 19 ms překonala zbylé operátory ve všech sledovaných hodnotách. A co je důležitější, prvenství si O2 drží i v Moravskoslezském, Jihomoravském kraji a dalších. Vyniká pak především v Praze, kde rychlost stahování dat dosáhla dokonce 330 Mb/s. O2 tak v hlavním městě dosahuje více než 2x vyšší rychlosti než nejbližší konkurent a téměř 4x vyšší rychlosti než poskytovatel na třetím místě,“ doplňuje Jan Hruška.
Co to znamená pro běžného uživatele?
Ocenění od společnosti Ookla potvrzuje, že O2 je lídrem v telekomunikacích a že dokáže přinést ty nejmodernější technologie. Zákazník O2 si tak může být jist, že mu operátor doručuje špičkové služby. S rychlým připojením může jednoduše stahovat velké soubory, účastnit se videokonferencí nebo streamovat videa ve vysokém rozlišení, a to bez obav z přerušení.
Konec spekulací o nejrychlejší síti. Tyto výsledky potvrzují i další instituce. O2 si trvale drží vedoucí pozici i v měření hodnocení kvality sítě mezi zákazníky operátorů společnosti IPSOS, kde operátor získal prvenství už 4. rok po sobě.