Neděle 22. května 2022, svátek má Emil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 22. května 2022 Emil

Manipulační technika Toyota září s progresivními li-ionovými bateriemi

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Li-ionová technologie je atraktivní pro své jasné ekonomické, ekologické i provozní výhody. Toyota využila své více než desetileté zkušenosti s jejich používáním při vývoji zcela nové vlastní revoluční a úspornější modulární koncepce, kterou úspěšně nasazuje ve svých manipulačních vozících.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Proč jsou li-ionové baterie výhodné

Pro mnoho uživatelů manipulační techniky, zejména pro ty s vícesměnnými provozy, je klíčovým argumentem možnost průběžného dobíjení li-ionových baterií přímo v prostoru používání. Nemusí dojíždět do nákladných a prostorově náročných nabíjecích místností a obvykle u většiny vozíků baterii každý den několikrát měnit. Náhradní baterie také nejsou zadarmo. Naopak, jsou nákladné a celý manipulační proces prodražují.

Toyota s li-ionovými bateriemi dodává již téměř 25-30 % elektrických vozíků.

Pro obsluhu vozíků je práce s li-ionovou baterií mnohem jednodušší než s olověnou baterií. Stačí, když vozík připojí k nabíječce, kdykoli jej nepoužívá. S akurátním dodržováním správného režimu nabíjení olověných baterií jsou v mnoha provozech problémy, které vedou ke zkrácení životnosti baterií a časovým i finančním ztrátám. U li-ionových baterií se musí obsluha naučit jednoduché pravidlo – vozík stojí i pár minut = může se nabíjet.

Li-ionové baterie s úspěchem využívají i všechny největší novinky Toyoty uvedené na trh během posledních 18 měsíců: elektrické nízkozdvižné vozíky BT Tyro, BT Levio LWI160, retraky BT Reflex nebo čelní vysokozdvižné vozíky Toyota Traigo 80.

Přednosti li-ionové koncepce od Toyoty

Flexibilita při stavbě baterie, vyšší stabilita výkonu a rychlost nabíjení. Toyota vyrábí vlastní modulární li-ionové baterie s inteligentním softwarem BMS (Battery Management System), který sama vyvinula a který komunikuje s vozíkem a dosahuje o 30 % vyšší energetické účinnosti baterie. BMS, vlastně centrální řídicí systém, kontroluje všechny moduly, které tvoří jednu baterii. Je zárukou rychlé reakce na jakýkoli problém nebo nestabilitu napětí. Je vyvinut společně pro vozík i baterii. Tím je zajištěná účinná vzájemná komunikace stroj - baterie.

Baterie od Toyoty také pracují s rychlejší odezvou při dobíjení a jsou stabilní v dodávce proudu i napětí bez ohledu na aktuální stav nabití. To je velká změna oproti dosud nejrozšířenějším olověným bateriím i proti jiným li-ionovým bateriím s nižší hustotou.

Každá baterie se díky stavebnicové koncepci skládá z více modulů, které dodají potřebnou kapacitu. Stavebnicový koncept dovoluje konfigurovat kapacitu baterie podle různých kritérií i snadnou výměnu jednotlivých modulů.

Toyota používá baterie s nejvyšší hustotou (NCA články - Nickel Cobalt Aluminium Oxide) a s delší životností. Jeden bateriový modul je tvořen z několika článků a má vlastní kontrolní mikroprocesor, který hlídá teplotu a napětí v jednotlivých článcích. Díky revolučnímu uspořádání článků může být nově použita pro identický provoz levnější modulární baterie s nižší kapacitou a s menšími rozměry.

Vozíky s vyhřívanými li-ionovými bateriemi Toyota mohou bez problémů pracovat i v prostředí s teplotami pod bodem mrazu.

Moment, který si zapamatujete - 5krát delší životnost

Nadstandardní konstrukční kvalita, inovativní design Toyota, průběžná kontrola nabíjecího procesu a servisní podpora na nejvyšší úrovni umožňuje dosáhnout kolem 5 000 nabíjecích cyklů při hloubce vybití 80 %, to znamená až 5x delší životnost ve srovnání s olověnými bateriemi (vydrží průměrně 1 200 až 1 500 cyklů, ale realita je i méně než 1 000 cyklů). Modulární li-ionové baterie jsou konstru­ovány tak, aby dosáhly delší životnosti než vlastní stroj. Dosud tomu bylo vždy naopak – stroj přežil několik baterií. Vysoce kvalitní li-ionové baterie s delší životností přináší i více flexibility zejména při dlouhodobém pronájmu techniky (operativním leasingu).

Eliminujte důležitý nešvar olověných baterií - klesající výkon

Je zřejmé, že je efektivnější pracovat s manipulačním vozíkem, který podává dlouhodobě stabilní výkon než s vozíkem, jehož olověná baterie časem kapacitu a výkon ztrácí. U dosud nejrozšířenějších olověných baterií může s vybitím baterie klesat rychlost pojezdu i rychlost zdvihu, což vede ke snížení produktivity manipulace. To je nežádoucí situace, která navíc nemá jednoduché řešení, protože připojení olověné baterie k nabíječce dříve, než je baterie vybita na úroveň kolem 30-40 %, zase ubírá nabíjecí cykly a zkracuje její životnost. Této situaci se umí Toyota vyhnout nasazením vlastní nové li-ionové modulární baterie.

Další plusové body - menší baterie, vyšší rychlost nabíjení, nižší cena

Baterie s vyšší hustotou je účinnější, takže pro stejný objem práce si vystačíte s baterií nižší kapacity, a tedy levnější. Baterie s nižší kapacitou je také i v případě hlubšího vybití rychleji plně nabitá (max. 1 hodina proti 4-8 hodinám u olověných baterií). Při průběžném dobíjení navíc k hlubšímu vybíjení nedochází a i desetiminutové připojení k nabíječce vede k dostatečnému dobití a zajištění dlouhodobého bezproblémového nasazení.

Ušetříte za drahé a složité nabíjecí místnosti

Není třeba stavět nebo modernizovat nabíjecí místnosti - zabírají prostor a jsou zdrojem rizikových situací. Vozíku s li-ionovou baterií stačí jednoduché nabíjecí místo kdekoli v provozu, optimálně tam, kde vozíky nejčastěji parkují (odpočinková zóna) a kde je možné je kdykoli, bez časových ztrát vzniklých dlouhými přejezdy, rychle připojit k nabíječce, a to i na velmi krátkou dobu - například na dobu 10 - 15 minut (přestávky na svačinu, na toaletu, vyřizování administrativních záležitostí a podobně). To stačí na dobití baterie na další několikahodinový pracovní cyklus - až do příští krátké nebo delší přestávky.

Li-ionové baterie zvyšují celkovou bezpečnost a ekonomickou efektivnost manipulačních procesů. Při průběžném dobíjení odpadá riziková výměna baterie a práce s kyselinou. Obejdete se bez náhradních baterií a technicky složitých nabíjecích místností.

Toyota bezpečně a chytře ošetřila simultánní nabíjení

Průběžné nabíjení během krátkých přestávek ale znamená, že většina vozíků ve skladu může být připojena k nabíječkám ve stejné době (pokud nejsou manipulanti ve skladu rozděleni do několika skupin s jinými časy přestávek). Ani zde už není důvod k obavám. Krátkodobé riziko překročení povoleného odběru elektrické energie při intenzivním dobíjení většího množství vozíků během přestávek řešíme inteligentní sítí sestavené z jednotlivých nabíjecích stanic.

Každá nabíječka má zabudovaný systém DPL (Dynamic Power Limitation), který identifikuje výkonové úrovně jednotlivých vozíků a nasměruje optimální energii do vozíků, které ji nejvíce potřebují. Jednotlivé nabíječe komunikují mezi sebou a hrozí-li nadměrný odběr, jsou před­nostně dobíjeny jen nejvíce vybité baterie. Začátek nabíjení u baterií, které stále disponují vysokou kapacitou, je dočasně odložen. Další bonus tohoto řešení - každý bateriový modul měří teplotu a napětí svých článků samostatně a zajišťuje rovnoměrnou distribuci energie mezi články.

DPL reguluje tedy efektivně celkové energetické nároky nabíječek, aby se zabránilo drahým „výkonovým špičkám“ a nabíjení bylo co nejefektivnější, s minimálními energetickými ztrátami. Podniky tak mohou omezit celkové výdaje za energii a s tím spojené emise CO2. Nabití na potřebnou úroveň lze navíc dosáhnout v nejkratším možném čase.

Sledujte proces nabíjení s I_Site a eliminujte škody z nedbalosti obsluhy

Li-ionové baterie Toyota jsou zkonstruovány pro každodenní permanentní využívání v manipulačním procesu a stejně jako u mnoha jiných výrobků i jejich životnost může pozitivně nebo negativně ovlivnit zacházení ze strany obsluhy vozíku.

Některé aspekty bezpečného a ekonomického fungování si hlídá sama baterie a její software, jiné postupy můžete sledovat a včas zjednat nápravu díky nástrojům v rámci systému správy flotily Toyota I_Site jeho grafickým i datovým výstupům (monitoring správného nabíjení, sledování kolizí a nárazů).

Fleet management Toyota I_Site - monitoring práce s vozíkem i baterií a ochrana vaší investice. Přesně znázorňuje, například při jaké úrovni vybití byl vozík připojen k nabíječce a na jak dlouho. Zobrazí stav baterie po odpojení od nabíječe i situaci, kdy krátká přestávka k nabíjení využita nebyla. Pomáhá odhalit nesprávný přístup k nabíjení (nejen li-ionových baterií), šetří náklady a prodlužuje životnost baterií.

  • Nejčtenější

Kamenivo na stavbu metra D budou do Prahy vozit po prázdné dálnici

Komerční sdělení Největší stavba v Praze spolyká obrovské množství stavebního materiálu, především pak betonu. Jak zabránit dopravnímu...

S Novou zelenou úsporám se cen energií bát nemusíte

Komerční sdělení Raketově rostoucí ceny energií vám mohou v současné době bydlení výrazně prodražit. Zmírnit dopady energetické krize...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nové byty od Central Group nyní s vybavením až za 500 tisíc zdarma

Komerční sdělení Central Group nabízí více než 600 bytů v sedmi lokalitách v Praze. V rámci letní akce nyní při koupi bytu nabízí jako...

Bioklimatická pergola vytvoří jedinečné místo pro relax

Komerční sdělení Chcete využít posezení na zahradě na maximum? Bioklimatická pergola je výtečným řešením pro každého, kdo si chce dopřát...

Sázíme (na) zelí!

Komerční sdělení Abyste si mohli vychutnat na podzim vyhlášené tuřanské kysané zelí, musí se nejen sklidit a nakrouhat, ale hlavně...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Vláda má 20 korun z každého litru benzinu, říká šéf sítě levných čerpacích stanic

Premium Nikoho nenechají na pochybách, že tohle je nízkonákladová firma, kde se nehýří. Okázalost tu nemá místo. Spolumajitel...

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

  • Další z rubriky

Ryanair umořil ztráty a míří znovu do zisku

Komerční sdělení Největší z levných leteckých společností v Evropě zůstává opatrná a neodvažuje se předpovídat, s jakým výsledkem skončí...

Vychází román autora s vietnamskými kořeny, který okouzlil celý svět

Komerční sdělení Ocean Vuong, americký básník s vietnamskými kořeny, pojmenoval svůj poetický románový debut Na Zemi jsme na okamžik...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S Novou zelenou úsporám se cen energií bát nemusíte

Komerční sdělení Raketově rostoucí ceny energií vám mohou v současné době bydlení výrazně prodražit. Zmírnit dopady energetické krize...

Morcheeba na letošním turné vynechala Česko, dopřejte si její vídeňský koncert

Komerční sdělení Londýnská skupina Morcheeba byla jednou z prvních zahraničních kapel, které u nás loni vystoupila po covidovém zákazu...

Jelínek z Luneticu byl u smrtelné nehody, po koncertě srazil na dálnici muže

V sobotu vystoupili Lunetic na koncertě Leoše Mareše. Když se zpěvák skupiny Václav Jelínek (43) vracel domů do...

Hrušínského dcera se svlékla pro Playboy. Manžela to překvapilo, říká

Pro nové číslo Playboye se svlékla a nafotila sexy snímky Kristýna Hrušínská (37). Dcera Jana Hrušínského a Miluše...

Ukrajinci dostali západní superhoufnice M777. Do akce šla i Bohdana

Ať už si dělostřelectvo v dávných dobách vysloužilo titul královny či krále bojiště, ukazuje se i v jednadvacátém...

Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté na místě zjišťují, že bydlí jinde

Premium Nešvar z devadesátých let se vrací. Turisté si zaplatí zájezd v zahraničí, přijedou do hotelu a teprve na jeho recepci...

Po seskoku s padákem zůstala ochrnutá, nyní odešla přehlídku prádla

Dnes devětadvacetiletá Emma Carey v roce 2013 odcestovala z Austrálie do Evropy na plánovanou dovolenou. Tehdy se ve...