Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Žijeme v době plastové. V posledních 70 letech lidstvo vyprodukovalo 8,3 miliard tun plastů, přičemž polovina tohoto množství byla vyrobena za posledních 13 let.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí | foto: P&G

Každoročně je vyprodukováno zhruba 330 milionů tun, z toho osm milionů tun plastů skončí ve světových oceánech. Nadace Ellen MacArthur Foundation předpovídá, že pokud nic neuděláme, bude do roku 2050 v oceánech více plastů než ryb.

Fotogalerie

Některé společnosti ale nechtějí jen tak nechat ležet plast na pláži. Společnost Procter & Gamble inovovala lahve svých produktů Head & Shoulders a Fairy a přišla s prvními recyklovatelnými lahvemi, které jsou částečně vyrobené z plážového odpadního plastu. Tyto značky jsou dobře známé tím, že dokážou zbavit nečistot, a to buďto na vlasech nebo na nádobí, a tak je jen logické, že budou zbavovat znečištění i moře a pláže. Tento přístup vedl k vyvinutí první lahve z odpadního plážového plastu pro šampony Head & Shoulders.

Během půl roku společnost P&G pracovala se 100 neziskovými organizacemi a 1 000 dobrovolníky, včetně zaměstnanců P&G, aby vysbírala dostatek plastů z francouzských pláží a vyrobila 150 000 šamponových lahví pro první limitovanou edici prodávanou ve Francii loni v létě. Jakmile je lidé po spotřebování recyklují, kruh se uzavře.

Společnost P&G se do této novinky pustila společně s experty na recyklaci TerraCycle a Suez. Spolupracuje také s Ocean Conservancy a Trash Free Seas Alliance a snaží se omezit příliv plastů do oceánu, především v jihovýchodní Asii.

„V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Vyšší míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu,“ komentuje Virginie Helias, viceprezidentka P&G pro globální udržitelnost. 

„Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Rostoucí využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdí na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi.“

Je proto přirozené, že společnost P&G začala aplikovat tyto poznatky i na další svoje značky. Další na řadě byla značka prostředku na mytí nádobí Fairy. V případě lahve Fairy společnost P&G zaznamenala další přelom – průhlednost lahve byla zachována, ačkoli byla 100% vyrobena z recyklovaného plastu, přičemž 10 % z toho tvoří odpadní plast z pláží. 

Lahve Fairy Ocean Plastic se nejdříve objeví na policích obchodů ve Velké Británii zhruba v polovině tohoto roku. Další značky, jako například Lenor, již nyní mají obaly z 50 % tvořené plasty recyklovanými po spotřebě (PCR).

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

„Firmy, jako například P&G, které integrují do svého provozu technologická opatření a řešení šetrná k životnímu prostředí a snižující spotřebu zdrojů, tím snižují také vlastní náklady. V oblasti zvyšování energetické účinnosti a snížení spotřeby zdrojů je návratnost investic poměrně rychlá. 

Z dlouhodobého hlediska je pro takové firmy ekologické chování způsobem, jak oslovit i mladší generace, například tzv. mileniály,“ řekla Veronika Doubnerová, Sustainable Development and Environment Manager, Byznys pro společnost.Koneckonců chovat se ekologicky znamená podporovat inovace a vývoj nových technologických řešení, což firmám přináší konkurenční výhodu a promítá se v pozitivním vnímání jejich značky,“ dodává.

Na konferenci OSN na téma oceánů se společnost P&G zavázala rozšířit tuto iniciativu na více značek a více zemí a bude chtít využít síly svých produktů k tomu, aby inspirovala změnu u ostatních lídrů na trhu rychloobrátkového zboží. Teoreticky, pokud by všechny společnosti a všechny značky udělaly totéž, mohly by být jednoho dne všechny oceány a pláže bez odpadků? Doufejme, že se tak brzy stane.

Tento text vychází z článku viceprezidentky pro globální udržitelnost P&G Virginie Helias.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Tři ženy úspěšně zhubly. Jak ale vypadají o půl roku později?

Ke konci projektu se účastnice sešly při závěrečném společném focení. Zleva...

Díky programu Cambridge Weight Plan změnily tři ženy životní styl a odměnou jim bylo, že po pár měsících oblékly menší...

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Mezi hlavní vrcholy sázkařské sezóny budou patřit v roce 2019 tenisové grandslamy. Prvním z nich, který tradičně začíná...

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny.

Uvažujete o koupi nové flotily tiskáren a nevíte si rady při výběru? Inkoustová technologie HP PageWide je něco jako...

Udělejte něco pro sebe, pořiďte si infrasaunu

Infrasauna Rowen pro 4 osoby nabízí saunování pro celou rodinu. Má 11...

Ta je skvělá nejen pro parádní relaxaci v teple, což přijde v zimních měsících opravdu vhod, ale pečuje i o zdraví. A...

Cesty začínají na veletrzích Go a Regiontour, za poznáním i za jídlem

Cesty začínají na veletrzích, za poznáním i za jídlem

Na brněnském výstavišti se ve dnech 17.–20. ledna odehrají veletrhy cestovního ruchu GO a Regiontour. První den patří...

Další z rubriky

Kurzy v zahraničí nejsou jen pro mladé

Kurzy v zahraničí nejsou jen pro mladé

Zahraniční investoři hledají v České republice zaměstnance, kteří ovládají nejméně jeden cizí jazyk. Jak jsou na tom...

freeSAT: Téměř polovina Čechů má ve zvyku přispívat na charitu

freeSAT: téměř polovina Čechů má ve zvyku přispívat na charitu

Vánoce, svátky klidu a míru, jsou už za námi, a jelikož se jedná o období, které bývá často spojováno s charitativními...

Rok 2019 uvítáme ohňostrojem nazvaným Praha svobodná

Rok 2019 uvítáme ohňostrojem nazvaným Praha svobodná

Pět tematických obrazů, z nichž každý symbolizuje jednu etapu revoluce v roce 1989, bude tvořit pražský novoroční...

Najdete na iDNES.cz