iDNES.cz

Kvalitní výrobky šetrné k přírodě zaručí ekoznačky

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Popularita tzv. ekoproduktů v posledních letech roste a zákazníci je stále častěji vyhledávají na pultech obchodů. Jenže jak spotřebitelé poznají, že daný výrobek, který proklamuje svůj ekologický původ, takovým skutečně je a nejedná se o tzv. greenwashing? Řešením jsou tzv. ekoznačky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Musíte mít ale jistotu, že udělení ekoznačky předchází skutečně nezávislé a odborné posouzení. A takovou jistotu máte především u těch, za kterými stojí silný garant. Jako jsou ekoznačky garantované Ministerstvem životního prostředí. To také prostřednictvím své příspěvkové organizace CENIA spustilo informační kampaň o ekoznačení. Na trhu totiž existuje velké množství různých ekocertifikátů a není jednoduché se v nich vyznat.

Pokud tedy hledáte skutečnou garanci šetrnosti k přírodě a kvality v jednom, pak hledejte na výrobcích a u poskytovatelů služeb logo Ekoznačka EU (Ecolabel EU) nebo Ekologicky šetrný výrobek/Ekologicky šetrná služba (EŠV/EŠS). V prvním případě se jedná o celounijní ekoznačku, kterou zastřešuje Evropská unie a má platnost na celém společném unijním trhu bez ohledu na stát, ve kterém byla udělena. Naopak EŠV/EŠS jsou čistě národními alternativami. V obou případech je garantem zmíněné Ministerstvo životního prostředí.

To se nyní ve spolupráci s organizací CENIA, která ekoznačky uděluje, rozhodlo rozšířit povědomí o ekoznačení. Pro účely této kampaně, jejímž ambasadorem je postava Ekolífka, spustila CENIA upravený web Ekoznačka.cz, který získal nový design. Na něm mimo jiné vysvětluje principy, na nichž ekoznačení (ecolabelling) stojí.

„Jedná se o dobrovolný nástroj, který stanoví kritéria pro certifikaci ekologicky šetrných produktů. Pro spotřebitele pak slouží jako vodítko při nákupu,“ vysvětluje Miroslav Havránek, ředitel CENIA.

„U produktů, které od nás získaly ekoznačku, máte jistotu, že jste se nestali obětí greenwashingu. Právě naopak. Máte záruku, že je u nich dbáno na ekologičnost jak ve fázi výroby, tak i po celou dobu jejich životního cyklu. Navíc v průběhu certifikace ověřujeme, že tato ekologická šetrnost není na úkor kvality. Rádi bychom totiž vymýtili stereotyp, že environmentálně šetrné produkty jsou méně účinné,“ popsal výhody ekoznačení Havránek. Více se o výhodách ekoznačení dozvíte ZDE.

Čtěte víc: Ekoznačka přináší výrobcům marketingovou výhodu i plusové body ve veřejných zakázkách

V České republice byla dosud organizací CENIA udělena některá z ekoznaček více než 5000 produktům 38 různých producentů a poskytovatelů služeb. Postupně se přitom hlásí stále další žadatelé. Celkem lze ekoznačku získat v 25 různých kategoriích od textilu a bot přes drogerii, stavební materiál a nábytek až po úklidové a ubytovací služby. Na webu ekoznaček naleznete všechny certifikované výrobky přehledně na jednom místě. Můžete si tak snadno ověřit, že daný výrobek certifikát skutečně získal. Nahlédněte do katalogu certifikovaných výrobků a služeb.

zpět na článek