Přejít později na jiné e-shop řešení nemusí být sice žádná věda, nicméně často je takové rozhodnutí spojeno s dalšími výdaji a technickými překážkami. Tak proč si nevybrat vhodnou variantu hned napoprvé? Níže na vás již čeká návod, který vám s výběrem poradí.
Jak si zvolit konkrétní e-shop řešení?
Vše se odvíjí od několika vstupních faktorů:
1)Rozpočet
Kolik peněz do svého e-shop řešení hodláte investovat a zda má jít o jednorázovou investici, nebo o pravidelné měsíční poplatky.
2)Čas
Jak rychle chcete mít vše připraveno a začít prodávat.
3)Funkce
Vystačí vám základní funkce a napojení systémů na e-shop, nebo máte specifické požadavky? A jaká máte plány na rozvoj?
Další dílčí věci se týkají například produktů. Při výběru e-shopového řešení byste měli dbát i na to, jaký druh zboží budete prodávat. Ale také třeba na to, jaký počet produktů budete v obchodě nabízet.
Je rozdíl prodávat zboží bez variant, s variantami či různými konfiguracemi. Úplně jiný problém může potom být např. prodej zboží, jehož cena se konfiguruje na základě rozměrů či jiných vlastních parametrů. Stejně tak pokud již fungujete se specifickým účetním nebo skladovým systémem, budete muset e-shop řešit spíše individuálně.
Mezi jakými e-shop řešeními můžete vybírat?
1)Pronajímané e-shop řešení
Z grafu je zřejmé, že když si e-shop pronajmete, vyjde vás to cenově příznivě a internetový obchod můžete mít hotový prakticky během dne. Pracujete s hotovým systémem, který vám sice nepatří, ale zároveň nemusíte řešit technické problémy a další vývoj. Pronájem je nevhodný pro specifické a pokročilé potřeby.
2)Open source
Jedná se o otevřený systém s možností individuálních úprav. Na grafu můžeme vidět, že časově je toto e-shop řešení náročnější než pronájem. Termín spuštění závisí na vašich možnostech. A to buď programátorských, nebo finančních. V průběhu provozu tohoto e-shop řešení taky počítejte s náklady na údržbu, opravy apod.
3)E-shop řešení na zakázku
Zvolte toto řešení, pokud jsou vaše požadavky něčím specifické a vybočují z možností, které nabízejí jiná řešení. Dle náročnosti a výběru dodavatele vás toto řešení může přijít na desítky až stovky tisíc korun. Realizace může trvat měsíce až roky. Na vlastním řešení běží převážně velké a zaběhlé obchody.
Více podrobností o výhodách a nevýhodách jednotlivých řešení najdete v samostatném článku na webu UPgates, specialistů na tvorbu a pronájem e-shopů.
Jaké e-shop řešení tedy vybrat?
Jak bylo řečeno na začátku. Vybírejte pečlivě a opatrně. Jako téměř u všeho je důležitý jak čas, tak i peníze. I vaše časová investice se počítá a často se při podnikání mnohem víc vyplatí, abyste se soustředili na samotný e-shop než na jeho technické řešení. Zamyslete se také nad budoucími plány, abyste vybrané řešení „nepřerostli“ během pár týdnů. A hlavně svůj online byznys rozjeďte na plné obrátky!