iDNES.cz

E-shopy by se již měly připravovat na Vánoce, aby nepřišly o zákazníky

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Češi si zvykli během koronavirové pandemie nakupovat online, což potvrzují nejenom rostoucí obraty většiny tuzemských e-shopů, ale také řada odborných analýz. Z nich jednoznačně vyplývá, že více než polovina lidí plánuje letos nakoupit vánoční dárky právě přes internet.  

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

E-shopy by se již měly připravovat na Vánoce, aby nepřišly o zákazníky | foto: Daktela

Česká republika se v posledních letech stala skutečnou evropskou e-shopovou velmocí. Je zde nejenom nejvíce e-shopů (v přepočtu na počet obyvatel), ale Češi také za online nákupy utrácí stále více peněz. To potvrzují aktuální data Asociace pro elektronickou komerci (APEK), podle kterých nakoupili Češi za loňský rok v internetových obchodech zboží téměř za 200 miliard korun.

 Jak ovšem většina zákazníků mění své nákupní chování, kdy základem je pokud možno vše vyřídit co nejrychleji a pochopitelně za co nejlepší cenu, tak jakékoliv nedostatky, zdržení či jiné přehmaty přestávají e-shopům promíjet. Jednoduše řečeno, při prvním problému není pro ně nic jednoduššího, než otevřít si web jiného online prodejce a svůj nákup realizovat tam.

 „V souvislosti s tímto trendem využívá stále více větších i menších e-shopů různé prvky umělé inteligence při komunikaci se zákazníkem, nasazují například voiceboty a chatboty a snaží se řešit vše s klientem co nejrychleji i pomocí webchatů,“ upozorňuje Richard Baar, zakladatel a CEO společnosti Daktela.

 E-shopy se snaží vycházet vstříc zákazníkům velmi často rozšiřováním své nabídky a doplňkovými službami, například v oblasti doručování. Ještě podstatnější ovšem je zvyšovat pohodlnost samotného nákupu, tedy rychlou komunikaci při řešení objednávky nebo třeba také reklamace. Zákazník dnes také očekává různé způsoby možnosti platby za zboží nebo služby, stále oblíbenější se stávají i na internetu bezhotovostní platby kartou.

 Základem úspěšného internetového prodeje ovšem zůstává spolehlivá komunikace se zákazníkem. Proto stále více e-shopů využívá nějaký sofistikovaný komunikační software. Ten je hlavním stavebním prvkem kvalitní zákaznické podpory. Například software Daktela umí komunikaci se zákazníky přehledně a kompletně spravovat. Umožňuje zpracovávat více komunikačních kanálů v jednom systému a mít tak volání, e-maily, SMS, webchat i sociální sítě přehledně a jednoduše v jedné aplikaci.

 „Daktelu je možné propojit s prakticky jakýmkoliv e-shopovým řešením, v současnosti nabízíme integraci například se systémy  Shoptet, PrestaShop, Sky-shop, Shoper nebo také Sugar CRM nebo Microsoft Dynamics 365. Stále více malých a začínajících e-shopů se na nás obrací s potřebou automatizovat a sjednotit komunikaci se svými zákazníky,“ doplňuje Richard Baar z Daktely.

 Se softwarem Daktela je možné mít dokonalý přehled o všech požadavcích zákazníků, jejich řešení a vytíženosti zákaznické linky i jednotlivců. Zákazníky mohou operátoři daného e-shopu díky Daktele obsluhovat odkudkoli, kde je stabilní připojení k internetu, tedy i z domácích kanceláří.

zpět na článek