iDNES.cz

Administrativa nás válcuje, stěžují si školy

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Skoro 80 procent učitelů vidí jako hlavní překážku kvalitního vzdělávání množství administrativy, která je zatěžuje. A jak ukázalo nedávné šetření České školní inspekce, na to samé si stěžuje více než polovina ředitelů škol.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Administrativa nás válcuje, stěžují si školy | foto: Edookit s.r.o.

Tisíce ručních operací přitom mohou ušetřit vhodně zvolené školní informační systémy. Usnadní komunikaci s žáky i rodiči, rychle dodají důležité údaje o studentech nebo pomohou s tvorbou testů i jejich vyhodnocením.

I když množství administrativy ředitele škol trápilo i v minulosti, v posledním roce se situace stává téměř neúnosnou. Pandemie koronaviru a integrace ukrajinských studentů způsobují, že úřadováním ředitelé tráví drtivou většinu času. V Praze například papírování za problém označilo 84 procent vedoucích škol. „Ředitel by měl nejvíce času strávit pedagogikou, komunikací s učiteli a rodiči. To je těžiště jeho práce. Většinu času však tráví administrativou a zdá se mi, že ta stále narůstá,“ říká k šetření ředitel Bratrské školy v Praze Rostislav Konopa.

Vedoucím pracovníkům by přitom mohly ulevit školní informační systémy, které za ně mnohé úkony dělají automaticky. Navíc zrychlují běžnou komunikaci s rodiči i žáky, usnadňují zkoušení studentů i vyhodnocování testů. „Moduly neustále upravujeme podle požadavků klientů, systém navíc běží na cloudu, takže umožňuje práci i ze vzdáleného přístupu,“ říká Roman Vejražka ze společnosti Unicorn, která rozvíjí školní systém Edookit.

Ředitelé se v průzkumu shodují na tom, že jednoznačně nejnáročnějším obdobím je začátek školního roku. Od sestavení rozvrhu po vyřízení nejrůznějších souhlasů i zorganizování všech potřebných plateb. I tady ale dokážou školní systémy pomoci. „Školám nabízíme možnost předepsat platbu rodiči – těm se zobrazí jak platební údaje, tak i praktický QR kód ke snadnému zaplacení. Škola nahraje do Edookitu výpis z banky a platby se spárují s předpisy. Škole s 600 žáky a pěti platbami ročně to ušetří 3 000 ručních operací,“ popisuje Vejražka další výhody systému. Jsou v něm také nahrány elektronické souhlasy, které mohou rodiče vyplnit a opět elektronicky odevzdat. Tím se ušetří zdlouhavý tisk, rozdávání a následný sběr dokumentů.

Systémy se snaží usnadnit práci i učitelům, pro ně vývojáři vytvořili elektronickou podobu tradičního zápisníku, pořadí zápisků si může učitel snadno měnit, lze si nastavit i označení po odučení dané látky. Oblíbená je také funkce na zkoušení studentů, a to i v případě, že výuka probíhá distančně. Protože studenti dokázali „opisovat“ i na dálku, umožňuje systém míchat otázky, nastavit různý čas na odpověď, případně zablokovat návrat k předchozí otázce. Tím se možnost získat informace jinde značně komplikuje.

zpět na článek