Značka Q přitahuje klienty

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Pan J. V., majitel a provozovatel hotýlku v podhůří Krkonoš, o tom jistě ví své. Značka Q, logo kvality udělované Českým systémem kvality služeb zdobí už několik let všechny jeho reklamní materiály.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Značka Q přitahuje klienty. | foto: Značka Q

Pan J. V. byl dokonce jedním z prvních českých podnikatelů v cestovním ruchu, kdo získal právo tuto značku garance prvotřídních kvalitních služeb užívat.

Proč jste se rozhodl do Českého systému kvality služeb zapojit?
Jsme ryze český, navíc nevelký podnik. Nejsme součástí žádné hotelové sítě, takže hosté nemají jak poznat, že poskytujeme vysoce kvalitní služby. Samozřejmě máme na webových stránkách reference, jenže na ty nikdo moc nedá. Lidé si myslí, že je mohl napsat kdokoli. Třeba já. Počet hvězdiček odráží spíše vybavení, o vstřícnosti personálu, atmosféře a tak dále neřekne prakticky nic. Takže jsem uvítal, že se objevilo něco jako razítko kvality.

Váš podnik je však docela specifický, není systém příliš univerzální a odtržený od reality? 
Víte, potřeby zákazníků a jejich požadavky na kvalitu jsou podobné – ne-li shodné – úplně všude. Od nich se odvíjejí zásady řízení kvality ČSKS, kterých se držíme. Nesmíte také zapomenout, že jde o flexibilní a adaptibilní systém. Nic vám nenutí, jen doporučuje, poskytuje informace, odborné a praktické poznatky. Co si z nich pro svůj podnik vezmete, je na vás.

Jak se vám podařilo certifikát získat?
Již na prvním školení Ministerstva pro místní rozvoj ČR jsem díky praktickým ukázkám získal spoustu inspirujících nápadů, jak služby zlepšit. Podařilo se mi potom dát s týmem dohromady vizi hotelu, která nám pomáhá definovat směr našich dalších kroků. Nikdy bychom nezvýšili kvalitu služeb natolik, kdybychom fungovali pouze v zaběhnutých kolejích. Trvalo nám například vychytat správnou práci se stížnostmi, ale dnes jsme vlastně rádi za každou zpětnou vazbu a podnět ke zlepšení.

Značka Q přitahuje klienty.

Získali jsme certifikát na 3 roky, ale každý rok je třeba provést aktualizaci, s kterou nám teď pomáhá agentura CzechTourism. To nás nutí se zastavit a znovu se zamyslet nad tím, zda splňujeme očekávání našich zákazníků a reagujeme na novinky a současné trendy. Dřívější módní požadavky mohou být dnes už samozřejmostí. 

Dnes už máte s ČSKS dobrou zkušenost. Ale co na počátku? Co vás přesvědčilo, že bude fungovat?
Hlavně to, že jde o systém licenční. Nikdo ho nevařil z vody od úřednického stolu. Vychází z německého Service Qualität Deutschland (SQD), který už funguje asi deset let a prokazatelně přináší výsledky. Vždycky jsem ho kolegům za hranicemi záviděl. Jde ostatně o celoevropsky prověřený nástroj zvyšování kvality služeb v cestovním ruchu. Obdobné mají ve Španělsku, Francii i Velké Británii a myslím, že si na nedostatek turistů nemůžou stěžovat.

Co vám značka Q přináší dnes?
Troufám si říct, že z ní teď žijeme. Odlišila nás od přímé konkurence. V okolí jsme jedni z mála, kdo můžou kromě jiných benefitů nabídnout oficiálně potvrzenou jistotu kvality služeb.

Máme vhodně nastavený systém komunikace, rozděleny odpovědnosti a představu, kam směřujeme. Vážíme si toho, když se k nám lidé vrací. Já jsem navíc opravdu pyšný na to, že s námi drží i naši zaměstnanci, což je v dnešní době opravdová konkurenční výhoda.

Oblasti, v nichž vám ČSKS pomůže:

  • Naplňování očekávání zákazníků, dosahování jejich spokojenosti.
  • Rozvoj tzv. soft skills, tedy komunikačních a dalších dovedností managementu a zaměstnanců.
  • Zvýšení efektivity komunikačních procesů jak na externích (zákazníci, dodavatelé, spolupracující organizace, ostatní strany), tak interních liniích (vedení a zaměstnanci).
  • Rozvoj firemní kultury.

Značka kvality Q

Tento článek je součástí značky „Q“. Tato značka kvality je udělována českým hotelům, penzionům, restauracím, informačním centrům a dalším firmám působícím v cestovním ruchu. Ti, kteří již tuto prestižní značku získali, na sobě aktivně pracují a znamenají pro své klienty záruku certifikované kvality služeb. Kdo všechno značku získal, najdete na webu Služby Q. Značka je udělována v rámci Českého systému kvality služeb a organizace, které splní stanovené parametry, obdrží certifikát kvality a s ním právo užívat značku „Q“.

Značka Q přitahuje klienty.

Nejčtenější

Bývalý profesionální cyklista to roztáčí ve světě elektrokol

Jakub Danačík na horském elektrokole MTF MOUNT 7.0.

Startoval v řadě velkých cyklistických závodů po celém světě, doma se stal v roce 2007 mistrem republiky v silničním...

Mountfield rozjíždí prodej elektrokol

Jízdu po zpevněných cestách si nádherně užijete na trekingovém či krosovém...

Společnost Mountfield zahájila ve čtvrtek 29. listopadu ve všech svých prodejnách v České republice, na Slovensku...

Televizní svět čekají změny. Připravte se včas s O2 TV

Televizní světě čekají změny. Připravte se včas s O2 TV.

Svět technologií se neustále vyvíjí. Už v únoru 2021 totiž svůj oblíbený seriál, film nebo diskuzní pořad nenaladí ti,...

OLED: nejvyšší kvalita televizního zobrazení

OLED – nejvyšší kvalita televizního zobrazení

Ploché televizory, tak jak je známe dnes, vstoupily na trh zhruba v polovině poslední dekády minulého století, kdy...

Češi chtějí místo zlatého prasátka raději vánočního medvěda.

Češi opouštějí od zlatého prasátka, místo něho očekávají vánočního medvěda

Zlaté prasátko je spojeno s půstem a vánoční medvěd z e-shopu GRIZLY.cz přináší tolik dobrůtek, že by to člověk určitě...

Další z rubriky

Nebojte se ozvat, když služby nejsou podle vašich představ!

Nebojte se ozvat, když služby nejsou podle vašich představ!

Konečně je to tady! Máme sbaleno a vyrážíme! Na dovolenou. Nebo na výlet. Veškeré přípravy jsou za námi. Máme vybrané...

Vůně domova

Vůně domova

Zážitek z cestování je vždy umocněný spokojeností s ubytováním nebo s výborným jídlem. Nabídka je široká a máme z čeho...

Služby Q najdete i na horách

Služby Q najdete i na horách

Značka Q se stává důležitým parametrem při sestavování cest nebo dovolené po celé České republice. V každém ročním...

Najdete na iDNES.cz