Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Změna dodavatele? ČEZ si stěžuje, že mu odchází zákazníci

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Změnou dodavatele elektřiny mají firmy i domácnosti šanci ušetřit nemalé náklady. Proto odchází stále více zákazníků k alternativním dodavatelů. To se ČEZ nelíbí, a proto vede kampaň proti jiným dodavatelům.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jednatel Bohemia energy Ing. Jiří Písařík | foto: BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Na začátku května podala společnost ČEZ Státní energetické inspekci stížnost na nekalé praktiky podomních prodejců, kteří pro alternativní dodavatele elektřiny získávají nové zákazníky.

ČEZ jmenoval například firmy Centropol, Bicorn nebo České energetické centrum ale i společnost Bohemia Energy. Jinými slovy skoro všechny alternativní obchodníky s elektřinou nebo zemním plynem. O vyjádření jsme proto požádali jednatele Bohemia Energy ing. Jiřího Písaříka.

Co říkáte na stížnost ČEZ?

Z mého pohledu jde o součást kampaně, kterou chce ČEZ odradit lidi od změny dodavatele elektřiny. Důvodem je skutečnost, že ČEZ a ostatní tradiční dodavatelé ztrácejí čím dál tím více zákazníků. Odhaduji, že každý měsíc změní svého dodavatele 20 až 25 tisíc domácností a malých firem. Proto ČEZ dělá cokoliv, aby hodil všechny alternativní dodavatele do jednoho pytle a očernil.

Chcete říct, že stížnost je neopodstatněná?

Výtky ČEZ, že podomní prodejci ze specializovaných externích firem dělali chyby, se ještě v roce 2009 týkaly i naší společnosti. Na konci roku 2009 jsme ale udělali zásadní změny v systému našeho prodeje a kromě jedné firmy jsme se všemi externími obchodníky rozvázali smlouvy. Proto jsem přesvědčen, že stížnosti zákazníků, kterými ČEZ operuje, se netýkají naší společnosti, nebo nejsou aktuální.

Prověřoval jste tuto možnost?

Ano, získal jsem informaci, že nahrávky telefonních hovorů, které ČEZ předal Státní energetické inspekci, pocházejí především z let 2008 a 2009. Proto jsem si jistý, že pokud se některé týkají naší společnosti, nejsou z letošního roku.

Ty z roku letošního se tedy týkají jiných alternativních dodavatelů elektřiny?

Ano, je to tak a předpokládám, že některé z nich jsou oprávněné, protože externí firmy, které jsme my na konci loňského roku propustili, začaly pracovat pro jiné dodavatele elektřiny, jako jsou Centropol, Bicorn nebo České energetické centrum.

A myslíte, že tyto firmy používají nekalé praktiky?

Já to vím, protože si na ně stěžují i naši zákazníci.

Proč tedy mluvíte o kampani ČEZ proti alternativním dodavatelům?

Protože ČEZ jmenoval i naši společnost a přitom dobře ví, že my nekalé praktiky nepoužíváme. To za prvé. Za druhé proto, že svoji stížnost medializoval, a za třetí proto, že stížnost předal Státní energetické inspekci, která podle mne nemá žádné reálné pravomoci tyto záležitosti nějak řešit.

Jakým způsobem jste změnili svůj systém prodeje?

Jak jsem říkal, z téměř stovky externích firem, které pro nás zajišťovaly podomní prodej, jsme si nechali jen jednu. Nechali jsme si tu nejlepší a navíc, jednu společnost je možné dobře řídit a kontrolovat, což děláme. Naše kontrola je neustálá a důsledná, takže za posledních několik měsíců jsme nedostali jedinou stížnost na jejich postup.

A přesto, že jsme změnili způsob prodeje - máme vlastní tým obchodníků, call centrum a jen jednu externí firmu pro podomní prodej - získáváme měsíčně stejný počet zákazníků jako v minulém roce. Jde to i bez klamání zákazníků.

Autor:

Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Online studium ušetří spoustu času. Můžete studovat odkudkoliv a kdykoliv.
Zaměstnanecký benefit, který je IN? Vzdělání MBA. Řekněte si o něj

Auto, notebook, volná pracovní doba? Dnes jsou tyto benefity již standardem. Stále větší oblibu získává benefit ve formě MBA vzdělávání. Nebojte se si o něj...  celý článek

Výběr půjčky přes internet dnes není problém
Výběr půjčky přes internet dnes není problém

Různých bank i úvěrových společností, které nabízejí půjčky, je více než dost. Na první pohled to může vypadat jako problém, jelikož se klienti v záplavě...  celý článek

Havarijní pojištění za hubičku
Havarijní pojištění za hubičku

Chcete-li zlevnit havarijní pojištění, každý, kdo tomu aspoň trochu rozumí, vám poradí pár základních věcí. Určitě mezi nimi bude, abyste si zvolili vyšší...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?
Výsledky voleb a preferenční hlasy. Koho voliči dostali do sněmovny?

Hvězdou letošních voleb je teprve jednadvacetiletý Dominik Feri, který se z posledního místa na pražské kandidátce TOP ... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.