Doporučujeme

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici | foto: Technologické inovační centrum s.r.o.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Zajímavá novinka provází letošní 13. ročník soutěže Můj první milion. Soutěžící, kteří přihlásí svůj podnikatelský záměr, mají poprvé šanci získat od investorů příspěvek až jeden a půl milionu korun. Zapojit se můžou studenti středních i vysokých škol a také široká veřejnost.

Soutěž Můj první milion pořádá Technologické inovační centrum Zlín, které společně založily Zlínský kraj a Univerzita Tomáše Bati. Partnerem soutěže je také Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje a nově i Statutární město Zlín, které mimo jiné poskytuje Technologickému inovačnímu centru prostory v budově 23 v továrním areálu. Všichni mají společný cíl: podpořit obyvatele kraje, aby rozjeli svoje podnikání a tím pozvedli úroveň celého regionu.

Martina Josefa veselá_Natural Bow Tie

Martina Josefa veselá_Natural Bow Tie

„Mladí lidé rozhodně nepostrádají kreativitu a dobré nápady, ale chybí jim odvaha, kontakty a někdy i motivace pro to, aby svůj podnikatelský sen začali žít. I letos jsme proto připravení pomoci rozvíjet jejich inovativní myšlenky a osvěžit tak zlínské podnikatelské prostředí o nové atraktivní projekty,“ říká jednatel Technologického inovačního centra Zlín Pavel Slováček.

Zájemci můžou svoje nápady přihlásit přes web mujprvnimilion.cz, a to do 16. února 2020, kdy je uzávěrka pro obě kategorie, tedy Vysoká škola/Veřejnost a Střední škola. Z registrovaných projektů vybere porota během února deset nejlepších záměrů, které postoupí do takzvaného akceleračního programu. Jde vlastně o osmitýdenní kurz, během kterého finalistům radí zkušení podnikatelé. 

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici
Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Právě informace z praxe soutěžícím výrazně ulehčí jejich podnikatelské začátky. Potvrzují to například podnikatelky stojící za oděvní značkou SUTU. Ty se soustředí na udržitelnou módu a soutěží Můj první milion prošly v roce 2016. „Do té doby jsme spolu náš nápad jen tak zlehka probíraly po kavárnách, teprve soutěž nás donutila se do toho pořádně pustit. S plánováním potřebných kroků nám mentoři soutěže výrazně pomohli,“ podotýká Eliška Hejdová ze SUTU.

Soutěžící si díky radám profesionálů prohloubí znalosti obchodního modelu, marketingu nebo právních aspektů, ale také zdokonalí svoje prezentační dovednosti. Nahlédnou do reálného byznysu a také získají zajímavé kontakty i tipy, jak se zviditelnit.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Mezi mentory je například Jan Emler, který se soutěže také dříve účastnil. S kolegou vytvořil motivační diář Doller, nyní svoje zkušenosti předává dalším soutěžícím (rozhovor s Janem Emlerem si můžete přečíst níž). Dalšími mentory jsou Václav Liška ze společnosti Aukro, Jan Podhorný z marketingové agentury MIUZA, investor a podnikatel David Grác, Roman Šalomoun z Jablotronu, Martin Kadlčík z Kupi.cz či Radek Musil stojící za projektem Fundlift. 

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

„Těší nás, že jsme nově navázali spolupráci s Lukášem Rezkem z advokátní kanceláře Petráš Rezek a Martinem Vítkem z crowdfundingové platformy Fundchaser. Mentoring projektu Můj první milion tak nyní pokrývá všechny podnikatelské oblasti,“ zdůraznila koordinátorka projektu Olesja Lancevská.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Z deseti finalistů, kteří projdou akceleračním programem, vyberou porotci tři vítěze, kteří si rozdělí hodnotné ceny a budou mít šanci získat investici až jeden a půl milionu. „I financování projektu je totiž jedna z překážek, se kterou se start-up nebo začínající podnikatel nebo podnikatelka na začátku byznysu mohou potýkat,“ podotýká Olesja Lancevská. 

Loni do Technologického inovačního centra Zlín dorazilo 75 přihlášek a u odborné poroty nejvíc zabodovaly slaměné motýlky Natural Bow Tie, za nimiž stojí Martina Josefa Veselá. Do akceleračního programu se dostali také Lucie a Jan Krčmovi se zakázkovou výrobou krabic LAJK PACK, s. r. o. a získali mimo jiné i nové klienty, jak prozradili v rozhovoru. 

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici
1.Utkali se v soutěži, teď LAJK PACK soupeřům zajišťuje obaly

I mezi velkou konkurencí se dá najít skulina pro úspěch. Své o tom ví Lucie a Jan Krčmovi, kteří v Nezdenicích u Uherského Brodu rozjeli výrobu lepenkových krabic. Ačkoli je na Moravě spousta kartonážních firem, podařilo se jim prosadit se. Pomohla i účast v soutěži Můj první milion, kde firma kromě řady informací nasbírala i nové odběratele z řad soupeřů. Zákazníkovi v LAJK PACK s.r.o. nikdy neřeknou ne, jak v rozhovoru ubezpečuje Lucie Krčmová.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Co přesně LAJK PACK vyrábí?

Vytváříme lepenkové obaly na zakázku. Konkrétně přepravní krabice nebo dárkové výsekové krabice. K tomu i různé proložky či fixace do krabic a dodáváme také další doplňkové obaly.

Obalových firem je v okolí celá řada, v čem jste jiní?

Většina našich konkurentů je velká. Už mají automatické stroje, lepší vybavení než my. Tuhle nevýhodu jsme ovšem otočili ve výhodu. Ty velké firmy totiž odmítají malé série krabic a právě na ty se my zaměřujeme. Vlastně jsme vyplnili díru na trhu.

Vašimi zákazníky jsou tedy malé firmy?

Nejen ty. Také střední a velké firmy se speciálními požadavky nebo třeba živnostníci, kteří doma něco vyrábějí a potřebují to v něčem prodávat. Naši odběratelé jsou především ze Zlínského kraje. Velmi důležitý je u nás lidský a vstřícný přístup. Díky tomu, že jsme malá firma, můžeme být otevření prakticky každému, i když potřebuje jen malé množství nebo nějakou speciální krabičku. Zákazníkovi nikdy neřekneme ne.

Zúčastnili jste se loňského ročníku soutěže Můj první milion. Co jste si od toho slibovali a jak se to vyplnilo?

Už před soutěží jsme spolupracovali s Technologickým inovačním centrem ve Zlíně. Podporovalo náš rozjíždějící se LAJK PACK a tam jsme se také dozvěděli o jejich soutěži. Přihlásili jsme se, protože nás lákaly nové informace z workshopů a ze setkání s podnikateli. Nabité vědomosti teď postupně využíváme v praxi. Navíc jsme začali spolupracovat s dalšími soutěžícími, se kterými jsme se potkali.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

S kým ze soutěžících konkrétně spolupracujete?

Cenili jsme krabičky pro Petra Kepáka na jeho úspěšný stabilizační prvek pro žebřík, také pro pánské slaměné motýlky Natural Bow Tie, které letošní ročník vyhrály. A spojili jsme se také s tvůrci Repeteboxu, kteří nabízejí e-shopům znovupoužitelné obaly. Obálky už měli, ale chtějí také krabice, od toho jsme tu my.

Takže teď vyrábíte krabice, které jsou na více použití?

Zatím jsme ve fázi testování. Ladíme rozměry, zkoušíme, co krabice vydrží. Lepenka na opakované použití bohužel není vhodná, takže je obal vyrobený z kartonplastu. Vypadá jako lepenka, je i podobně lehký, ale je to vlastně plast a víc vydrží. Tím se sice odkláníme od naší vize, že budeme vyrábět jen papírové obaly, žádný plast, ale zrovna tady vidíme velkou přidanou hodnotu v tom opakovaném použití.

Jaké plány má LAJK PACK s.r.o. na nejbližší léta?

Teď je pro nás nejdůležitější si vybudovat stabilní zákaznickou základnu. Poté chceme koupit nové stroje a postavit je do vlastní výrobní haly, kterou plánujeme vybudovat. Zatím jsme v nájmu. Postupně také zapracováváme další postřehy, které jsme získali v soutěži Můj první milion. Například se prokousáváme právními radami ohledně vedení firmy. Je dobré znát rizika a vědět, na co si dát pozor.

2.Doller pomáhá plnit sny. Přes diář i workshopy

Diář, ve kterém nejsou datované dny? Zvláštní věc. Ale člověku pomůže nejen efektivně plánovat, ale taky krok za krokem proměnit svoje sny v realitu. Doller. V tomhle projektu už ale zdaleka nejde jen o diář, rozrostl se o další produkty i různé služby. Stojí za ním Honza Emler během studia na univerzitě. Rozjel ho s Jiřím Doležalem, který už v Dolleru není. V roce 2016 vyhráli soutěž Můj první milion, teď se v ní Honza stal mentorem a radí dalším začínajícím podnikatelům.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Co je to Doller Diář?

Nedatovaný motivační diář, který má svému majiteli pomoct splnit, co si předsevzal. Začíná největším cílem, vizí, kde se daný člověk vidí za pět let. To je dostatečně dlouhá doba, člověka to nutí se zamyslet trochu víc dopředu a neplánovat jen nejbližší půlrok. Pak se velká vize dělí na menší díly – roční cíle, měsíční, týdenní, denní až hodinové. Po každém měsíci má člověk šanci vyhodnocovat, co zvládl a co je potřeba zlepšit. To je velká výhoda oproti jiným diářům, ve kterých člověk jen plánuje a pak podle nich jede jak fretka.

Jaké další výhody Doller má?

Například tu nedatovanost. V té se skrývá volnost, každý může začít kdykoliv se mu zachce. Doller má také jednoduchý design, díky tomu je velmi variabilní. Každý jsme jiný, každý ho používá jinak a tuhle volnost jsme se snažili nevymýtit ani designem. 

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

V jaké fázi teď váš projekt je?

23. listopadu slavíme čtyři roky od zahájení prodeje. Tehdy jsme Doller představili na Startovači. Od té doby se jich prodalo už 120 tisíc. Také přibyly nové jazykové mutace a další produkty jako třeba motivační nástěnný Kalendář, Doller Journal, který je ještě odlehčenější verzí Doller Diáře, Notes na poznámky a další drobnosti. A k tomu taky velmi důležitá věc, a to workshopy, které jsou dalším pilířem. K dosažení snu totiž nestačí si ho jen naplánovat, ale je dobré si ho umět i nastavit a nejen to. Takže se snažíme i vzdělávat.

Na co konkrétně jsou vaše workshopy zaměřené?

Zatím na to, jak se poznat lépe a nastavit si vizi na základě svých hodnot, silných stránek, věcí z dětství apod. A pak, protože psaním poznámek rukou si toho člověk více zapamatuje a o to víc, když poznámky nějak odlišují, tak máme workshop zaměřený na krasopsaní. O oba workshopy je velký zájem. Chceme je proto i dál rozšiřovat o další zaměřující se na soft skills, které se ve škole nenaučíte. Náš cíl je ale od začátku stejný, pomáhat lidem plnit si sny a k tomu potřebujete i něco vědět. 

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Jaké další plány máte, kromě rozšiřování workshopů?

Chceme udělat druhou verzi Dolleru, která bude ještě víc profi a bude třetím levelem po odlehčeném Journalu. Plus chceme vytvářet nějaké mobilní aplikace jako doplněk.

V roce 2016 jste s projektem Doller vyhráli soutěž Můj první milion pořádanou Technologickým inovačním centrem Zlín. Vzpomenete si, v čem vám to tehdy nejvíc pomohlo?

Nejdůležitější byla zpětná vazba. Člověk začne podnikat, aniž by úplně věděl, co vlastně dělá, takže se mu hodí každá rada a pohled zkušenějších. Díky výhře jsme získali nějakou mediální podporu, také finance do začátku. Nebylo to závratně moc, ale víte co, peníze se na ulici špatně hledají.

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Proč jste se rozhodl stát se v soutěži mentorem?

Ty konzultace se zkušenějšími podnikateli nám tehdy pomohly, chtěl jsem stejnou službu udělat pro druhé. Snažím se soutěžícím pomoct. Ne jim jen říct, že mají příšerný byznysplán a že jim to nevyjde, ale vysvětlovat, co by mohli zlepšit. Věřím, že víc rozdílných pohledů pomůže ve výsledku vytvořit něco lepšího. 

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici
Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici

Za dobrý nápad je možné získat i milionovou investici