Středa 8. prosince 2021, svátek má Květoslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 8. prosince 2021 Květoslava

Každý s omezenou pohyblivostí u nás najde řešení pro překonání bariér.

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Dlouho to vypadalo na kariéru v leteckém průmyslu. Od součástek pro letadla se ale Antonín Machala brzy přesunul k podstatně odlišnému oboru. Ke kompenzačním a rehabilitačním zařízením, která výrazně usnadňují život imobilním lidem.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Firma Antonína Machaly ALTECH každý rok v Uherském Hradišti navrhne, vyrobí a odešle do světa tisíce zařízení pro lidi s omezenou hybností. Plošiny, schodišťové sedačky, výtahy. Také dováží zahraniční pomůcky a klientům radí, jak si co nejlépe upravit okolí, aby pro ně handicap byl co nejmenší překážkou. Altech pomáhá lidem překonávat bariéry.

Kdy vznikla firma ALTECH?

Založil jsem ji v roce 1992, ale její příběh se začal psát už dávno před tím. Hned po ukončení vysoké školy jsem nastoupil jako stipendista do LETu Kunovice, kde jsem 9 let pracoval ve vývoji na novém dopravním letounu L-610. Program byl ukončen se stavbou prototypů. Letectví se zmenšovalo a kolabovalo. Při rozpadu LETu vznikala celá řada malých firem, jednou z nich byl ALTECH.

Nezkoušel jste si tehdy najít znovu práci v leteckém průmyslu?

Vlastně ano, oslovil jsem několik zahraničích firem. Internet v té době nebyl, takže vše trvalo mnohem déle. Nabídky přišly až v době, když už ALTECH fungoval a zaměstnával deset lidí, takže už nešlo couvnout.

Využil jste v začátcích ALTECHU zkušenosti z LETu?

Ano, výrazně. Nejprve jsme se vlastně zaměřovali na drobné komponenty pro letectví, v garáži jsme s prvním zaměstnancem začali vyrábět díly. Až postupem času jsme se stále víc zaměřovali na kompenzační pomůcky. Z LETu k nám taky přišla celá řada zaměstnanců. Takže letectví máme stále v krvi a v omezené míře se mu i věnujeme na letišti v Kunovicích, kde máme Leteckou školu, typový simulátor a údržbu.

Proč tehdy padla volba zrovna na kompenzační pomůcky?

Rozhodnutí přišlo tak nějak samo. Tahle oblast byla velmi široká a v České republice téměř neobsazená. Po listopadu 1989 se začaly úřady a instituce snažit zdravotně postižené co nejvíce začlenit do běžného dění a ulehčit jim život. Začínalo to u dětí na školách, pak u lidí na pracovištích. Byla snaha zpřístupnit handicapovaným veřejné budovy, stát je podporoval při řešení bezbariérového bydlení. Tento trend u nás nastartoval nový průmysl, který v západních zemích už existoval.

Takže jste na začátku měli vlastně dost slabou konkurenci...

Zpočátku byla skutečně velmi malá, později už ale vznikaly firmy, které se touto problematikou zabývaly a zároveň začaly vozit kompenzační pomůcky ze zahraničí. Dovozy ale nejsou vždy cesta. V naší branži je hodně důležité vytvořit individuální řešení přesně podle požadavků zákazníka, to vlastně brání masivnímu dovozu pomůcek.

Museli jste si klienty hledat, nebo oni hledali vás?

V začátcích si nás hledali sami. Třeba když jsem šel v neděli do práce, čekal tam na mě pán se spoustou dotazů, co vše dokážeme řešit a jak. Postupně přicházeli další, takže jsme se rozvíjeli. Drželi jsme se pravidla „stavíme firmu z vnitřních zdrojů pozvolným růstem“. Čili jsme prostě nejdřív vydělali a pak investovali do rozvoje. Průměrně nám přibývalo cca jedenáct zaměstnanců každý rok až na dnešních 340 spolupracovníků.

Teď už jste největší český výrobce kompenzačních zařízení. Ať si to můžeme trochu představit, kolik zařízení dodáte třeba za rok?

Letos očekáváme, že dodáme klientům téměř pět a půl tisíce zařízení. Z toho přes dva a půl tisíce šikmých schodišťových plošin pro vozíčkáře a přibližně dva tisíce schodišťových sedaček. Ty jsou vhodné pro všechny, kterým dělá velké problémy vyjít schody, například pro seniory. Právě plošiny jsou stále nejčastějším artiklem, který dodáváme. A sedačky jsou zase nejvíce růstovým programem.

Jak velká část výrobků míří k českým zákazníkům a jaká část do zahraničí?

Export v posledních letech tvoří přibližně 85 % z celkového objemu výroby ALTECHu. Dovážíme především do zemí západní Evropy, ale samozřejmě i na Slovensko. V dnešní době zaujímáme jedno z předních míst ve výrobě těchto produktů v Evropě.

Už jsme zmínili plošiny a sedačky na schody, co dalšího nabízíte?

Letos jsme kupříkladu dodali plošinu se schody do letadla pro letiště Pardubice. Běžně dodáváme domácí výtahy, stropní zvedací systémy, nájezdové rampy, zvedák do bazénu, taky schodolezy. To je skladné zařízení, ke kterému se připojí invalidní vozík, a doprovod ho pak vytáhne nahoru do schodů či spustí dolů. Pomáhá mu motor, takže nepotřebuje velkou sílu. Schodolez je výborným pomocníkem všude tam, kde se nedá nainstalovat výtah nebo plošina, použít se dá jak uvnitř, tak i venku.

Dá se obecně říct, kdy je vhodnější plošina, kdy výtah, kdy spíš schodolez?

To záleží na celé řadě faktorů. V prvé řadě na prostoru pro řešení a na druhu postižení klienta. Samozřejmě při rozhodování hraje roli i cena. A například i to, zda se klient v budoucnu třeba bude chtít stěhovat.

Takže radíte klientům přímo u nich doma?

To je pro nás samozřejmost. Naši obchodní technici přímo na místě zhodnotí možnosti, každá nabídka vzniká až po důkladném osobním posouzení potřeb klientů. S každým pracujeme individuálně a navrhneme mu nejlepší řešení na míru. Zařídit umíme i veškeré stavební práce spojené s instalací našich zařízení, včetně zhotovení elektropřípojky. A všechna námi dodaná zařízení také servisujeme, máme vlastní servisní techniky. Zákazníkům doporučujeme zařízení nechat preventivně jednou ročně prohlédnout, pak vydrží spolehlivě v provozu desítky let.

Ceny takových kompenzačních zařízení jsou dost vysoké. Dá se na ně sehnat nějaký příspěvek?

Ano, od státu. Lidé o něj můžou požádat Úřad práce v místě svého bydliště. Při splnění podmínek můžou získat 90 procent z celkové ceny.

Loni jste dokončili nové Výzkumné a vývojové centrum, k čemu slouží?

Tento projekt jsme dlouho plánovali, záměr se zrodil už před několika lety. Potřebovali jsme moderní místo, kde by bylo možné nejenom neustále vylepšovat naše stávající produkty a zavádět do nich nejnovější technologie, ale hlavně vyvíjet i jejich nové varianty. Plus mít možnost je testovat a předvést klientům na reálném schodišti. Speciální pozornost věnujeme především našim dvěma nosným programům, tedy šikmým i svislým schodišťovým plošinám a také schodišťovým sedačkám, jejichž popularita v posledních letech roste.

Takové centrum bude asi poměrně ojedinělé...

To je pravda. Třeba jeho předváděcí část je jediná svého druhu v České republice. Zkoušet naše zařízení na reálném schodišti je cennou přidanou hodnotou nejenom pro konstruktéry a vývojáře, ale hlavně pro klienty. Zkusí si, co jim sedí nejvíc. A navíc nám rovnou poskytnou velmi vítanou zpětnou vazbu na jednotlivé produkty.

Vymyslet, vyrobit, namontovat... To je vlastně docela široký záběr, na který je taky potřeba široký okruh různých profesí. Jak se vám daří sehnat lidi?

Náš tým tvoří více než 300 profesionálů z různých oborů – výzkumných a vývojových pracovníků, konstruktérů, manažerů, obchodníků, mechaniků, zkušebních techniků a řada dělníků nejrůznějších odborností. Právě ty dělnické profese se obsazují v posledních letech poměrně složitě, i nyní bychom potřebovali další lidi. Nabízíme spravedlivě ohodnocenou práci, taky různé firemní akce, máme i vlastní fotbalové hřiště. A ještě jedna velká přidaná hodnota – je to smysluplná práce, která pomáhá lidem.

Když máte čas relaxovat, co nejraději děláte?

Stále mě přitahuje letectví. Létám jako pilot s malými letadly víc než 20 let. Před dvěma lety jsem si taky rozšířil pilotní licenci o vrtulník. Je to povznášející pocit. Jak napsal Antoine de Saint-Exupéry: „Létám, protože létání osvobozuje mysl od malicherných maličkostí.“

  • Nejčtenější

Porazte inflaci a investujte do zajištěných úvěrů

Komerční sdělení V poslední době se všude dozvídáme, že inflace prudce roste a požírá naše úspory. Jak inflaci porazit a jak si...

Triko, na kterém není vidět pot, letos na Vánoce potěší tisíce lidí

Komerční sdělení Světový unikát mezi oděvy má na svědomí trojice kamarádů z Chrudimi. Začali vyrábět trička, na kterých není vidět pot,...

Štědrý večer „dětí ulice“

Komerční sdělení 26 let se Projekt Šance snaží pomáhat „dětem ulice“ – jsou to mladí lidé, kteří po ukončení pobytu v dětském domově...

Rychlé nabíjení, výdrž, výkon a skvělá cena. To je Xiaomi 11 Lite 5G NE

Komerční sdělení Zatím nejlehčí a nejtenčí 5G telefon od Xiaomi na svou třídu vyniká velmi výkonným chipsetem Qualcomm Snapdragon 778 a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Inflace útočí na hranici 5,8 %, vše je dražší a zdražování nekončí

Komerční sdělení Zdražování v Česku graduje. Spotřebitelské ceny se neúprosně zvedají. Ještě v září se jejich růst pohyboval okolo 4,9...

TEST: Hodinky místo mobilu děti pohlídají i zabaví

Premium Co umějí chytré hodinky se SIM kartou pro děti? Nahradí mobil. Dá se na ně dovolat a většinou i sledovat jejich polohu...

Opatření bojkotuje stále více lidí, cítí se podvedeni, říká psycholog

Premium Doba covidová je už dlouhá. Zatímco při první vlně epidemie byli lidé v Česku většinou ukázkově disciplinovaní, nyní je...

Velké dilema třetí dávky: míchat, či nemíchat vakcíny?

Premium Posilující dávka očkování naráží na možnost volby. Řada Čechů řeší, kterou vakcínou si nechat svoji imunitu proti...

  • Další z rubriky

Kam na podzim za kulturou? Do 14|15 BAŤOVA INSTITUTU ve Zlíně

Komerční sdělení Zpestřete si podzim a vydejte se na výlet do baťovského Zlína! Prvním místem, kam směřují kroky většiny návštěvníků, je...

Každý s omezenou pohyblivostí u nás najde řešení pro překonání bariér.

Komerční sdělení Dlouho to vypadalo na kariéru v leteckém průmyslu. Od součástek pro letadla se ale Antonín Machala brzy přesunul k...

Už jste jeli na traktoru? Přijďte do AGROTECu, svezeme vás!

Komerční sdělení Ještě více traktorů ke svezení, soutěž o jízdu s rally jezdcem Honzou Kopeckým, atrakce pro děti, brněnští Poutníci a...

Precheza získala 2. místo ve společenské odpovědnosti

Komerční sdělení Hejtman Olomouckého kraje spolu s Radou kvality ČR letos vyhlásil první ročník Ceny hejtmana Olomouckého kraje za...

Žilková: Byla jsem těhotná s Menzelem, potrat byl pro mě rozvodem s Bohem

Veronika Žilková překvapila informací o tom, že kdysi čekala dítě s Jiřím Menzelem. O nevěře manžela, vztahu s...

Moje tetování nad rozkrokem vyznívá vulgárně, stěžovala si paní

Nebylo tak úplně promyšleno, kvůli přemíře alkoholu vlastně nebylo ani zamýšleno. Tetování vyznívá explicitně sexuálně,...

Psychopati za volantem: pozor na dodávky, elektromobily a bouráky dvou značek

Beránci ve škodovkách a predátoři v bavorácích? Výběr auta o vás může prozradit víc, než byste možná chtěli. Ať už se...

Měli jsme zůstat točit v Sydney, říká Chris Hemsworth o práci v Praze

Australský herec Chris Hemsworth (38) v Praze natáčí pokračování akčního filmu Vyproštěn. V české metropoli by měl štáb...

Syna jsem viděl, když mu byly tři. Pak až v jeho padesáti, říká Ladislav Frej

Premium „Po představení neusnu. Je půl třetí ráno, sedím v kuchyni, chroustám piškoty bez lepku, piju mlíko a mudruju, co jsem...

Právě čtete

      Mohlo by vás zajímat