Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zásilkový prodej má tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Od zboží pro domácnost, přes dřevěné chaty, hudební nástroje až po nedostatkové zboží, kterým byla socialistická „céčka“, se zásilkový prodej vyvíjí neuvěřitelně rychlým tempem. Pojďte s námi zavzpomínat na zlaté éry prvního prodejního katalogu Magnet.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let | foto: CEMOD

Přineseme vám i užitečné informace o tom, jak v době internetu zefektivnit dodání zásilky koncovému zákazníkovi a nastartovat úspěšný business.

Víte, že...

- Katalogy Magnet se tiskly už od počátku v barevném provedení a vznikaly po vzoru západních zásilkových obchodů typu Quelle, Otto nebo Neckermann

- Tehdejší katalogy se prodávaly v trafikách za 10 korun, později za 20 korun

- V 80. letech jste si přes katalog mohli koupit i chatu. Ceny se pohybovaly podle velikosti, nejdražší stála přes 60 000 československých korun

- Od roku 1993 se katalogy začaly distribuovat zdarma a orientovat se především na módu a ložní prádlo

Psal se rok 1967, kdy svoji činnost zahájil první zásilkový časopis jménem Magnet v Pardubicích. Jeho poselství v tehdejším Československu bylo jediné – zlepšit zásobování obyvatelstva v místech s nedostatečnou obchodní sítí, umožnit výběr v klidu domova a ušetřit zákazníkům čas spojený s nákupem.

Květinová stěna a keramické misky – královny socialistických domácností...

„Katalog sloužil jako výkladní skříň českého průmyslu a bylo v něm to, co běžně nebylo k sehnání, takže docházelo k situacím, že měl často vyprodáno,“ vzpomíná na počáteční éru ředitel společnosti Petr Wagner.

První prodejní katalog spatřil světlo světa v březnu roku 1967 a vyšel na tehdejší dobu v rekordním objemu 70 000 výtisků. Katalog vycházel jednou ročně. Spotřební zboží v něm postupem let nahradily potřeby do domácnosti, hodinářské zboží, hračky pro děti, nábytek, šperky a dokonce i hudební nástroje.

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Mezi nejprodávanější „trháky“ té doby patřily dřevěná květinová stěna Blanka, která byla v tehdejších domácnostech známkou luxusu. Velký úspěch slavila u československých žen i sada čtyř do sebe zapadajících keramických misek se jménem Martina. Přes katalogový prodej se jich tehdy prodalo více než milion kusů.

Chatařský boom...

V roce 1977 se Magnet stal již etablovanou společností. „Našli bychom jen velice málo československých domácností, které neměly něco od nás,“ říká s úsměvem ředitel společnosti. V tehdejší době katalogy vycházely už jako kniha a měly přes 200 stran. A protože 80. léta patřila do éry vášnivých zahrádkářů a chatařů, mohli jste si v něm dokonce vybrat i dřevěný srub za několik desítek tisíc československých korun.

Prim zlatým osmdesátkám ale i přes to hrály céčka. „Céčka byla tak nedostatkovým zbožím, že se dokonce stihla vyprodat ještě před tím, než se objevila v katalogu,“ vzpomíná spolumajitel.

Revoluce ve znamení francouzské módy

Revoluční období od listopadu 1989 se pro katalogy neslo především v duchu svobodného západu, a tak jste v sortimentu mohli najít elektroniku značky Bosch, Gorenje, Siemens Moulinex a mnoho dalších. V roce 1993 firma Magnet mění svého vlastníka a žezlo přebírá tehdejší francouzská společnost Camif. Katalogy se začínají orientovat směrem k pánské a dámské módě a ložnímu povlečení.

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Před branami nového tisíciletí

Od roku 1999 společnost Magnet Camif spouští své historicky první webové stránky. Začíná nová éra. Éra internetu, pro zásilkový prodej období zrychlení a nových možností. „Byli jsme plní očekávaní, protože tehdy byl internet ještě v plenkách,“ vzpomíná nynější ředitel.

V roce 2004 začíná novodobá historie společnosti. „Z Magnetu Camif se stává společnost CEMOD-CZ, která uzavírá spolupráci s francouzskou značkou Blancheporte, patřící dodnes mezi lídry v zásilkovém obchodě ve Francii,“ dodává Petr Wagner.

Tvrdý konkurenční boj

Po roce 2000 začíná pro CEMOD-CZ tvrdý konkurenční boj, kdy nabídka mnohonásobně přesahuje poptávku. Objednané zboží je zpracováno nebo vyřízeno ještě tentýž den. „Za 50 let jsme ušli dlouhou cestu, nyní jsme CEMOD-CZ, česká společnost, která má pod sebou 5 značek: Magnet 3Pagen, Blancheporte, modino.cz, vyprodej-slevy.cz a avedro.cz,“ uvádí ředitel.

Hudba budoucnosti CEMOD-CZ se mění na PackWay s.r.o.

V současné době má firma jasnou vizi a cíl - mimo internetový prodej se orientovat také na komplexní profesionální služby v oblasti zásilkového obchodu. „Naše nová společnost pod názvem PackWay by měla pomoci internetovým a zásilkovým obchodům s vyřízením objednávky, přípravou a doručením zásilky ke koncovému zákazníkovi.

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Máme vlastní logistiku, sklady přes 15 000 metrů čtverečních a díky mnohaletým zkušenostem v oblasti zásilkového obchodu a online byznysu známe potřeby a přání zákazníků na všech úrovních,“ uzavírá ředitel. Více informací o nové službě na www.packway.cz

Nejčtenější

Na druhém ročníku konference Výzvy pro Evropu vystoupí baronka Kishwer Falkner.
Na druhém ročníku konference Výzvy pro Evropu vystoupí baronka Kishwer Falkner

Institut pro politiku a společnost pořádá s partnery druhý ročník úspěšné mezinárodní konference Výzvy pro Evropu, která se uskuteční 25. září v...  celý článek

Do různých staveb jsou vhodná různá okna.
Podle čeho vybrat nová okna do domu či bytu?

Nepodceňte výběr nových oken do svého domu či bytu. Ze zkušeností odborníků a investorů vyplývá, že před vlastní koupí oken je velmi důležité zvážit několik...  celý článek

Nastala nová éra datového centra Coolhousing.
Nastala nová éra datového centra Coolhousing

Datové centrum Coolhousing otevírá po půl roce optimalizování infrastruktury novou éru služeb! Těšit se můžete nejen na vysokou dostupnost, perfektní...  celý článek

Erik Štefanovič, jednatel projektantsko-manažerské kanceláře DELTA...
Udržitelná výstavba jde ruku v ruce s hospodárností

Závěr měsíce září patří celosvětovému svátku trvale udržitelných budov. Jak taková udržitelná výstavba probíhá v praxi jsme se zeptali Erika Štefanoviče,...  celý článek

Vydejte se s CK SEN na poznávací zájezdy do exotiky s 13% slevou.
Vydejte se s CK SEN na poznávací zájezdy do exotiky s 13% slevou

125 zemí světa, 25 let zkušeností, špičkoví průvodci – to nabízí Cestovní kancelář SEN, která startuje prodej poznávacích zájezdů first minute s rekordní 13%...  celý článek

Další z rubriky

Dopřejte po létě svým vlasům zvýšenou péči díky Botanicals Fresh Care.
Dopřejte po létě svým vlasům zvýšenou péči díky Botanicals Fresh Care

V létě jsme se vesele vystavovali slunečním paprskům, které nám dodaly vitamín D, ale na druhou stranu dostala naše pokožka i vlasy od sluníčka zabrat. Nyní...  celý článek

Kyselina hyaluronová: novodobá nezbytná součást kosmetické výbavy.
Kyselina hyaluronová: novodobá nezbytná součást kosmetické výbavy

Kyselinu hyaluronovou zná snad již každý, ale víte jak ji správně používat, abyste dosáhli nejlepšího výsledku?   celý článek

Jak připravit děti na 21. století?
Jak připravit děti na 21. století?

Vývoj jde neustále kupředu. Proto je důležité, aby nezaostával ani styl výuky. Pro život v dnešním hektickém světě vašeho potomka kvalitně připraví program...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Řasy jako panenka: Jak vybrat správnou řasenku?
Řasy jako panenka: Jak vybrat správnou řasenku?

Také bojujete s tím, jak vykouzlit uhrančivý kočičí pohled? Ani nejdražší oční stíny a dokonalá linka nebudou co k čemu,... celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.