Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákazníci objevují značku Q

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Pan J. V., majitel a provozovatel hotýlku v podhůří Krkonoš, o tom jistě ví své. Logo udělované Českým systémem kvality služeb zdobí všechny jeho reklamní materiály.Byl jedním z prvních českých podnikatelů v cestovním ruchu, kdo získal právo tuto značku garance prvotřídních služeb užívat.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Zákazníci objevují značku Q | foto: Ladislav Renner

Proč jste se rozhodl do Českého systému kvality služeb zapojit?

Jsme ryze český, navíc nevelký podnik. Nejsme součástí žádné hotelové sítě, takže hosté nemají jak poznat, že poskytujeme vysoce kvalitní služby. Samozřejmě máme na webových stránkách reference, jenže na ty nikdo moc nedá. Lidé si myslí, že je mohl napsat kdokoli. Třeba já. Počet hvězdiček odráží spíše vybavení. O vstřícnosti personálu, atmosféře a tak dále neřekne prakticky nic. Takže jsem uvítal, že se objevilo něco jako razítko kvality.

Váš podnik je však docela specifický, není systém příliš univerzální a odtržený od reality?

Víte, potřeby zákazníků a jejich požadavky na kvalitu jsou podobné – ne-li shodné – úplně všude. Od nich se odvíjejí zásady řízení kvality ČSKS, kterých se držíme. Nesmíte také zapomenout, že jde o flexibilní a adaptibilní systém. Nic vám nenutí, jen doporučuje, poskytuje informace, odborné a praktické poznatky. Co si z nich pro svůj podnik vezmete, je na vás.

Jak se Vám podařilo certifikát získat?

Již na prvním školení Ministerstva pro místní rozvoj ČR jsem díky praktickým ukázkám získal spoustu inspirujících nápadů, jak služby zlepšit. Podařilo se mi potom dát s týmem dohromady vizi hotelu, která nám pomáhá definovat směr našich dalších kroků. Nikdy bychom nezvýšili kvalitu služeb natolik, kdybychom fungovali pouze v zaběhnutých kolejích. Trvalo nám například vychytat správnou práci se stížnostmi, ale dnes jsme vlastně rádi za každou zpětnou vazbu a podnět ke zlepšení.

Získali jsme certifikát na 3 roky, ale každý rok je třeba provést aktualizaci, s kterou nám teď pomáhá agentura CzechTourism. To nás nutí se zastavit a znovu se zamyslet nad tím, zda splňujeme očekávání našich zákazníků a reagujeme na novinky a současné trendy. Dřívější módní požadavky mohou být dnes už samozřejmostí.

Dnes už máte s ČSKS dobrou zkušenost. Ale co na počátku? Co vás přesvědčilo, že bude fungovat?

Hlavně to, že jde o systém licenční. Nikdo ho nevařil z vody od úřednického stolu. Vychází z německého Service Qualität Deutschland (SQD), který už funguje asi deset let a prokazatelně přináší výsledky. Vždycky jsem ho kolegům za hranicemi záviděl. Jde ostatně o celoevropsky prověřený nástroj zvyšování kvality služeb v cestovním ruchu. Obdobné mají ve Španělsku, Francii i Velké Británii a myslím, že si na nedostatek turistů nemůžou stěžovat.

Co vám značka Q přináší dnes?

Troufám si říct, že z ní teď žijeme. Odlišila nás od přímé konkurence. V okolí jsme jedni z mála, kdo můžou kromě jiných benefitů nabídnout oficiálně potvrzenou jistotu kvality služeb.

Máme vhodně nastavený systém komunikace, rozdělené odpovědnosti a představu, kam směřujeme. Vážíme si toho, když se k nám lidé vrací. Já jsem navíc opravdu pyšný na to, že s námi drží i naši zaměstnanci, což je v dnešní době opravdová konkurenční výhoda.

Oblasti, v nichž vám ČSKS pomůže

  •  Naplňování očekávání zákazníků, dosahování jejich spokojenosti.
  •  Rozvoj tzv. soft skills, tedy komunikačních a dalších dovedností managementu a zaměstnanců.
  •  Zvýšení efektivity komunikačních procesů jak na externích (zákazníci, dodavatelé, spolupracující organizace, ostatní strany), tak interních liniích (vedení a zaměstnanci).
  •  Rozvoj firemní kultury.

Značka kvality Q


Tento článek je součástí značky „Q“. Tato značka kvality je udělována českým hotelům, penzionům, restauracím, informačním centrům a dalším firmám působícím v cestovním ruchu. Ti, kteří již tuto prestižní značku získali, na sobě aktivně pracují a znamenají pro své klienty záruku certifikované kvality služeb. Kdo všechno značku získal, najdete na webu Služby Q. Značka je udělována v rámci Českého systému kvality služeb a organizace, které splní stanovené parametry, obdrží certifikát kvality a s ním právo užívat značku „Q“.

Zákazníci objevují značku Q

Nejčtenější

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Společnost Pražská plynárenská se od června zařadila mezi společnosti, které se nebojí využívat nové technologie a svým...

Dá se při zařizování interiéru spolehnout na jediného partnera?

Luxusní prémiová kuchyně a sestava skříní HANÁK FOTO: HANÁK NÁBYTEK

A kde ho najít? Vyhněte se stresu, ztrátě času i špatným rozhodnutím a najměte jednoho spolehlivého dodavatele. Obraťte...

Jak si poradit s podzimním úklidem zahrady?

Jak si poradit s podzimním úklidem zahrady?

Chcete mít zahradu před zimou uklizenou stejně dobře jako obývací pokoj v neděli odpoledne? Poradíme vám, jak si s tím...

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Se začátkem školního roku vyvstává ve většině rodin se školáky otázka kapesného. Měly by děti dostávat svoje peníze,...

Sledujte Tipsport extraligu na TV Tipsport a získejte zdarma 150 Kč

Sledujte Tipsport extraligu na TV Tipsport a získejte zdarma 150 Kč

Tipsport extraliga se už zase blíží! 14 týmů, 52 kol, 364 zápasů v základní části a elektrizující bitvy v play off....

Další z rubriky

Vydejte se do vinařství CHÂTEAU VALTICE poznat taje Vinařské stodoly

Vydejte se do vinařství CHÂTEAU VALTICE poznat taje Vinařské stodoly

Architektonická stavba ve stylu selského stavení skýtá nejen rozsáhlou vinotéku CHÂTEAU VALTICE, ale také unikátní...

Vydejte se na Mělnicko nejen za gastroturistikou

Vydejte se na Mělnicko nejen za gastroturistikou

Máte rádi dobré jídlo a skvělé víno? Máme pro vás několik tipů, kam na Mělnicku vyrazit za gastroturistikou. Tento...

Z Prahy do Chorvatska. Rady a tipy na cestu

Z Prahy do Chorvatska: Rady a tipy na cestu

Rozhodli jste se na poslední chvíli, že byste rádi na dovolenou k moři? Chorvatsko je skvělou, a hlavně dostupnou...

Najdete na iDNES.cz