Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žáci se seznamují s možnostmi uplatnění na poli vědy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Již pátým rokem běží program Věda má budoucnost, který se snaží předcházet klesajícímu zájmu o přírodovědné a technické obory. Také díky společnosti Bayer se osmáci ze základních škol a třeťáci ze středních škol seznamují s využitím svých oborů v praxi.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Žáci se seznamují s možnostmi uplatnění na poli vědy | foto: BAYER S.R.O.

„Program k dnešnímu oslovil více než 1 200 žáků a studentů a přes 100 učitelů ze 40 škol. Přesto v naší iniciativě nejde o kvantitu. Důraz je kladen na dlouhodobou spolupráci se školou prostřednictvím několika setkání s danou třídou v rámci školního roku, aby byl efekt a přínos pro žáky co největší,“ uvedl koordinátor projektu Radim Zabadal z občanského sdružení AISIS, které projekt řídí a koordinuje. Smyslem programu je zatraktivnění přírodovědných a technických oborů na základních a středních školách.

Z vyhodnocení loňského ročníku vyplynulo, že téměř všichni žáci program vnímají jako „výborný“ nebo „velmi dobrý“, skoro polovina žáků díky němu změnila pohled na vzdělání a kariéru v těchto oborech. Hlavní přínos programu vidí všichni zapojení učitelé stejně – především v „poskytnutí praktického vhledu do světa práce a získání dovedností, které žákům pomohou při hledání zaměstnání“.

„Během dne v životě firmy bylo super to, že jsme si procházeli firmu Bayer a mohli vidět zaměstnance při jejich práci. Nejlepší ze všeho bylo, že jsem si mohla vyzkoušet pohovor. Byla to pro mě obrovská zkušenost do života a také nejlepší zážitek z programu,“ uvedla žákyně osmé třídy ze základní školy v Chrudimi.

Žáci se seznamují s možnostmi uplatnění na poli vědy

V rámci programu byl letos spuštěn 2. Ročník studentské soutěže s názvem Věda očima mladých, kam žáci a studenti přihlašovali své vlastní projekty na podporu vědy. Projekty ohodnotila odborná porota a následně proběhlo slavnostní vyhlášení s udílením cen na půdě Akademie věd ČR. Vyhráli studenti střední školy technickohospodářské z Prahy-Libně, kteří navrhli způsob, jak oslovit žáky základních škol a přiblížit jim zajímavosti studia chemie na tamní škole. Vítězný tým měl také prostor v rámci Týdne vědy a techniky v budově Akademie věd ČR v Praze, který probíhal letos na podzim. Další kolo soutěže bude vyhlášeno již na jaře 2016.

Program je otevřen dalším zájemcům ze strany škol a firem, přihlásit se je možné na www.vedamabudoucnost.cz.

Program běží od roku 2011, nese záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Akademie věd České republiky a Svazu průmyslu a dopravy ČR. Hlavními partnery jsou společnosti Bayer IBM a ŠKODA AUTO.

Autor:

Nejčtenější

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Kdo zvládne lépe šlágr jara? Sázkaři věří spíš Spartě a Plzeň tak bude po dlouhé době v neděli v roli outsidera....

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Keramika Soukup: rodinné impérium zrozené z vize a houževnatosti

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Příběh Keramiky Soukup připomíná „americký sen“. Jejímu majiteli se podařilo vybudovat prosperující podnik navzdory...

Další z rubriky

Svěřte své zboží do našich rukou

Svěřte své zboží do našich rukou

Česká rodinná společnost Lorenc Logistic, s.r.o. se sídlem v Klatovech během svého pětadvacetiletého působení na trhu...

Kvalitní studium MBA: poslední volná místa se slevou 41 000 Kč

Kvalitní studium MBA: poslední volná místa se slevou 41 000 Kč

Business Institut již za několik dní zahajuje nový cyklus studia manažerských programů MBA, BBA, LLM a DBA. Uzávěrka...

Studium MBA: sedm důvodů k úspěchu

Studium MBA: Sedm důvodů k úspěchu

Chcete se orientovat v moderních trendech managementu a být na pracovním trhu konkurenceschopnější? Přemýšlejte o...

Najdete na iDNES.cz