Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z výroby v garáži na mezinárodní výstavy. Opavská ISOTRA slaví 25 let

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Bohumír Blachut a Erich Stavař – dvě jména, která dala regionu jednu z nejúspěšnějších firem. Gigant stínicí techniky ISOTRA to ale neměl vždy lehké. Výroba totiž začínala obyčejně a skromně, v garáži a s minimálními finančními prostředky...

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Z výroby v garáži na mezinárodní výstavy. Opavská ISOTRA slaví 25 let | foto: ISOTRA

Pánové Blachut a Stavař toho v začátku neměli moc. Po sametové revoluci je zaujala možnost montáže silikonového těsnění do oken a dveří a uvědomili si díru na trhu. S utrženými 12 tisíci korunami z knížek z kupónové privatizace se pustili do podnikání.

Nejprve jezdili po rodinných domech a bytech a instalovali těsnění. Zákazníci ale poptávali i žaluzie, na které se jinak čekalo zhruba 2 roky. Proto v roce 1992 vyklidil pan Blachut garáž ve svém domě, koupil první komponenty na žaluzie a spolu s panem Stavařem založil firmu. A tak se začala psát historie firmy ISOTRA...

Garážové začátky

Do pomoci ve firmě, jejíž název odvodili majitelé ze spojení slov ISO (od slova isolation – izolace) a TRA (od slova trade – obchod), se z důvodu nezvladatelného množství zakázek zapojily i jejich rodiny a přátelé. První zaměstnance přijali až v roce 1993. V garáži nejprve začali vyrábět první žaluzie a spolu s těsněním je montovali zákazníkům, aby ještě v témže roce otevřeli první prodejnu v Ostravě.

Z výroby v garáži na mezinárodní výstavy. Opavská ISOTRA slaví 25 let

„Rok 1994 byl ve znamení dynamického růstu poptávky po našich interiérových žaluziích. Poprvé jsme se jako návštěvníci jeli podívat na největší mezinárodní veletrh stínicí techniky R+T ve Stuttgartu... a připadali si jako Alenka v říši divů,“ říká pan Stavař a pan Blachut ho doplňuje:

„Prvních několik let podnikání jsme všechny vydělané finanční prostředky investovali zpět do firmy. Sami jsme měli stará ojetá auta, děti měly kola po předcích, naše rodiny žily velice skromně a na dovolenou už nezbývaly peníze. Prioritou pro nás byl rozvoj a finanční zajištění firmy. Naše manželky to snášely těžce a se zjevnými protesty, ve finále se ale všechna snaha vyplatila. V roce 1998 jsme totiž poprvé exportovali naše výrobky do zahraničí.“

Z výroby v garáži na mezinárodní výstavy. Opavská ISOTRA slaví 25 let

Uznání v mezinárodních vodách

Rok 2000 znamenal pro firmu obrovský rozmach – majitelé vyvinuli nový typ žaluzie s řetízkovým ovládáním „ISOTRA systém“ a jako jediná česká firma po boku světových společností vystavovali na zmiňovaném veletrhu stínicí techniky.

„V roce 2004 jsme zakoupili současný výrobní areál v Opavě ve snaze dostat firmu po 12 letech podnikání na jedno místo. Zavedli jsme výrobu venkovních žaluzií a rolet, sítí proti hmyzu, garážových vrat nebo výrobu forem pro vstřikování termoplastů. Právní formu ISOTRy jsme změnili v roce 2007 na akciovou společnost,“ popisuje Bob Blachut.

Z výroby v garáži na mezinárodní výstavy. Opavská ISOTRA slaví 25 let

­V následujících letech uvedla společnost ISOTRA na trh širokou škálu látkových rolet, venkovních markýz, screenových rolet, systémů plisse včetně možnosti implementace do střešních systémů a naprosto unikátní řetězovou žaluzii TITAN. Zavedena byla také povrchová technologiie DECORAL pro dekorování hliníkových profilů.

„Troufáme si říci, že jsme jediná firma na světě v oboru stínicí techniky, která umí vyvinout nový výrobek na zakázku, navrhnout design, vyrobit k němu jednotlivé komponenty, otestovat a zcertifikovat nový produkt, nastavit technologické procesy, vyvinout nové strojní zařízení a dodat takto kompletní technologii. V současné době s naším vývojovým týmem pracujeme na nejproduktivnější výrobní lince v oboru stínicí techniky pro výrobu venkovních žaluzií různých typů se zavedením technologie průmyslové revoluce 4.0, což je označení pro trend digitalizace a s ní související automatizace umožňující značnou variabilnost výrobků a výroby,“ hovoří Bohumír Blachut.

Z výroby v garáži na mezinárodní výstavy. Opavská ISOTRA slaví 25 let

Majitelé firmy pak investovali nemalé finanční prostředky do vybavení vlastní nástrojárny, vývojového pracoviště a konstrukce – k dnešnímu dni mají registrováno 16 užitných vzorů a 6 patentových vynálezů. Začali používat nejnovější 3D technologie a exportují do více než 46 zemí světa. Zařadili se mezi přední české a světové výrobce stínicí techniky a stali se tak technickým lídrem ve svém oboru.

„O tom, jak se firma vyvine do stávajících rozměrů, se nám nikdy ani nezdálo. Díky našim zákazníkům a všem zaměstnancům můžeme neustále růst, a za to jsme neskonale vděční,“ uzavírají oba podnikatelé.

www.isotra.cz

Fotogalerie

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pás betonových pevností je svědek nedávné minulosti.
Pás betonových pevností je svědek nedávné minulosti

Vojáci, kteří v roce 1938 obývali betonovou pevnost u Darkoviček, měli dokonalý rozhled a přehled. Posuďte sami: Před vámi se rozprostírá Hlučín a Ostravsko....  celý článek

Moravskoslezský kraj vyhlašuje další kotlíkové dotace.
Moravskoslezský kraj vyhlašuje další kotlíkové dotace

Využijte dotaci až 150 000 Kč a pořiďte si do své domácnosti nový, úsporný kotel. Ušetříte peníze, ochráníte zdraví svých dětí a zlepšíte ovzduší ve svém okolí.  celý článek

Zaměstnanci společnosti DEZA se zapojili do soutěže Do práce na kole.
Zaměstnanci společnosti DEZA se zapojili do soutěže Do práce na kole

Jednatřicet květnových dní bylo ve společnosti DEZA, a.s. ve znamení nemotorových dopravních prostředků. Již třetí rok v řadě vyměnili zaměstnanci společnosti...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.