Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývoj logistiky na Balkáně

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Investice do nemovitostí v logistice ve střední a východní Evropě v současné době stoupají. To platí i pro Balkán, i když ne ve všech zemích ve stejné intenzitě v návaznosti na velikost trhu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

VÝVOJ LOGISTIKY NA BALKÁNĚ | foto: GTL, spol. s r.o.

Na současný Balkán, resp. jeho logistiku a infrastrukturu nelze pohlížet jednotně. Zcela jiná je situace v zemích západního Balkánu (např. v Srbsku, Bosně a Hercegovině a Černé Hoře), kde v současné době nejvíce posiluje sektor stavebnictví a energetiky, v členských zemích EU (jako je Řecko, nebo Rumunsko), kde je vysoce konkurenční prostředí a posiluje zde zejména retail, a jiná v Turecku, které je v současnosti velmi perspektivním trhem pro exportéry z jiných zemí a rostou zde nová logistická a distribuční centra.

„Co se týče vývoje logistiky na Balkáně, pak se nejvíce rozvíjí síť silnic a dálnic a naši zahraniční partneři vnímají vyšší poptávku po skladech, a to především ze strany internetových obchodů. Po krizi v letech 2008 a 2009 stejně jako u nás došlo k poklesu výstavby nových logistických center a k tomu, že byla řada dokončených projektů nevyužitá,“  říká Ing. Alexandros Koranis, generální ředitel GTL.

„V současné době dochází k oživení ekonomiky v balkánských zemích, na které se naše společnost specializuje (Turecko, Řecko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko) a dle mého názoru bude logistický a realitní trh kopírovat křivku této konjunktury ale opět v jiné intenzitě pro každou zemi. Vzhledem k rozvoji retailu v těchto zemích získává stále více na významu i distribuční logistika. Zajímavé v tomto směru je Turecko, kde i přes krizi se investice sice zpomalily, ale nezastavily,“ dodává Ing. Alexandros Koranis.

VÝVOJ LOGISTIKY NA BALKÁNĚ

Co se týče dopravní infrastruktury, opět se liší země od země. Zatímco v Rumunsku se investuje stále především do nové výstavby, protože je zde pouze cca 300 km dálnic, v Bulharsku je dálniční síť relativně dobře rozvinutá a investuje se nejvíce do její modernizace a údržby. Problémem obou zemí je přírodní hranice Dunaje, kde je v současnosti stále jen jeden most. 

Oproti tomu v Turecku se systém moderních dálnic a rychlostních komunikací rychle rozšiřuje, každý rok se postaví přibližně 100 km takových komunikací. Turecko má navíc strategickou polohu, tvoří bránu mezi Evropou a Asií a zároveň je i vstupem na Blízký východ, je zde 450 tis.km silnic a 120 letišť.

VÝVOJ LOGISTIKY NA BALKÁNĚ

„Turecko investuje do rozvoje a obnovy logistické infrastruktury velmi vysoké částky a tuto infrastrukturu využívá stále více tureckých společností i zahraničních investorů, kteří zde budují nová logistická centra. Turecké logistické a dopravní firmy navíc ve stále větší míře modernizují svůj vozový park a investují do logistických a skladových systémů. Toto můžu potvrdit i z vlastní zkušenosti, nahlíženo přes investici GTL do turecké logistické společnosti Evolog, zmiňuje Ing. Koranis.

K logistickým výhodám balkánských zemí patří možnost kombinace všech druhů dopravy - silniční, železniční a zejména lodní. „Velký význam mají v současnosti všechna významná centra námořní dopravy: v Bulharsku jsou to Varna a Burgas, v Řecku Soluň, Pireus a Patras a v Turecku Izmir či Mersin. Zde by pro firmy jako je GTL mohly vzniknout nové příležitosti v propojení těchto přístavů se střední Evropou,“ dodává Ing. Koranis. 

Autor:

Nejčtenější

Rosnička ozdraví každý domov. Včetně jeskyně

Hyla ozdraví váš domov, ušetří čas strávený uklízením i peníze.

Hyla je latinsky rosnička. Žije v čistém prostředí a umí ho i vytvořit. Na začátku naší Hyly byl příběh milujícího...

I vy jste je milovali: kultovní nafukovací zvířátka z Fatry

I vy jste je milovali: kultovní nafukovací zvířátka z Fatry

Ačkoli mnozí rodiče jsou po příchodu do promáčené koupelny mírně rozpačití, nelze dětem tyto vodní bitvy odepřít. Když...

Výběr školního batohu není věda, ale jen když víte, na co se zaměřit

Výběr školního batohu není věda - ale jen, když víte, na co se zaměřit

Prázdniny pomalu končí a blíží se další školní rok. Rodiče nejen prvňáčků by měli dobře rozmyslet, jaký batoh či...

Krásně upravená zahrada celé léto. Pomůže AKU pomocník

AKU plotové nůžky Patriot HT56 40V mají kvalitní nože střižné lišty řezané...

Žádný rámus, exhalace ani dolévání drahého benzinu nebo tahání kabelů. Snadné ovládání a jen minimální údržba. To vše...

Korejští dobrovolníci opět pomáhali v regionu

Korejští studenti přijeli pomáhat na Vysočinu

Na dva týdny v srpnu přiletělo dvacet čtyři korejských studentů a deset zaměstnanců korejské firmy KHNP, která je...

Další z rubriky

Univerzita Tomáše Bati patří k nejlepším světovým školám 3. tisíciletí

Univerzita Tomáše Bati patří k nejlepším světovým školám 3. tisíciletí

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) patří k nejlepším světovým univerzitám, které vznikly ve 3. tisíciletí.

Výrobci tvoří až polovinu vystavovatelů STYL a KABO

Výrobci tvoří až polovinu vystavovatelů STYL a KABO

Džíny s “chytrou” kapsou na mobil, která ochrání spermie před teplem a elektromagnetickým zářením, znovuzrozené...

Operativní leasing BARTH Operák je jednoduchá cesta k novému vozu

Operativní leasing BARTH Operák je jednoduchá cesta k novému vozu

BARTH Operák je operativní leasing, který nabízí více než 100 modelů vozů značek Volkswagen, ŠKODA, Audi, SEAT, Kia a...

Najdete na iDNES.cz