Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
I když automobilky nabízejí stále více různých atraktivních barev, zákazníci u nových automobilů nadále nejraději volí konzervativní odstíny. S přehledem statistkám už několik let vévodí bílá barva. Ale v případě určitých zákaznických skupin přeci jen popularita méně tradičních odstínů stoupá.

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní. | foto: Volkswagen Financial Services

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Dlouhá léta vládla prodejním statistikám stříbrná barva, to se ale začalo po celém světě měnit někdy zhruba v roce 2011. Tehdy podle různých zdrojů začala vévodit prodejům na řadě trhů bílá barva. A na čele se drží dodnes. Je to svým způsobem módní záležitost, ale popularita bílé má i své další důvody. Zatímco dříve ji výrobci dodávali v podstatě jen jako základní barvu k modelům třeba s nelakovanými nárazníky, dnes je k dostání v celé řadě provedení a samozřejmě s kompletně lakovanými karosářskými díly.

Zatímco po celém světě byla v loňském roce bílá barvou jejich srdce pro 37 % zákazníků, třeba v Číně jí volilo 57 % klientů. V ostatních asijských zemích bylo 48 % nových aut bílých, v Africe pak 47 %. Zato třeba v Evropě bílou volilo 27 % zákazníků, v Rusku 28 % a v Severní Americe 25 %. V Česku je popularita bílé mírně nad průměrem Evropy. Vloni to bylo 29,5 % a letos zatím podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) drží podíl 29,4 %.

Z „chudého příbuzného“ je pak najednou takové auto luxusní záležitostí. V bílé barvě také na karoserii vyniknou více některé linky, které jiné barvy mohou maskovat. A i proto je dnes díky pokroku v tvarování karosářských plechů populárnější.

Má to ale i pragmatičtější důvody. Jedná se o dobrou barvu pro případné polepy, pokud auto kupují firmy. A radost z této barvy mají i odborníci z oblasti bezpečnosti provozu, bílá patří k hůře přehlédnutelným barvám. Na některých trzích pak bílou zákazníci volí i proto, že se auto v takové barvě méně zahřívá na slunci. I proto se její popularita v jednotlivých regionech liší.

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní.

Nejoblíbenější je bílá

Podle slov Lukáše Cankaře z Volkswagen Financial Services tvoří v letošním roce prodeje bílých vozů s financováním téměř 30 % objemu (pozn. interní statistiky společnosti). Ve statistikách SDA si pak letos dále dobře vedou šedá (22,6 %), modrá (13,9 %), černá (11,7 %) a červená (10,4 %). „Když sečteme různé varianty modré, je u nás dokonce druhá nejpopulárnější, pak následují šedá, černá a červená auta,“ komentuje Cankař drobnou změnu v pořadí při pohledu do interních statistik financovaných aut u Volkswagen Financial Services.

Může se hodit

Máte doma starý vůz? Chcete ho vyměnit za nový a přitom chytře financovat?

Sledujte tipy, akční nabídky v pravidelné rubrice MOJE AUTO.

Provedeme vás, jak na to.

Žebříčku barev tedy vládnou ty konzervativní, které jsou obecně považovány za nadčasové. O popularitě bílé u firem už byla řeč, Cankař ji potvrzuje. „Téměř tři pětiny bílých aut si pořídí firmy, dvě pětiny pak fyzické osoby. U modré je přitom tento poměr v podstatě přesně obrácený,“ vysvětluje Cankař. Zákazníci z řad fyzických osob, ať už podnikatelé či nepodnikatelé, jsou podle něj v poslední době ve volbě barvy odvážnější.

Podobně také zákazníci volí odvážnější barvy častěji u malých modelů aut. Zatímco Octavia je nejprodávanější v bílé, černé, stříbrné a šedé variantě od Volkswagen Financial Services, v červeném, modrém a zeleném provedení vede menší Fabia.

Pořídili byste si bílý vůz?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 28. února 2018. Anketa je uzavřena.

Ne 348
Ano 264

Vliv na cenu

Ale zpět k popularitě konzervativních barev. Jedním z mnoha důvodů pro jejich volbu je také to, že barva může mít vliv na prodejní hodnotu ojetého vozu. Konzervativní barvy totiž lépe odolávají výkyvům v módních trendech a taková auta pak lze prodat za vyšší cenu, než auta ve výrazných a křiklavých odstínech. Výjimkou samozřejmě mohou být některé sportovní vozy, které si naopak často žádají výrazné odstíny. I tohle ovšem může být důvod, proč například v některých akčních nabídkách operativních leasingů figuruje u daného modelu jen omezená nabídka barev a za méně obvyklou barvu si zákazník někdy připlatí.

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.


Nejčtenější

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Kdo zvládne lépe šlágr jara? Sázkaři věří spíš Spartě a Plzeň tak bude po dlouhé době v neděli v roli outsidera....

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Keramika Soukup: rodinné impérium zrozené z vize a houževnatosti

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Příběh Keramiky Soukup připomíná „americký sen“. Jejímu majiteli se podařilo vybudovat prosperující podnik navzdory...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Další z rubriky

Chystáte se do zahraničí? Pozor na změny na silnicích

Chystáte se do zahraničí? Pozor na změny na silnicích!

Jezdit na dovolenou po Evropě autem není ničím neobvyklým. V zimě nás lákají zasněžené Alpy, přímořské státy jsou pak...

Šest nejužitečnějších tipů na zimní přípravu

Zdroj: Volkswagen Financial Services, průzkum 2016

Podzim letos začal v plné síle a než se nadějeme, napadne první sníh. A tak stejně jako každý rok brzy zmizí z prodejen...

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní.

I když automobilky nabízejí stále více různých atraktivních barev, zákazníci u nových automobilů nadále nejraději volí...

Najdete na iDNES.cz