Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ústecký kraj představuje nový směr komunikace. Mění logo i svou image

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Nový styl, který chce do vizuálního prostředí Ústeckého kraje vnést pozitivní impuls, a tak zlepšit reputaci, zvýšit jeho atraktivitu a změnit zažité stereotypy. Studio Petrohrad, které zvítězilo v soutěži organizace Czechdesign, vsadilo spolu s optimismem na přímočarost, jednoduchost a srozumitelnost.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Po dvou dekádách mění Ústecký kraj svou image.

Po dvou dekádách mění Ústecký kraj svou image. | foto: Ústecký kraj

Autoři Lukáš Pumpr a Lukáš Beran postavili nový vizuální styl na práci s písmem s autorskými prvky, což zaručuje jednoduchou aplikovatelnost, nadčasovost a dlouhodobou udržitelnost celého systému.

Ústecký kraj dosud reprezentoval 20 let starý vizuální styl, který pracoval s krajským znakem a jeho symbolikou. Dosavadní logo vycházelo z druhého pole znaku kraje, jehož základem je brána Porta Bohemica, ve spodní části vodstvo a zelený rám, symbolizující pohoří. Existující vizuální identita však byla velmi obtížně aplikovatelná v malých formátech a neodpovídala již potřebám současné digitální komunikace.

Za uplynulé dvě dekády však prošel značnými změnami celý region, především v oblasti rekultivace krajiny, průmyslu a technologií. Cílem soutěže tedy bylo sjednotit a systematizovat vizuální prezentaci Ústeckého kraje, posílit komunikaci směrem k jeho občanům a probudit v nich pocit sounáležitosti, stejně tak do budoucna zaštítit širokou škálu příspěvkových organizací kraje.

Vítězný návrh

Kraj s přírodním a kulturním bohatstvím, kde se psaly začátky české historie, jde vstříc moderní době, a právě to se podařilo autorům ze studia Petrohrad vystihnout hravým symbolem.

„Naší hlavní motivací bylo vnést do veřejného prostoru Ústeckého kraje pozitivní impuls. Přinést jednoznačně srozumitelný, přímočarý symbol, se kterým se budou občané ochotni identifikovat bez ohledu na to, zda žijí v Rumburku nebo Kadani,“ popisují Lukáš Pumpr a Lukáš Beran ze studia Petrohrad.

Designéři tak zaměnili písmeno Ú ve slově Ústecký za symbol úsměvu s mrkajícím okem jako čárkou, a vytvořili tak značku, která má silný komunikační potenciál. Barevnost vychází z barevnosti znaku kraje, ale nově jsou barvy zvýrazněny do maximálně sytých tónů. Primární je modrá, doplňková pak zelená a červená. Hlavním písmem byl zvolen grotesk Haffer SQ.

„Výsledný návrh nás zaujal svou hravostí a vtipem, který bude velmi dobře fungovat v marketingové komunikaci kraje. Chceme se prezentovat jako kraj s vlídnou tváří a nová značka s tím výborně ladí,“ zhodnotil hejtman Jan Schiller.

Porota designérské soutěže, ve které se kromě zástupců kraje sešli i nezávislí odborníci oboru, návrh ocenila jako moderní, odvážný a svěží, ale zároveň i funkční. Nejlépe odráží sebevědomí, potenciál kraje a potřeby jeho komunikace.

„Vítězný návrh má silný marketingový potenciál a splňuje náležitosti jak pro interní, tak i externí komunikaci krajského úřadu, ačkoliv v sobě nezapře humor a nadsázku. Vytvořený symbol je jedinečný a ve veřejném prostoru bude jasně vidět,“ sděluje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Kromě identity pro samotný kraj designéři navrhli též systém prezentace desítek příspěvkových organizací, jako jsou muzea, nemocnice nebo školy. Nová identita má za úkol i zefektivnění a zjednodušení komunikace kraje směrem k veřejnosti napříč tištěnými i digitálními kanály.

„V tuto chvíli děláme první kroky, abychom novou identitu co nejrychleji nasadili v rámci krajského úřadu. Následovat bude fáze implementace v rámci příspěvkových organizací kraje, to bude ta těžší část. Pokud se nám to podaří, jednotný styl bude patrný na první pohled a přispěje k srozumitelnější komunikaci směrem k občanům. Hotovo chceme mít do poloviny roku 2024,“ doplňuje mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.

O vítězném studiu

Studio Petrohrad bylo založeno v roce 2008 ve stejnojmenné plzeňské čtvrti tehdejšími spolužáky z ateliéru Multimédia Západočeské univerzity v Plzni Lukášem Pumprem a Petrem Polákem, k nimž se po letech přidal také grafický designér Lukáš Beran. Studio se ve své práci zaměřuje především na tvorbu vizuální identity, online videa a fotografie z oblasti architektury a designu. Část týmu se také věnuje pedagogické činnosti na pražské Scholastice a plzeňské Nerudovce. Mezi výrazné aktivity studia patří mimo jiné blog Naokraj pojednávající o lidech, kteří s rodinami opouštějí města a zapouštějí kořeny na venkově. Studio dlouhodobě spolupracuje s Městem Plzeň, Galerií Rudolfinum, Letištěm Václava Havla, pražskou AVU a mnoha dalšími subjekty.

O soutěži

Soutěž pro Ústecký kraj probíhala pod vedením odborné organizace Czechdesign jako uzavřená, dvoufázová, neanonymní. Do soutěže bylo vyzváno pět profesionálních grafických designérů a studií, a to na základě otevřené výzvy a pečlivé rešerše dosavadních referencí. Jmenovitě se soutěže zúčastnili Kolargrafik studio, Libor Jelínek, studio Redesign, studio Petrohrad, studio TopEcht!. Do druhé fáze soutěže postoupili Libor Jelínek, Redesign a studio Petrohrad.

Témata: Ústecký kraj
  • Nejčtenější

Víte, jak spoří úspěšní Češi? Odpověď vás překvapí

18. dubna 2024

Komerční sdělení Úspory jsou základem finanční stability a zajištění do budoucna. Vytváříme si rezervy pro případ...

Když stres ochromuje naše zdraví, pomoci může magnézium

25. dubna 2024

Komerční sdělení Magnézium je minerál, který je mimořádně důležitý pro správné fungování našeho organismu v různých...

5 tipů, jak zútulnit obývací pokoj s minimálními náklady

22. dubna 2024

Komerční sdělení Pod pojmem útulný domov si každý z nás představí něco trochu jiného. Někdo má rád perfektně...

Sjednáním pojištění práce poradce nekončí, ale teprve začíná

24. dubna 2024

Komerční sdělení Kvalitní pojišťovací poradci se svými klienty mnohdy vytvářejí partnerství na celý život. Jejich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dopřejte svým očím pohodlí s biometrickými brýlovými čočkami

22. dubna 2024

Komerční sdělení Nosíte brýle a znáte podobné situace? Neustálé čištění, které snad nikdy není dokonalé, dešťové...

Fotovoltaika je historicky nejlevnější

25. dubna 2024

Komerční sdělení Poslední měsíce přinesly řadu otazníků do světa fotovoltaických elektráren (FVE). Snížení dotací...

Když stres ochromuje naše zdraví, pomoci může magnézium

25. dubna 2024

Komerční sdělení Magnézium je minerál, který je mimořádně důležitý pro správné fungování našeho organismu v různých...

Zaostřeno na Karvinsko. Z čeho bude v budoucnosti těžit?

25. dubna 2024

Komerční sdělení Území pohornického Karvinska se po ukončení těžby uhlí připravuje na nové projekty. A nebude jich...

Za operou do Ostravy a zpět za hubičku Smetanovským vlakem

25. dubna 2024

Komerční sdělení Národní divadlo moravskoslezské zve na opery Bedřicha Smetany diváky na trase Praha – Olomouc –...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...