Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třetina Generace Z nespoří

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Mladí lidé si v převážné většině představují, že budou v penzi žít z úspor a investic. Zároveň ale třetina Generace Z (18–24 let) zatím nevyužívá žádný z běžných investičních nebo spořicích produktů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Kantar TNS CZ provedeného pro poradenskou společnost OVB Allfinanz

Třetina Generace Z nespoří | foto: OVB

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Třetina generace mezi 18-24 lety, označované jako generace Z, nevyužívá žádný z finančních nástrojů. U většího vzorku populace 18-60 let, je to pětina respondentů. Vyplývá to z výzkumu společnosti Kantar TNS zaměřeného na finanční chování, který byl zpracován pro poradenskou společnost OVB Allfinanz.

Podle průzkumu se spořením pomáhají mladým lidem rodiče a průměrná měsíční částka je 800 korun. Častěji spoří muži, vzdělanější lidé nebo lidé s vyšším příjmem, kteří také spoří větší částku - cca o 200 – 300 korun měsíčně více než ostatní.

Zhruba stejný rozdíl ve výši spoření nalezneme mezi rodinami s jedním a se dvěma nebo více dětmi. Cílem spoření není obvykle jeden účel. Uspořené peníze by podle 79 % rodičů měly dětem zejména pomoci vstoupit do dospělosti. Druhým nejčastějším důvodem, který zmiňovala polovina rodičů, je pak financování vzdělání. 

„Většina rodičů si přeje, aby jejich dítě vystudovalo vysokou školu,“ říká k tomu oblastní ředitel OVB Allfinanz Tomáš Zach. Proto je potřeba počítat s dalšími výdaji. „Například školné na soukromých vysokých školách se pohybuje od třiceti do padesáti tisíc korun ročně, v případě prestižní zahraniční univerzity se pohybujeme ještě o jeden řád výš,“ upozorňuje Zach.

Nejpopulárnější je spořící účet a stavební spoření

Nejvíce členů Generace Z využívá nejčastěji spořicí účet, který má sjednáno 47 % mladých lidí, když ve 44 % jim ho založili právě rodiče. Stavební spoření má 44 % mladé generace. Tady je podíl rodičovské péče větší, a to 75 %. Zároveň ale platí, že od dosažení dospělosti se aktivita rodičovského spoření na účtu potomků postupně utlumuje.

Výhled do budoucna, pokud jde o plánované finanční produkty, je dán budoucími potřebami. Generace Z častěji plánuje pořízení penzijního připojištění nebo doplňkového penzijního spoření, životního pojištění a také pojištění automobilu.

Ideální spoření? Deset procent z výplaty

Nicméně i přesto, že si momentálně spíše nespoří, mladí lidé plánují v penzi žít více z úspor a investic (72 % z nich) a méně se spoléhat na státní důchod (63 % z nich). V celé populaci deklaruje 66 % všech respondentů, že součástí financování jejich důchodu budou i vlastní investice, úspory a spoření. Se snižujícím se vzděláním se tento postoj obrací. 

„Své klienty upozorňuji na to, že nikdy není moc brzy na to, myslet na penzi,“ tvrdí Tomáš Zach. „V naprosto ideálním případě by si měli mladí lidé odkládat deset procent financí už od své první výplaty. Jednak si tím vypěstují spořicí návyk, ale hlavně budou zodpovědně připraveni na důchodový věk,“ vysvětluje, proč je důležité začít se spořením na penzi co nejdříve.


Nejčtenější

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Kdo zvládne lépe šlágr jara? Sázkaři věří spíš Spartě a Plzeň tak bude po dlouhé době v neděli v roli outsidera....

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Keramika Soukup: rodinné impérium zrozené z vize a houževnatosti

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Příběh Keramiky Soukup připomíná „americký sen“. Jejímu majiteli se podařilo vybudovat prosperující podnik navzdory...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Další z rubriky

Studium MBA: sedm důvodů k úspěchu

Studium MBA: Sedm důvodů k úspěchu

Chcete se orientovat v moderních trendech managementu a být na pracovním trhu konkurenceschopnější? Přemýšlejte o...

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Příběh společnosti Český chřest je příběhem o udržení prastaré zelinářské tradice v Česku. Úplní nováčci v oboru...

Jak měřit moment produkty značky Tohnichi

Jak měřit moment  produkty značky Tohnichi

Společnost NATIS s.r.o. dodává momentové klíče, šroubováky a pneumatické utahováky předního světového výrobce...

Najdete na iDNES.cz