Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top manažeři požadují top lektory a měřitelný pokrok v jazyce

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Za stávající ekonomické situace je stále více firem nuceno snižovat veškeré náklady, tedy i ty na rozvoj lidských zdrojů. Lze ale např. na jazykové výuce a lektorech skutečně efektivně ušetřit?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Top manažeři požadují top lektory a měřitelný pokrok v jazyce | foto: Caledonian School

Vzdělávání klíčových zaměstnanců

Pokud si společnost nemůže dovolit školit všechny své zaměstnance, je třeba zvažovat, u kterých pracovníků se investice do vzdělávání vyplatí. Mnoho zaměstnanců se dnes na výuce finančně spolupodílí nebo si ji může vybrat v rámci benefitů z kafetérie. To ale firmě nezaručí potřebný rozvoj u těch, u kterých je v rámci jejich pracovní agendy nutný. V některých firmách proto můžeme pozorovat tendence vytvářet a uzpůsobovat vzdělávací programy pro vybrané klíčové pozice nebo vytipované "talenty“ či "high performers“ z řad zaměstnanců. Až 85 % společností pak v rámci rozvojového programu zvlášť vyděluje pozice top manažerské. 

Vzdělávací potřeby top managementu

Personalisté potvrzují, že u zaměstnanců na pozicích středního a vyššího managementu se většinou setkávají se středně i více pokročilou úrovní angličtiny, popř. dalších jazyků. Přesto i u těchto pracovníků je poptávka po jazykovém vzdělávání značná. Jak jim tedy vyjít vstříc a co přesně top manažeři od výuky jazyků očekávají?

Je to především flexibilita lektora. A to jak časová, vzhledem k časté vytíženosti manažerů, tak i ochota přizpůsobovat zaměření výuky aktuální situaci a potřebám manažera. Výhodou v tomto případě je, pokud může výuka probíhat na individuální bázi, tedy pouze s jedním studentem. 

"Ředitelé firem, náměstci, jednatelé či vrcholoví manažeři potřebují procvičovat jazyk především na praktických situacích, které v práci denně řeší,“ říká Tomáš Vokáč, Director of Studies z jazykové školy Caledonian School

Dodává k tomu, že v těchto specifických typech kurzů se lektor často záměrně nedrží žádné učebnice, ale připravuje studentovi materiály na míru, většinou zaměřené přímo na obchodní, finanční nebo právnickou angličtinu.

Top manažer chce v lektorovi vidět partnera

Aby jazyková výuka zaměstnanci na top pozici něco dávala, musí lektor rozumět jeho potřebám, být v jeho očích partnerem. "V takových hodinách už zdaleka nejde o základy gramatiky a rozdíly mezi přítomným a minulým časem,“ zdůrazňuje Vokáč. "I proto v Caledonian School pracujeme s konceptem tzv. top lektorů.“ 

Ti jsou školou vybíráni na základě různých kritérií, jako jsou vynikající výsledky observací v hodinách, nadprůměrné hodnocení lektora studenty a samozřejmě lektorovy zkušenosti a odborné znalosti. Jen 8 % lektorů se v Caledonian School kvalifikuje do kategorie top lektorů, a právě tato "učitelská elita“ pak úspěšně vede individuální kurzy pro manažery velkých společností. 

Jak dodává Tomáš Vokáč, samotná osobnost lektora ale ještě není zárukou úspěchu. Nutné je umět studentovy pokroky průběžně monitorovat, měřit a dlouhodobě vyhodnocovat a následně vhodně přizpůsobovat zacílení výuky. K tomu slouží propracovaný systém evaluace a několikafázového testování, podrobněji popsaný na webu www.caledonianschool.cz.    

Autor:

Nejčtenější

Nejsme tak bohatí, abychom mohli silnice opravovat levným materiálem

Nejsme tak bohatí, abychom mohli silnice opravovat levným materiálem.

Neodborné opravy výtluků, použití nekvalitních materiálů a obecně nezájem o udržování vozovek. To jsou podle Ing....

Podlehněte kráse českých stříbrných šperků, které dobyly Japonsko

Kapky rosy na kvítcích třešňových stromů připomíná náhrdelník Pearl Blossom.

„Můžete být nádherná ve třiceti, okouzlující ve čtyřiceti a neodolatelná po zbytek svého života,“ řekla Coco Chanel....

Užívat vůz v pronájmu, nebo vlastnit?

Užívat vůz v pronájmu, nebo vlastnit?

I pořízení vozu může být rychlé a jednoduché. Pokud máte vybrané auto, stačí najít toho pravého prodejce a nakonec...

Nechtěné a podceněné akcie jsou zajímavou investiční příležitostí

Nechtěné a podceněné akcie jsou zajímavou investiční příležitostí.

Co není výnosné dnes, může být výnosné zítra. Tuto strategii bezezbytku využívají některé fondy.

Vyhrajte inteligentní osvětlení Philips Hue

Vyhrajte inteligentní osvětlení Philips Hue.

Dnešní svět nejmodernějších technologií otvírá nové možnosti v použití domácího osvětlení. Philips Hue je světlo, které...

Další z rubriky

Vysavač Raycop dopřeje šťastné, veselé a uklizené Vánoce i alergikům

Vysavač Raycop dopřeje šťastné, veselé a uklizené Vánoce i alergikům.

Příprava na klidné a pohodové prožití Vánoc často připomíná spíš válečné pole v domácnosti. Usnadněte si práci a...

TATRA TRUCKS startuje projekt zpětného odkupu starších vozidel

TATRA TRUCKS startuje projekt zpětného odkupu starších vozidel. Na snímku TATRA...

Společnost TATRA TRUCKS začala nabízet majitelům starších nákladních vozidel Tatra jejich výhodný odkup spojený se...

Mohou být investice a výnosy garantované? Ano, mohou

Mohou být investice a výnosy garantované? Ano, mohou.

Finančním produktem, který v posledních měsících zaznamenává zvýšený zájem klientů, je investiční životní pojištění.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.