V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

  7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
ŠKODA AUTO je jediná automobilka, která v České republice vozy a jejich součásti nejenom vyrábí, ale také vyvíjí. Agregáty MPI z Motorového centra jsou používané v mnoha modelech koncernu Volkswagen. Právě do Technického vývoje teď hledají nové kolegy - konstruktéry, výpočtáře i elektrotechniky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin | foto: ŠKODA

Čtyři roky po vzniku firmy, v roce 1899, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Vznikla motocykleta a začala tak tradice nejen výroby, ale i testování motorů v Mladé Boleslavi.

Myšlenka výstavby nového Motorového centra vznikla zhruba před deseti lety. Stávající zkušebny agregátů, zejména motorové brzdy, byly na tak velký úkol již trochu zastaralé, některé pocházely dokonce z roku 1964! Proto bylo rozhodnuto o výstavbě nového moderního centra, které se otevíralo v září 2014, necelé dva roky od položení základního kamene.

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

Dnes ŠKODA AUTO vyvíjí agregáty MPI používané v mnoha modelech koncernu Volkswagen pro trhy prakticky po celém světě. Konkrétně jde o tříválec 1.0 MPI a čtyřválce 1.4 MPI, 1.5 MPI a 1.6 MPI. A to je dost velký úkol. V motorovém centru aktuálně hledají nového kolegu, který bude součástí týmu vývoje platformových motorů a komponentů.

„Je třeba si uvědomit, že nejen předpisy, ale i třeba klimatické podmínky se v různých koutech světa dost výrazně liší,“ říká vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve ŠKODA AUTO Martin Hrdlička. „Motory musí být připraveny na rozdílné emisní normy, dramaticky odlišné teploty, vysokou nadmořskou výšku, rozdílnou kvalitu paliv nebo používání součástek od několika různých dodavatelů.“

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

Druhou oblastí, které se technici v Motorovém centru věnují, je zajištění tzv. zástavby koncernových motorů do vozů ŠKODA. Stejné agregáty se používají v mnoha různých modelech, ale pro každý z nich je potřeba před sériovou výrobou motor specificky naladit. „Třetí sférou činnosti Motorového centra je péče o aktuální motorovou paletu ve vozech ŠKODA. Motoráři musí zajistit, že pohonné jednotky používané v modelech ŠKODA budou po celou dobu výroby dané modelové řady vždy odpovídat aktuálním předpisům a vývoji na světových trzích,“ dodává Martin Hrdlička.

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

A jak takové testování probíhá? Na 15 zkušebních stavech se dají testovat agregáty s výkonem až 400 kW a točivým momentem až 750 Nm. Každý stav je umístěn v samostatné místnosti, která je dokonale odhlučněná a zabezpečená proti požáru. Celé zařízení s motorem je uloženo na vzduchem odpružených litinových deskách vážících až 40 tun, které zabrání přenosu vibrací do celé budovy Motorového centra. Vzduchotechnika odvádí spaliny od výfuku okamžitě pryč. Mezi jednotlivými stanicemi jsou umístěny analyzátory pro měření složení emisí testovaných motorů. Každý zkušební prostor je z akustických a bezpečnostních důvodů od obsluhy oddělen lepeným „neprůstřelným“ sklem a pro lepší monitoring je sledován kamerami.

Pro testování se motor připravuje předem na speciální paletu, kam se pevně uchytí. Příprava agregátu ke zkoušce – sestavení, uchycení do palety atd. - trvá několik desítek hodin, jeho umístění na zkušební stav je pak ale otázkou jen několika minut. Technici ho propojí s elektrickou brzdou motoru, připojí na požadovanou měřící techniku a zajistí přívody paliva a chladicí kapaliny.

Další oblastí, kterou se (mimo jiných) technici v Motorovém centru zabývají, jsou vývoj a zkoušky převodovek. K plnění tohoto náročného úkolu byla nedávno v Motorovém centru otevřena nová zkušebna převodovek, ve které je nainstalováno 5 zkušebních stanovišť na špičkové úrovni. Tyto stavy převodovek plní komplexní a náročné úkoly – od zkoušek zcela nových převodovek či jejich komponent až po ověření kvality těch stávajících sériových. Aby mohly být všechny testovací stanice bez problému provozovány, je potřeba rozsáhlé technické zázemí, které Motorové centrum dokáže nabídnout. Lze zde testovat i mnoho různých druhů paliv od benzinu přes naftu, CNG, LPG, ethanol až po palivo pro závodní motory.

Nejčtenější

HANÁK New Collection

Nový matný lak antracit a přírodní dýha dubu rustikal hnědého

HANÁK NÁBYTEK představuje novou kolekci nábytku, která uspokojí i ty nejnáročnější klienty. Toužíte po něčem...

Chytrý trávník umí číst předpovědi počasí

Chytrý trávník umí číst předpovědi počasí

Jak šetřit s vodou? Jak zamezit vysychání půdy? Jak si udržet zelený trávník? A jak přitom ušetřit energii? To jsou...

Na hlučínském Dětském ranči si můžete užít nejen den s koňmi

Na hlučínském Dětském ranči si můžete užít nejen den s koňmi

V příjemném prostředí na břehu Hlučínského jezera nedaleko Ostravy leží unikátní dětský ranč, který se stal za léta...

Státu vynáší nová výstavba miliardy. Ty ale musí investovat jinak!

Státu vynáší nová výstavba miliardy. Ty ale musí investovat jinak!

Z výstavby tolik potřebných nových bytů, kanceláří, obchodů a skladů stát získává na daních od soukromých investorů...

Praha znovu sešívaná? Vsaďte si a získejte 150 Kč zdarma!

Praha znovu sešívaná? Vsaďte si a získejte 150 Kč zdarma!

Nejsledovanější zápas podzimu na české prvoligové scéně je tu. Na Letné si to rozdají dva nesmiřitelní rivalové Sparta...

Další z rubriky

České firmy ohrožuje nevhodné internetové připojení

České firmy ohrožuje nevhodné internetové připojení

Nespolehlivé a nezabezpečené internetové připojení časem přestává plnit nároky podnikání. Častěji trpí výpadky,...

Až 9 hackerských útoků denně. To je realita českých firem

Až 9 hackerských útoků denně. To je realita českých firem

Podle statistik se v roce 2017 stalo v České republice terčem DDoS útoku až 33 % firem, což je od roku 2016 dvojnásobný...

Spojování těžko svařitelných kovů v automotive a v elektronice

Nanosekundové (ns) svařování hliníku k nerezové oceli, měkké oceli a mědi

Technika spojování různorodých kovů je již dlouhou dobou výzvou pro svařovací inženýry a konstruktéry, kteří často...

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

ŠKODA AUTO je jediná automobilka, která v České republice vozy a jejich součásti nejenom vyrábí, ale také vyvíjí....

Najdete na iDNES.cz