V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
ŠKODA AUTO je jediná automobilka, která v České republice vozy a jejich součásti nejenom vyrábí, ale také vyvíjí. Agregáty MPI z Motorového centra jsou používané v mnoha modelech koncernu Volkswagen. Právě do Technického vývoje teď hledají nové kolegy - konstruktéry, výpočtáře i elektrotechniky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin | foto: ŠKODA

Čtyři roky po vzniku firmy, v roce 1899, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Vznikla motocykleta a začala tak tradice nejen výroby, ale i testování motorů v Mladé Boleslavi.

Myšlenka výstavby nového Motorového centra vznikla zhruba před deseti lety. Stávající zkušebny agregátů, zejména motorové brzdy, byly na tak velký úkol již trochu zastaralé, některé pocházely dokonce z roku 1964! Proto bylo rozhodnuto o výstavbě nového moderního centra, které se otevíralo v září 2014, necelé dva roky od položení základního kamene.

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

Dnes ŠKODA AUTO vyvíjí agregáty MPI používané v mnoha modelech koncernu Volkswagen pro trhy prakticky po celém světě. Konkrétně jde o tříválec 1.0 MPI a čtyřválce 1.4 MPI, 1.5 MPI a 1.6 MPI. A to je dost velký úkol. V motorovém centru aktuálně hledají nového kolegu, který bude součástí týmu vývoje platformových motorů a komponentů.

„Je třeba si uvědomit, že nejen předpisy, ale i třeba klimatické podmínky se v různých koutech světa dost výrazně liší,“ říká vedoucí vývoje podvozku a agregátu ve ŠKODA AUTO Martin Hrdlička. „Motory musí být připraveny na rozdílné emisní normy, dramaticky odlišné teploty, vysokou nadmořskou výšku, rozdílnou kvalitu paliv nebo používání součástek od několika různých dodavatelů.“

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

Druhou oblastí, které se technici v Motorovém centru věnují, je zajištění tzv. zástavby koncernových motorů do vozů ŠKODA. Stejné agregáty se používají v mnoha různých modelech, ale pro každý z nich je potřeba před sériovou výrobou motor specificky naladit. „Třetí sférou činnosti Motorového centra je péče o aktuální motorovou paletu ve vozech ŠKODA. Motoráři musí zajistit, že pohonné jednotky používané v modelech ŠKODA budou po celou dobu výroby dané modelové řady vždy odpovídat aktuálním předpisům a vývoji na světových trzích,“ dodává Martin Hrdlička.

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

V Motorovém centru zkoušíme i 1000 hodin

A jak takové testování probíhá? Na 15 zkušebních stavech se dají testovat agregáty s výkonem až 400 kW a točivým momentem až 750 Nm. Každý stav je umístěn v samostatné místnosti, která je dokonale odhlučněná a zabezpečená proti požáru. Celé zařízení s motorem je uloženo na vzduchem odpružených litinových deskách vážících až 40 tun, které zabrání přenosu vibrací do celé budovy Motorového centra. Vzduchotechnika odvádí spaliny od výfuku okamžitě pryč. Mezi jednotlivými stanicemi jsou umístěny analyzátory pro měření složení emisí testovaných motorů. Každý zkušební prostor je z akustických a bezpečnostních důvodů od obsluhy oddělen lepeným „neprůstřelným“ sklem a pro lepší monitoring je sledován kamerami.

Pro testování se motor připravuje předem na speciální paletu, kam se pevně uchytí. Příprava agregátu ke zkoušce – sestavení, uchycení do palety atd. - trvá několik desítek hodin, jeho umístění na zkušební stav je pak ale otázkou jen několika minut. Technici ho propojí s elektrickou brzdou motoru, připojí na požadovanou měřící techniku a zajistí přívody paliva a chladicí kapaliny.

Další oblastí, kterou se (mimo jiných) technici v Motorovém centru zabývají, jsou vývoj a zkoušky převodovek. K plnění tohoto náročného úkolu byla nedávno v Motorovém centru otevřena nová zkušebna převodovek, ve které je nainstalováno 5 zkušebních stanovišť na špičkové úrovni. Tyto stavy převodovek plní komplexní a náročné úkoly – od zkoušek zcela nových převodovek či jejich komponent až po ověření kvality těch stávajících sériových. Aby mohly být všechny testovací stanice bez problému provozovány, je potřeba rozsáhlé technické zázemí, které Motorové centrum dokáže nabídnout. Lze zde testovat i mnoho různých druhů paliv od benzinu přes naftu, CNG, LPG, ethanol až po palivo pro závodní motory.

 

Nejčtenější

Tmavší barvy v interiéru? Rezidence Waltrovka inspiruje vzorovým bytem

Ve Waltrovce se v lednu 2019 otevírá nový vzorový byt. O jeho podobu se...

Nový vzorový byt navrhla designérka Beata Haškovcová, která nás pozvala do Rezidence Waltrovka na jeho návštěvu. Nejvíc...

Držitelé karet Mastercard platí v Česku pomocí služby Apple Pay

Držitelé karet Mastercard platí v Česku pomocí služby Apple Pay

Uživatelé platebních karet Mastercard a mobilů Apple mohou od 19. února platit pomocí Apple Pay. K dispozici je...

Plzeň vs. Slavia! Vsaďte si a sledujte živě na TV Tipsport

Plzeň vs. Slavia! Vsaďte si a sledujte živě na TV Tipsport

První z fotbalových vrcholů jara je tady! Viktoria Plzeň vs. Slavia Praha. Souboj prvních dvou klubů tabulky nabídne...

České kluby v jarní části Evropské ligy! Vsaďte si a získejte 150 Kč

České kluby v jarní části Evropské ligy! Vsaďte si a získejte 150 Kč zdarma

Náš fotbal má dva zástupce ve vyřazovacích bojích Evropské ligy! Týmy Slavie a Plzně se utkají v 1. kole play-off s...

Tajemstvím dokonalé cesty jsou štěrkové rohože Nidagravel

Tajemstvím dokonalé cesty jsou štěrkové rohože Nidagravel

Trápí vás terén, do kterého se boří auta, chodci nebo cyklisti? Řešení nabízí štěrkové rohože Nidagravel, které jsou...

Další z rubriky

Tři tipy na chytré vánoční dárky, za které dostanete pochvalu

Tři tipy na chytré vánoční dárky, za které dostanete pochvalu

Potěšte o Vánocích sebe i své blízké novým telefonem nebo hodinkami. Z letošních modelů vyberete pro každého to pravé,...

OLED: nejvyšší kvalita televizního zobrazení

OLED – nejvyšší kvalita televizního zobrazení

Ploché televizory, tak jak je známe dnes, vstoupily na trh zhruba v polovině poslední dekády minulého století, kdy...

Série IT povídek Backend Stories se dočkala pokračování

Série IT povídek Backend Stories se dočkala pokračování

Právě vychází nová povídka z edice Backend Stories, 700 EXABYTŮ NESMRTELNOSTI od Julie Novákové. Za vědeckofantastickou...

Najdete na iDNES.cz