Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Startup Enehano Solutions slaví první narozeniny. Za úvodních 12 měsíců stihl více než některé firmy za dlouhé roky. Firma získala ocenění IBM Partner roku 2016, povedlo se jí vybojovat zakázky od mobilních operátorů i velkých bank. Nyní se odborníci na CRM řešení připravují na expanzi do zahraničí.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR. | foto: Enehano Solutions

Odborníci z Enehano Solutions se zaměřují na implementaci a rozvoj CRM řešení na cloudové platformě Salesforce. Druhým významným partnerem je společnost IBM. Zde se společnost Enehano Solutions také zaměřuje na řešení pro business. Jedná se například o nástroje pro omni-channel marketing IBM Campaign, reportingové nástroje Cognos Analytics a chytrý reporting s umělou inteligencí Watson Analytics. Během prvního roku svého působení společnost získala zakázky od velkých českých bankovních institucí a mobilních operátorů. Mezi klienty nechybí jména jako O2, ČSOB, Equa bank, ale samozřejmě i menší zákazníci, např. výrobce barevných ponožek We are Ferdinand.

Na základě spolupráce s IBM obdržela společnost ocenění „Partner roku 2016“. Zakladatel Enehano Solutions Jiří Mach vidí budoucnost svého startupu především v expanzi za hranice České republiky. V rozhovoru níže mimo jiné vysvětluje, proč mladá firma vsadila zrovna na cloudové řešení Salesforce.

Jaký byl první rok Enehano Solutions?

Když si vezmu, jaký to byl na začátku risk, vyměnit pohodlné téměř korporátní místo za absolutní nejistotu, tak jsem nadšený, co se nám za ten první rok všechno povedlo. Ať už se bavíme o partnerství s IBM a Salesforce, ocenění Partner roku ze strany IBM a úspěchu ve velkém výběrovém řízení pro Equa bank, tehdy ještě coby půlročnímu startupu. Pro tuto banku dnes například pracujeme na kompletní implementaci campaign managementu s napojením na všechny komunikační kanály.

Enehano Solutions na předávání ceny IBM Partner roku 2016.

Enehano Solutions na předávání ceny IBM Partner roku 2016.

Jak je možné, že se půl roku starému startupu povede získat zakázku od velké banky?

To je spíše otázka na Equa bank (směje se). Vše to ale bylo primárně o lidech, kteří se zaručili, že projekt udělají dobře. Stálo to na našich jménech, ručili jsme za zakázku svou pověstí. V té době ještě Enehano Solutions nemělo za sebou dostatečnou historii, abychom mohli stavět na jméně firmy.

Jak vypadal začátek? Měli jste od počátku jasno, že se chcete zabývat CRM?

Vůbec ne. Byl 1. červenec minulého roku a já jsem po odchodu z předchozí firmy přemýšlel, co budu následující měsíc dělat. Měl jsem obrovský seznam aktivit, ale nevěděl jsem pořádně kde začít. Vzal jsem si tehdy 14 dní “volno” a věnoval se staršímu startupu Fain wood, se kterým jsme jeli na veletrh do Holandska.

S prvním startupem Fain wood jsem si vyzkoušel, jaké to je řídit vlastní business. Když jsem hledal potenciální příležitosti dalšího rozvoje, tak mě velice nadchl Salesforce. Nakonec jsem si Salesforce zamiloval natolik, že jsem se této CRM platformě začal věnovat naplno a založil Enehano Solutions.

Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR.

V září se připojil první z kolegů a začali jsme poskytovat konzultace jednomu z velkých českých mobilních operátorů. Kromě Salesforce jsme se stali partnerem IBM, od kterého dodáváme řešení z oblastí omni-channel marketing, business intelligence a umělé inteligence.

Třešničkou na dortu je nasazování automatizovaného reportingu s funkcí dotazování v lidském jazyce, za nímž stojí chytrá umělá inteligence Watson. IBM Watson můžete znát například z vědomostní soutěže „Jeopardy“ (zahraniční obdoba Riskuj), kde svou pohotovostí a přesnými odpověďmi nakonec porazil lidské protivníky. Nyní Watson pomáhá v různých sférách, kdy vedle pokročilého reportingu v USA pomáhá lékařům s diagnózou u pacientů.

Proč zrovna Salesforce?

Salesforce je jednoduše nejlepší CRM systém, který jsem kdy viděl. A podle mnohých nejlepší CRM vůbec. To byl jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl pro Salesforce. Navíc jsem chtěl vybudovat firmu, která bude dělat profesionální služby, takže jsem nechtěl implementovat nejlevnější CRM, ale to nejlepší.

Navíc jsme v době, kdy je nástup cloudových CRM řešení markantní a na západě má Salesforce více jak 50% podíl na trhu. Doslova tam převálcoval zavedené značky, jako jsou Oracle, Microsoft a SAP. Třetím důvodem pro mě bylo, když se jedna z největších českých bank rozhodla implementovat Salesforce. V tu chvíli jsem věděl, že je to tu a má smysl se cloudovým CRM v České republice začít zabývat.

Startup Enehano slaví rok: Díky nim radí umělá inteligence i v ČR.

Co Salesforce odlišuje od ostatních CRM řešení?

Především obrovská modulárnost. Obecně se o Salesforce mluví jako o CRM, ale je to obrovská platforma, na které se dá postavit úplně cokoliv. Jakýkoliv informační systém nebo agendu lze zdigitalizovat a postavit nad Salesforce platformou. Stejně tak je nad touto platformou postaveno skvělé CRM s dalšími moduly, jako je campaign management nebo servisní modul.

Velkou výhodou je, že Salesforce je oproti všem MS, SAP a Oracle řešením businessově stavěný. To znamená, že není potřeba velký tým programátorů, kteří vše musí naprogramovat a složitě konfigurovat, ale jsou to business lidi, kteří ve velké míře provádějí nastavení systému.


A jako největší výhodu u Salesforce považuji AppExchange. Přirovnal bych to k dnešnímu Apple nebo Google store, kde si můžete vybrat další aplikaci, která je postavená nad jednotnou Salesforce platformou, a jednoduše stejně jako u Vašeho telefonu ji nainstalovat do Salesforce. Dnes je v AppExchange více než 3000 business aplikací.

Je vůbec možné natolik komplexní systém, jakým bezpochyby Salesforce je, obsáhnout celý?

Zakladatel Enehano Solutions Jiří Mach.

Zakladatel Enehano Solutions Jiří Mach.

V tuhle chvíli se u Salesforce specializujeme na modul marketing, servis a sales. Plánujeme jej však pokrýt komplexně, protože potenciál je obrovský. Salesforce díky komunitě a rozsáhlému marketu s rozšířeními stále roste. Naší specialitou v Enehano Solutions je v tuto chvíli campaign management, tradiční CRM a zákaznický servis včetně propojení s dalšími systémy.

Odkud se vlastně vzalo jméno firmy „Enehano“? Nezní česky ani anglicky.

Je tomu tak. Výraz totiž pochází z Havajštiny a jedná se o spojení IT a businessu. Konkrétně Enehana znamená „technologie“ a Hana „business“. Myslím, že to nejlépe vystihuje, co děláme. Právě ono propojení je pro nás důležité.

Kde se s Enehano Solutions vidíte do příštích narozenin?

Nyní je nás v týmu devět a do příštího roku bychom se rádi rozrostli na desítky zaměstnanců, takže intenzivně nabíráme. Dále máme ambice rozrůstat se na mezinárodní trh a založit pobočku v Británii. Británie je i přes brexit perspektivní trh, kde vidíme velký potenciál pro další růst. Česká republika ale pro nás nadále zůstává nesmírně důležitá.

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nejlepší manažer inspiruje. Stát se jím můžete i vy
Nejlepší manažer inspiruje. Stát se jím můžete i vy

Manažerské pozice jsou lákavé, zajímavé se zdají zejména platové podmínky a možnost být si svým vlastním pánem. Tedy aspoň takhle to navenek vypadá. Skutečnost...  celý článek

Poskytnutí virtuálního sídla firmy je snadné. Jak na to?
Poskytnutí virtuálního sídla firmy je snadné. Jak na to?

Toužíte po prestižní adrese pro svou firmu? Kvůli dobré vizitce a prestiži nemusíte celou svou společnost stěhovat. Poskytnutí virtuálního sídla firmy vám...  celý článek

Intenzivní jazykové kurzy angličtiny vás opravdu rozmluví.
Intenzivní jazykové kurzy angličtiny vás opravdu rozmluví

Učíte se anglický jazyk už odmalička, ale stále se při konverzaci s cizincem cítíte nejistí, zadrháváte se a souvislá věta vás napadne, až když jste sami?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.