Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Správný marketing zajistí vaší firmě externí specialisté

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Marketing je základním kamenem obchodování, a tedy chodu každé společnosti. Velké i malé firmy, stejně jako i živnostníci se s otázkou marketingu musí vypořádat, pokud chtějí na trhu uspět. Podle Dalibora Kotka, který stojí v čele české marketingové společnosti ANERI, dělají firmy často chyby, které je v důsledku stojí spoustu peněz.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Správný marketing Vaší firmě zajistí externí specialisté | foto: ANERI

Firmy v ČR si stále neuvědomují, že správný marketing je srdcem každé úspěšné firmy. Najměte si externí konzultanty pro úspěch vaší firmy.

Je marketing skutečně tak důležitý, nebo je to spíše podpora prodeje výrobků či služeb pro firmy, které již mají na trhu své jméno a chtějí například zvýšit svůj prodej?
Vaše otázka v sobě obsahuje rovnou i odpověď. Říkáte "mají na trhu své jméno", a to je právě marketing. Marketing je důležitý pro ty, kteří skutečně chtějí být na trhu a především se na něm chtějí dlouhodobě udržet a vůbec nezáleží na velikosti dané firmy. Marketing je prostě důležitý pro jakoukoli firmu či jakýkoli projekt, výrobek či službu.
Pokud nemáte marketingového specialistu, je načase najmout externí společnost.

Takže již neplatí, že kvalita se prodá sama?
To asi neplatilo nikdy. Marketing určuje, z jakého okruhu si bude zákazník vybírat. Pokud vám zde na stůl položím sto stejně vypadajících výrobků a o deseti z nich podám informaci, že jsou kvalitní, tak o zbylých devadesáti nebudete ani moc přemýšlet. Nikdo netvrdí, že mezi těmi devadesáti nejsou třeba i kvalitnější, ale věřte, že kupující bude posuzovat jen kvalitativní hodnoty těch zbylých deseti. To je význam slov "být na trhu". Dobrý marketing je pro úspěšný prodej tím správným vodítkem.

Jak tedy firmy dosáhnou dobrého marketingu, je to otázka investic do reklamy?
Základním ukazatelem je efektivita. Marketing zdaleka není pouze reklama. Je to strategický marketingový plán, analýzy a průzkumy, jak zlepšit postavení výrobku či služby, jak uvést nebo jak profilovat značku firmy. Nesystematická investice do reklamy neznamená v žádném případě dobrý marketing. Proto neváhejte a najměte si externí specializované pracovníky.

Do čeho tedy v marketingu investovat?
Dříve, než investovat, je třeba vědět, jak pracovat. Velkým společnostem, jakými jsou například ČEZ či RWE se samozřejmě vyplatí zaměstnávat vlastní marketingové specialisty a PR managery. Pro naprostou většinu firem však ekonomicky vychází jako nejlepší řešení zajistit své marketingové cíle a potřeby pomocí outsourcingu.

Pro vytvoření a správu marketingového projektu si tedy najímají specializované agentury - externí specialisty. Marketing již dnes skutečně nelze dělat "svépomocí". Marketing dnes potřebuje každá firma, aby uspěla na trhu.

Není však pro střední a menší firmy levnější vlastní zaměstnanec, který by marketing ve firmě řešil?
To je nepravděpodobné. Zaměstnanec by stejně musel spolupracovat se specializovanými agenturami, musel by hodnotit a porovnávat efektivitu marketingových prostředků a zvládnout mnoho dalších odborných úkonů.

Navíc musí být adekvátně zastupitelný, aby například s jeho nemocí či odchodem nezkolabovala některá probíhající kampaň. Konečným výsledkem je, že náplní práce onoho zaměstnance je přeposílat emailové zprávy - požadavky marketingové agentuře. Osobně tomu říkám "emaily za sto tisíc".

Nejen, že touto formou omezujete své strategické možnosti, ale navíc odčerpáte minimálně statisíce korun v nákladech na zaměstnance a jeho režii. Paradoxně tak vlastními silami oslabujete svůj marketing. Dobrý marketing Vaší společnosti Vám zajistí externí specialisté z marketingové společnosti ANERI.

A jaká je současná praxe? Sází firmy spíš na cestu vlastního zaměstnance nebo volí formu outsourcingu marketingu?
Za dvacet jedna let, které v oboru marketing a marketingové poradenství společnost ANERI působí, mohu říct, že se přístup firem k nákupu externích komplexních služeb hodně změnil. Firmy si konečně již uvědomují, že v každém svém kroku musí přemýšlet o jeho přínosu i nákladech.

Outsourcingem si nakupují profesionální a především efektivní službu, kterou pro ně zajišťuje tým specializovaných profesionálů, kteří mají praxi v daném oboru. Ovšem je pravdou, že se také stále najde v ČR dost firem, které posílají "emaily za sto tisíc". Dobrý marketing vaší firmy by měl být prioritou a externí specialisté Vám pomohou.

Dalibor Kotek je ředitel marketingové společnosti ANERI, který ve svém oboru působí jako marketingový konzultant již 21 let. Vedle dalších ocenění a certifikací získala společnost ANERI i prestižní certifikát TOP CZECH QUALITY v oboru marketing a marketingové poradenství, který je součástí podnikatelské soutěže TOP EUROPE QUALITY a pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

Vedení soutěže nedávno společnost vedenou Daliborem Kotkem pověřilo i jako navrhovatele dalších kandidátů TOP CZECH QUALTY. ANERI tak může nominovat na toto prestižní ocenění další společnosti ze všech oborů a celé ČR.

logo ANERI

Více informací na www.aneri.cz
21 let praxe a referencí v oboru marketingu

Autor:

Nejčtenější

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Sledujte šlágr jara Plzeň – Sparta živě na TV Tipsport a vsaďte si

Kdo zvládne lépe šlágr jara? Sázkaři věří spíš Spartě a Plzeň tak bude po dlouhé době v neděli v roli outsidera....

Pneumatiky TOMKET byly úspěšně hodnoceny v nezávislém testu

Pneumatiky TOMKET byly úspěšně hodnoceny v  nezávislém testu.

Venkovní teploty nezadržitelně míří vzhůru, a tak nastává každoroční výměna pneumatik. Část motoristů řešící nákup nové...

Plánujete lité podlahy? Kvalitu vám zaručí prověřené realizační firmy

Plánujete lité podlahy? Kvalitu vám zaručí prověřené realizační firmy

Sehnat správného řemeslníka může být jako sázka do loterie. Někdy to zkrátka nevyjde a výsledný projekt vypadá hůr, než...

Keramika Soukup: rodinné impérium zrozené z vize a houževnatosti

Jak Český chřest obnovil tradici „buržoazní“ zeleniny

Příběh Keramiky Soukup připomíná „americký sen“. Jejímu majiteli se podařilo vybudovat prosperující podnik navzdory...

Vybíráme vhodnou plechovou střechu pro rekonstrukce

SATJAM Šindel - je až neuvěřitelné do jaké podoby se dá plech zpracovat

Ocel nebo hliník, malý nebo velký formát, barvu klasickou nebo v poslední době velmi oblíbené tmavší odstíny? Nejen...

Další z rubriky

Plánování směn a nepřítomností zaměstnanců nikdy nebylo snadnější

Plánování směn a nepřítomností zaměstnanců nikdy nebylo snadnější

Máte při plánování směn zaměstnanců problémy s hlídáním jejich počtu směn a dodržováním legislativy? Neztrácejte se v...

Kvalitní studium MBA: poslední volná místa se slevou 41 000 Kč

Kvalitní studium MBA: poslední volná místa se slevou 41 000 Kč

Business Institut již za několik dní zahajuje nový cyklus studia manažerských programů MBA, BBA, LLM a DBA. Uzávěrka...

Vejce mezi sekačkami

Vejce mezi sekačkami

Zima už konečně řekla své poslední sbohem, teploty jdou pomalu nahoru a jaro už opravdu klepe na dveře. Všem...

Najdete na iDNES.cz