Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Správný marketing zajistí vaší firmě externí specialisté

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Marketing je základním kamenem obchodování, a tedy chodu každé společnosti. Velké i malé firmy, stejně jako i živnostníci se s otázkou marketingu musí vypořádat, pokud chtějí na trhu uspět. Podle Dalibora Kotka, který stojí v čele české marketingové společnosti ANERI, dělají firmy často chyby, které je v důsledku stojí spoustu peněz.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Správný marketing Vaší firmě zajistí externí specialisté | foto: ANERI

Firmy v ČR si stále neuvědomují, že správný marketing je srdcem každé úspěšné firmy. Najměte si externí konzultanty pro úspěch vaší firmy.

Je marketing skutečně tak důležitý, nebo je to spíše podpora prodeje výrobků či služeb pro firmy, které již mají na trhu své jméno a chtějí například zvýšit svůj prodej?
Vaše otázka v sobě obsahuje rovnou i odpověď. Říkáte "mají na trhu své jméno", a to je právě marketing. Marketing je důležitý pro ty, kteří skutečně chtějí být na trhu a především se na něm chtějí dlouhodobě udržet a vůbec nezáleží na velikosti dané firmy. Marketing je prostě důležitý pro jakoukoli firmu či jakýkoli projekt, výrobek či službu.
Pokud nemáte marketingového specialistu, je načase najmout externí společnost.

Takže již neplatí, že kvalita se prodá sama?
To asi neplatilo nikdy. Marketing určuje, z jakého okruhu si bude zákazník vybírat. Pokud vám zde na stůl položím sto stejně vypadajících výrobků a o deseti z nich podám informaci, že jsou kvalitní, tak o zbylých devadesáti nebudete ani moc přemýšlet. Nikdo netvrdí, že mezi těmi devadesáti nejsou třeba i kvalitnější, ale věřte, že kupující bude posuzovat jen kvalitativní hodnoty těch zbylých deseti. To je význam slov "být na trhu". Dobrý marketing je pro úspěšný prodej tím správným vodítkem.

Jak tedy firmy dosáhnou dobrého marketingu, je to otázka investic do reklamy?
Základním ukazatelem je efektivita. Marketing zdaleka není pouze reklama. Je to strategický marketingový plán, analýzy a průzkumy, jak zlepšit postavení výrobku či služby, jak uvést nebo jak profilovat značku firmy. Nesystematická investice do reklamy neznamená v žádném případě dobrý marketing. Proto neváhejte a najměte si externí specializované pracovníky.

Do čeho tedy v marketingu investovat?
Dříve, než investovat, je třeba vědět, jak pracovat. Velkým společnostem, jakými jsou například ČEZ či RWE se samozřejmě vyplatí zaměstnávat vlastní marketingové specialisty a PR managery. Pro naprostou většinu firem však ekonomicky vychází jako nejlepší řešení zajistit své marketingové cíle a potřeby pomocí outsourcingu.

Pro vytvoření a správu marketingového projektu si tedy najímají specializované agentury - externí specialisty. Marketing již dnes skutečně nelze dělat "svépomocí". Marketing dnes potřebuje každá firma, aby uspěla na trhu.

Není však pro střední a menší firmy levnější vlastní zaměstnanec, který by marketing ve firmě řešil?
To je nepravděpodobné. Zaměstnanec by stejně musel spolupracovat se specializovanými agenturami, musel by hodnotit a porovnávat efektivitu marketingových prostředků a zvládnout mnoho dalších odborných úkonů.

Navíc musí být adekvátně zastupitelný, aby například s jeho nemocí či odchodem nezkolabovala některá probíhající kampaň. Konečným výsledkem je, že náplní práce onoho zaměstnance je přeposílat emailové zprávy - požadavky marketingové agentuře. Osobně tomu říkám "emaily za sto tisíc".

Nejen, že touto formou omezujete své strategické možnosti, ale navíc odčerpáte minimálně statisíce korun v nákladech na zaměstnance a jeho režii. Paradoxně tak vlastními silami oslabujete svůj marketing. Dobrý marketing Vaší společnosti Vám zajistí externí specialisté z marketingové společnosti ANERI.

A jaká je současná praxe? Sází firmy spíš na cestu vlastního zaměstnance nebo volí formu outsourcingu marketingu?
Za dvacet jedna let, které v oboru marketing a marketingové poradenství společnost ANERI působí, mohu říct, že se přístup firem k nákupu externích komplexních služeb hodně změnil. Firmy si konečně již uvědomují, že v každém svém kroku musí přemýšlet o jeho přínosu i nákladech.

Outsourcingem si nakupují profesionální a především efektivní službu, kterou pro ně zajišťuje tým specializovaných profesionálů, kteří mají praxi v daném oboru. Ovšem je pravdou, že se také stále najde v ČR dost firem, které posílají "emaily za sto tisíc". Dobrý marketing vaší firmy by měl být prioritou a externí specialisté Vám pomohou.

Dalibor Kotek je ředitel marketingové společnosti ANERI, který ve svém oboru působí jako marketingový konzultant již 21 let. Vedle dalších ocenění a certifikací získala společnost ANERI i prestižní certifikát TOP CZECH QUALITY v oboru marketing a marketingové poradenství, který je součástí podnikatelské soutěže TOP EUROPE QUALITY a pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

Vedení soutěže nedávno společnost vedenou Daliborem Kotkem pověřilo i jako navrhovatele dalších kandidátů TOP CZECH QUALTY. ANERI tak může nominovat na toto prestižní ocenění další společnosti ze všech oborů a celé ČR.

logo ANERI

Více informací na www.aneri.cz
21 let praxe a referencí v oboru marketingu

Autor:

Nejčtenější

U O2 lítají tisícovky oknem. Ustojí to největší operátor?

U O2 lítají tisícovky oknem. Ustojí to největší operátor?

Všichni cpeme operátorům po celý rok nekřesťanské peníze. Nyní máte šanci si to od nich vybrat zpět! Vytáhnout z nich...

Do měst a obcí míří miliony proti suchu a povodním

Do měst a obcí míří miliony proti suchu a povodním.

Chránit obyvatele před následky sucha i extrémů počasí pomohou starostům nové dotace z fondů EU. Rezort životního...

Uspějí české týmy v Evropské lize? Tipér makula80 míří na 676 700 Kč

Uspějí české týmy v Evropské lize? Tipér makula80 míří na 676 700 Kč

Po Lize mistrů i o postup do play off zahrají i tři české týmy v Evropské lize. Plzni a Slavii tipéři věří, naopak Zlín...

Jak vybrat vánoční stromek a jak se o něj starat

Jak vybrat vánoční stromek a jak se o něj starat

Jen málokdo v ČR nemá na Štědrý den ozdobený stromeček. Většina lidí a určitě všechny rodiny s dětmi pak chtějí vánoční...

U O2 lítají tisícovky oknem. Ustojí to největší operátor?

U O2 lítají tisícovky oknem. Ustojí to největší operátor?

Všichni cpeme operátorům po celý rok nekřesťanské peníze. Nyní máte šanci si to od nich vybrat zpět! Vytáhnout z nich...

Další z rubriky

Vysavač Raycop dopřeje šťastné, veselé a uklizené Vánoce i alergikům

Vysavač Raycop dopřeje šťastné, veselé a uklizené Vánoce i alergikům.

Příprava na klidné a pohodové prožití Vánoc často připomíná spíš válečné pole v domácnosti. Usnadněte si práci a...

Spousta firem ještě archivuje papírově

Spousta firem ještě archivuje papírově.

Žijeme sice v digitální době a mnohé dokumenty je možné uchovávat v elektronické podobě, ovšem mnoho firem nedá...

TATRA TRUCKS nabízí zajímavé bonusy k limitované edici vozů PRÄSIDENT

Každý zákazník k vozu TATRA PHOENIX Euro 6 v provedení PRÄSIDENT dostane...

Ve velmi dlouhé historii firmy TATRA TRUCKS je letošní rok výjimečný jedním výročím. Uplynulo totiž 120 let od vzniku a...

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.