Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špatný stav českých silnic trápí i řidiče kamionů

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Letošní zima se podle silničářů značně prodraží. Nasvědčuje tomu nejen vysoká spotřeba posypových materiálů, ale také špatný stav českých silnic. Jsou nutné rychlé opravy děr a výmolů, které vznikly působením povětrnostních vlivů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Špatný stav českých silnic ohrožuje všechny účastníky silničního provozu. | foto: Šmídl s.r.o.

Pouze opravy poškozených dálnic a silnic prvních tříd vyčíslilo Ředitelství silnic a dálnic na 3,2 miliardy korun.

Prakticky každý řidič zažil situaci, kdy vjel se svým vozem nečekaně do výmolu. Řidiči nákladních aut nejsou v tomto směru výjimkou. Spíše naopak. S kamionem se dírám v silnici prakticky nejde vyhnout.

"Představte si, že máte za vozidlem připojen několikatunový návěs. Celá souprava je navíc podstatně širší a delší než osobní auta, takže v rámci zachování bezpečnosti provozu je lepší díru prostě projet a doufat, že se s vozidlem nic nestane," popsal praxi řidič společnosti Šmídl, pan Štěpánek.

Špatný stav českých silnic

Pokud dojde k proražení pneumatiky nebo deformaci ráfku, jsou na tom řidiči kamionu o poznání hůře než řidiči osobních aut. Pouze vyměnit poškozenou pneumatiku je vzhledem k velikosti a hmotnosti kola obtížnější.

V krajních případech si řidič sám nevystačí a je třeba přivolat servisní techniky. Tím se transport prodražuje a nabírá na zpoždění. Špatný stav českých silnic může mít vliv i na přepravované zboží. Při jízdě po poškozené vozovce proto musí řidič častěji kontrolovat zajištění zboží proti posunutí. 

Špatný stav českých silnic tak postihuje i řidiče kamionů, kterým přitom bývá spíše dáván za vinu. Dopravci se snaží využívat své přepravní kapacity co nejlépe. Pokud by kamiony jezdily poloprázdné, projeví se to nejen na zvýšené ceně přepravovaných výrobků, ale také na zvýšení počtu kamionů v provozu a množství vypouštěných emisí.

"Je sice pravda, že nákladní vozidla zatěžují silnice více, ale nelze přesně určit, do jaké míry je špatný stav českých silnic zaviněn právě kamiony. Zákon navíc jasně stanovuje, jak těžké vozidlo může na vozovku vyjet. Silnice by měly této zátěži odpovídat," uvedla Martina Šmídlová z logistické společnosti Šmídl.

řidič a silnice

Kontroly ze strany policie jsou zejména v zahraničí časté, takže porušovat zákon se nevyplatí ani finančně. Nejde přitom jen o pokuty. Pokud policie zajistí přetížený kamion, odstaví jej do doby, než bude jeho hmotnost v pořádku. To prakticky znamená nutnost překládky zboží přímo na cestě.

"Naše kamiony hmotnostní limity vždy splňují. V loňském roce jsme dostali za překročení hmotnosti pokutu pouze jedenkrát z téměř 13 000 uskutečněných přeprav," dodala Martina Šmídlová.

Špatný stav českých silnic je velký problém. Hrozbu defektu mohou dopravci minimalizovat pouze poctivým servisem pneumatik a výběrem vhodných přepravních tras. Najít silnici bez výtluků je ale po zimním období prakticky nemožné.

Špatný stav českých silnic zažívá i společnost Šmídl

logo Šmídl s.r.o.

Společnost Šmídl s.r.o. vznikla jako rodinná firma v roce 1990 bez účasti na privatizacích či restitucích. Její pobočky se dnes nachází v pěti městech České republiky.

Společnost Šmídl s.r.o. má vlastní logistické centrum a vozový park čítající přes 200 nákladních vozidel v průměrném stáří tři roky. Šmídl s.r.o. zaměstnává více než 300 lidí a v roce 2010 realizovala téměř 13 000 přeprav.

Logistické služby s důrazem na trvale udržitelný rozvoj
Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé si stále půjčují. Využívají ale dostatečně srovnávačů půjček?
Lidé si stále půjčují. Využívají ale dostatečně srovnávačů půjček?

Poptávka po bankovních i nebankovních půjčkách roste. Faktem ale zůstává, že lidé často sáhnou po první nabídce, která se jim naskytne a ta nemusí být...  celý článek

Marek Tichý, ředitel korporátního financování.
Prodej firmy je pro většinu podnikatelů životním krokem

Generace podnikatelů, kteří založili svoji firmu po roce 1989, stárne a začíná přemýšlet, jak s firmou naložit do budoucna. Někteří se nechtějí své firmy vzdát...  celý článek

Mistrem v byznys angličtině za den.
Mistrem v byznys angličtině za den

Chcete úspěšně vést prezentace, porady a jednání v cizím jazyce? Ucházíte se o práci v zahraničí, chystáte se na důležitou pracovní cestu, důležité jednání či...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.