SEO jako nejlepší metoda Online Propagace

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
SEO je forma online propagace, jejímž úkolem je zajistit, aby byl web vidět na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. Pod pojmem SEO se skrývá obrovská spousta aktivit od vnitřního nastavení a struktury přes webový obsah až po pokrytí relevantních klíčových slov.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

SEO jako nejlepší metoda Online Propagace | foto: TOPRANKER.CZ

Důležité je uvědomit si, že snahou SEO není pouze udělat web přitažlivý pro vyhledávače, ale také pro lidi.

V dnešní době, kdy se většina populace pohybuje na internetu, je nezbytné investovat do online propagace a SEO je bezpochyby jednou z jejích nejdůležitějších součástí. Základní pojem by o něm měl mít každý, kdo svůj web naplňuje nějakým obsahem. V souladu se SEO by totiž měly být tvořeny i nadpisy a texty článků, s čímž vám odborníci bez problémů poradí.

O tom, proč každý web potřebuje SEO, snad ani nemá cenu diskutovat. Lidé se na webové stránky v drtivé většině případů dostávají přes vyhledávače, jako jsou Google, Seznam či Bing apod. I sociální sítě mohou generovat hodně návštěvníků, nicméně primárně jde především o vyhledávače. Než se podíváme aspoň na základy toho, co sledují, pojďme si vysvětlit, jak vůbec pracují.

SEO jako nejlepší metoda Online Propagace

Jak fungují vyhledávače?

Při vysvětlování funkce vyhledávačů je celý World Wide Web často přirovnáván k velkému městu se spoustou zastávek metra. Každá zastávka je vlastně jeden dokument (obvykle webová stránka, ale může to být i JPG obrázek, PDF soubor apod.). Vyhledávače prochází celé město a pohybují se pomocí odkazů. Říká se tomu indexování – vyhledávač indexuje miliardy dokumentů, stránek, souborů, videí a dalších souborů na World Wide Webu.

Vyhledávače na tuto práci mají tzv. roboty (někdy nazývané prohledávače), což jsou programy, které prochází stránky, prohlíží si je a jejich vybrané kusy ukládají do obrovských databází. Když vy, jako uživatel, zadáte do vyhledávače nějaký dotaz, podle záznamů v těchto databázích se vyhodnotí, jaké výsledky budou relevantní pro váš konkrétní případ. Tyto výsledky vám potom vyhledávač předloží, seřazené podle určitých kritérií.

Kritérií je mnoho a právě tím se zabývá SEO. Úplně na začátku se používala pouze klíčová slova – zobrazovaly se vám weby, jež obsahovaly klíčová slova, která jste zadali do vyhledávače. Postupem času byly ale vyvinuty mnohem sofistikovanější způsoby a relevanci webové stránky dnes ovlivňují stovky faktorů. Vyhledávač se mimo jiné dívá, jak je web populární, a předpokládá, že čím je oblíbenější, tím více cenných informací obsahuje. K výpočtům samozřejmě používá různé algoritmy.

A co tedy vyhledávače sledují?

Jak již bylo řečeno, faktorů jsou stovky a není v našich silách je všechny rozebrat. Kdo jich chce pochopit aspoň většinu, musí se SEO věnovat na plný úvazek. A to je nejspíš důvod, proč si většina lidí raději najme odborníky, než aby ztráceli čas vlastní neúspěšnou snahou. Přesto si pojďme přiblížit aspoň pár základních pravidel.

Obsah, který lze indexovat

Vyhledávače chtějí lidem poskytnout odpovědi na to, co hledají – nejdůležitější je tedy samotný obsah stránky. A ten by měl být „vidět“. Občas se stává, že je před roboty skrytý, protože je v souboru robotx.txt indexace zakázaná.

Odkazy a struktura webu

Aby vyhledávače vůbec našly obsah, musí se k němu dostat. Jak už jsme si vysvětlili, vyhledávače (nebo přesněji jejich roboty) cestují po World Wide Webu přes odkazy. Pokud tedy na nějakou stránku neexistuje žádný odkaz, vyhledávač ji nenajde a nebude indexovat, i kdyby obsahovala sebelepší informace. Z toho jasně vyplývá, že už samotná tvorba webových stránek by měla probíhat s ohledem na SEO. Struktura hotového webu se totiž mění těžko. Ale pozor, s odkazy na stránce to nesmíte přehánět.

Používání klíčových slov

Klíčová slova jsou pro vyhledávací proces zásadní. Mluvili jsme o velkých databázích, kde si vyhledávače uchovávají informace o různých webových stránkách. Tyto databáze jsou rozděleny na menší celky podle konkrétních klíčových slov a frází, což pak umožňuje najít potřebná data za zlomek sekundy.

S klíčovými slovy to ovšem není až tak jednoduché. Algoritmy vyhledávačů jsou dnes daleko chytřejší než kdysi. Vezměme si příklad, že máte webovou stránku o psech. Pravděpodobně na této stránce máte nějaké informace o tom, jaká existují plemena psů, jak se o ně starat, čím krmit štěňata a co potřebují starší psi atd. Slovo „pes“ se v textu vyskytuje přirozeně a nenásilně. Pokud byste ovšem měli web o psech a pokusili se cílit například na klíčové slovo „Karlštejn“, bylo by to přinejmenším podivné a vyhledávači by se to nelíbilo. Násilně nacpaná klíčová slova v netematickém textu nadělají víc škody než užitku.

Meta tagy

Pro každou jednotlivou stránku vašeho webu je zapotřebí nastavit meta tagy:

  • Meta title:To, co napíšete do titlu je hlavním lákadlem pro lidi, ale také velmi důležitým faktorem pro vyhledávače. Titulky by neměly být dlouhé (vyhledávače zobrazují pouze 65 – 75 znaků) a měly by obsahovat co nejrelevantnější klíčové slovo (nejlépe na začátku) a informace související s konkrétní stránkou, na kterou odkazují.
  • Meta robots:Umožňuje vyhledávači říct, zda má stránku indexovat, jestli má následovat odkazy na stránce.
  • Meta description: Funguje jako krátký popis obsahu stránky. Slovem krátký máme na mysli 160 znaků. Vyhledávače jeho obsah neberou v potaz a proto má jediný úkol - zaujmout cílovou skupinu. Musíme si však uvědomit, že bez atraktivního, výstižného titulku description nikdo číst nebude...

Dříve se kladl důraz ještě na meta keywords, ale tento tag už dnes není důležitý. Z dalších nepodstatných jmenujme ještě meta refresh či meta content-type.

Struktura URL adresy

URL adresa by měla být popisná – na první pohled byste z ní měli vyčíst, o čem konkrétní stránka pojednává. Čím kratší, tím to bude lepší. A samozřejmě je vhodné, aby se v ní objevilo klíčové slovo. K oddělování jednotlivých slov by se měla používat pomlčka, protože ne všechny webové vyhledávače si poradí s podtržítky, mezerami či znaménky plus.

Originální obsah

Jednou z nejhorších věcí, co můžete udělat, je publikovat obsah zkopírovaný z nějaké jiné stránky. Vyhledávače za to hodně penalizují propadem pozic a v extrémních případech úplným vyřazením z databáze.

Obsah a jeho skladba je ovšem kapitola sama pro sebe. Jak vidíte, SEO je opravdu komplexní věda, s níž se nestihnete seznámit za týden. Pravidel, podle nichž se vyhledávače orientují, je mnoho. A nejhorší je, že se pořád mění a vylepšují. Co pomáhalo před dvěma lety, vás dnes naopak může posunout v žebříčku o dost níže...

Rentabilita webu

Čelíte problémům s webovým obsahem nebo jinými aspekty webu, které negativně ovlivňují pozice a návštěvnost? Pokud vám mají vaše webové stránky vydělávat peníze, je ve vašem zájmu obrátit se na odborníka a začít řešit nedostatky co nejdříve. V naší SEO agentuře Topranker.cz s.r.o. vám rádi poradíme a sestavíme pro vás individuální plán SEO propagace za účelem budování pozic, návštěvnosti a konverzního poměru.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Sedíte v dálkovém autobuse z Ostravy do Prahy. Vlak má zase zpoždění. Potřebujete zabavit děti při čekání u lékaře nebo...

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Druhá prohra s Realem, nebo plzeňské překvapení? Největší komunita sázkařů žene za druhou výhrou Real.

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Další z rubriky

Zahradu snů pomohou vytvořit jezírkové folie a plachty na fóliovníky

Vytvořte pomocí jezírkové folie nebo plachty na fóliovníky zahradu snů.

Období podzimu láká k přemýšlení, jak na příští sezónu svou zahradu ještě více vyšperkovat, aby byla krásnější a...

Sbírka Srdce dětem. Loňských 25 milionů pomohlo více než 700 rodinám

Sbírka Srdce dětem. Loňských 25 milionů pomohlo více než 700 rodinám

Od pondělí 5. do neděle 18. listopadu probíhá už osmý ročník celorepublikové sbírky Srdce dětem. Ta se zaměřuje na...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Najdete na iDNES.cz