Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm let kampaně „Rosteme s knihou“. Co se podařilo?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Alarmující výsledky výzkumů čtenářské vyspělosti v tuzemsku a výrazný pokles zájmu mládeže o četbu a knihy vedly v listopadu roku 2005 společnost Svět knihy k zahájení kampaně směřující k aktivnímu řešení této situace a založení kampaně Rosteme s knihou.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Sedm let „Rosteme s knihou“

Kampaň Rosteme s knihou je zaměřená na získávání kladného vztahu k literatuře a knihám, má za cíl oslovit jak školní mládež, tak rodiče předškoláků s cílem rozvíjet a prohlubovat jejich literární vzdělání a čtenářskou vyspělost, zlepšovat a obohacovat komunikační schopnosti i obecně kulturní znalosti mladých lidí.

Zároveň se snaží poskytovat knihovníkům, nakladatelům a dalším zájemcům odborné informace o čtenářství u nás i v zahraničí.

Sedm let „Rosteme s knihou“

Za dobu trvání kampaně proběhly desítky projektů a akcí -  výstav, soutěží, odborných setkání, autorských čtení, které naplňují mnohoznačnost sloganu „Rosteme s knihou.“

Na podzim roku 2007 byly vytvořeny webové stránky www.rostemesknihou.cz, jejichž prostřednictvím jsou zveřejňovány informace o pořadech a akcích, jež se konají v České republice, a zároveň prezentovány české a zahraniční příklady, metodologické návody, inspirativní nápady, či zajímavé knížky z nově vycházejících titulů. Stránky jsou rozdělené jednak pro rodiče, učitele, knihovníky, nakladatele a knihkupce (část Rosťa), a dále pro děti a mládež (část Rostík).

Rosteme s knihou spolu s projektem EU Read

Kampani Rosteme s knihou se podařilo připojit se k projektu EU Read - mezinárodního konsorcia evropských organizací propagujicích četbu. EU Read poskytuje možnost setkávat se se zahraničními partnery stejného zaměření, vyměňovat si s nimi zkušenosti a čerpat inspiraci.

Do kampaně je v současnosti zapojeno na 30 subjektů - jedná se o partnery z řad knihoven, nakladatelů i občanských sdružení, se kterými probíhá spolupráce především formou vzájemné propagace.

Souboj čtenářů: bitva ve znalosti přečtených knih mezi žáky 6. tříd

Sedm let „Rosteme s knihou“

Stěžejním projektem v rámci kampaně Rosteme s knihou je soutěž ve znalosti obsahu knih Souboj čtenářů. Je určena dětem 6. tříd a její pilotní verze byla úspěšně realizována v roce 2010 na mezinárodním knižním veletrhu a literárním festivalu Svět knihy.

V letošním roce se podařilo rozšířit působnost do všech krajů České republiky, on-line předkola se zúčastnilo celkem 33 dětských kolektivů.

Kniha - závislost na celý život

Společně se Svazem českých knihkupců a nakladatelů je od roku 2009 realizována také kampaň s názvem Kniha - závislost na celý život. V prvních dvou dílech se kampaň v podobě krátkých spotů zabývala čtenáři-osobnostmi a jejich literárními hrdiny.

V říjnu letošního roku odstartoval třetí díl, kde jsou v krátkém animovaném filmu s názvem Příběh knihy představeny hlavní momenty procesu vzniku knihy (od autora, přes nakladatele, sazeče, ilustrátora, tiskaře a knihkupce až ke čtenáři).

Projekt Rosteme s knihou je finančně podpořen Ministerstvem kultury ČR.
Jana Chalupová – Svět knihy,s.r.o.

Autor:

Nejčtenější

Rosnička ozdraví každý domov. Včetně jeskyně

Hyla ozdraví váš domov, ušetří čas strávený uklízením i peníze.

Hyla je latinsky rosnička. Žije v čistém prostředí a umí ho i vytvořit. Na začátku naší Hyly byl příběh milujícího...

Krásně upravená zahrada celé léto. Pomůže AKU pomocník

AKU plotové nůžky Patriot HT56 40V mají kvalitní nože střižné lišty řezané...

Žádný rámus, exhalace ani dolévání drahého benzinu nebo tahání kabelů. Snadné ovládání a jen minimální údržba. To vše...

Výběr školního batohu není věda, ale jen když víte, na co se zaměřit

Výběr školního batohu není věda - ale jen, když víte, na co se zaměřit

Prázdniny pomalu končí a blíží se další školní rok. Rodiče nejen prvňáčků by měli dobře rozmyslet, jaký batoh či...

Korejští dobrovolníci opět pomáhali v regionu

Korejští studenti přijeli pomáhat na Vysočinu

Na dva týdny v srpnu přiletělo dvacet čtyři korejských studentů a deset zaměstnanců korejské firmy KHNP, která je...

Dřevními peletami se dá vytápět pohodlně i levně

Dřevními peletami se dá vytápět pohodlně i levně

Topení dřevním peletami v naší zemi už dávno není exotická záležitost. Několik desítek tisíc domů v ČR je tímto...

Další z rubriky

Smíchov vždycky drží spolu: Pivovar Staropramen upevňuje pouto se čtvrtí

Smíchov vždycky drží spolu: Pivovar Staropramen upevňuje pouto se čtvrtí, která...

Staropramen, to byl, je a bude pražský Smíchov. Pouto s osobitou pražskou čtvrtí, jejíž součástí je už téměř 150 let,...

Do Rudolfina míří nejlepší melodie z počítačových her

Filmová filharmonie nabídne koncert plný hudby z her.

Call of Duty, World of Warcraft nebo Final Fantasy – kultovní hry se teď představí trochu jinak. V hlavní roli bude...

Cizinka potřetí a Mořeplavec

Hrdinové, které děli propast staletí, se opět vydají na hodně divokou vodu.

Zapomenuté dějiny a láska, která překoná propast staletí, tak by se dal charakterizovat fenomenální příběh zdravotní...

Najdete na iDNES.cz