Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Do práce, na nákup, za přáteli nebo na výlet? Nemusíte vůz přímo vlastnit, abyste se dostali z místa A do místa B. Když ho budete potřebovat, jednoduše si ho půjčíte. Jak? Prostřednictvím carsharingu. Ať už patříte mezi vlastníky vozu, nebo jen řidiče, sdílení vozu může být právě pro vás.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu. | foto: Volkswagen Financial Services

Sdílení vozů neboli carsharing jako služba však nemusí být pro každého. Nevyplatí se například někomu, kdo potřebuje být mobilní 24/7. Na druhou stranu je ideální pro ty, kteří vozidlo využívají jen na víkend nebo na nákup a po zbytek dne jim nevyužito stojí před domem. Vozidlo tak mohou poskytnout někomu, kdo ho v danou chvíli zrovna potřebuje. Výhodu získají obě strany, ten kdo sdílí, i ten, co si půjčí.

Výhody carsharingu
Finanční úspory oproti samotnému vlastnění vozu platíte jen najeté kilometry, a když vůz skutečně potřebujete; součástí je pojištění, servis a údržba
Ekologický aspekt jeden vůz využívá více lidí, vozy jsou nové, jeden vůz pro více uživatelů pro úsporu parkovacích míst (méně parkovacích míst, více zeleně), minimum emisí, což podtrhuje i postupné zaváděni elektrických vozů
Méně starostí s vozem, s papírováním, s parkováním, díky havarijnímu pojištění odpadají běžné starosti o vůz v rámci údržby, obavy z odcizení či poškození

Carsharing v České republice

Rezervujte, odemkněte a jeďte. Tak jednoduchá je služba sdílení, která i přes typickou skepsi Čechů zažívá velký boom i u nás a počet uživatelů se začal výrazně zvyšovat. V porovnání s jinými evropskými městy však stále trochu pokulháváme pro nízkou podporu ze strany státu při chybějícím legislativním rámci carsharingu v zákoně o silniční dopravě, o který se zároveň opírá samospráva obcí a měst při poskytování možnosti pro sdílené vozy.

Sdílené vozy začaly fungovat v Brně, odkud se postupně dostaly do dalších větších měst. „Auto napůl je první český carsharing a vznikl jako nápad několika rodin. Příklad jsme si vzali ze zahraničí, kde podobné projekty mají mnoho příznivců a uživatelů. Jeden ze zakládajících členů prodal do sdružení svůj starý vůz a sdílení mohlo začít,“ uvádí jeden ze zakladatelů.

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu.

V roce 2012 jezdilo po českých silnicích jen devět sdílených aut v­ jednom městě. Z aktuálních údajů Asociace českého carsharingu vyplývá, že je v Česku v současné době k dispozici celkem 344 sdílených vozidel, a to ve více než desíti městech. Nejvíce jich je v Praze a­ v Brně, právě v místech, kde se nejlépe kombinuje vozidlo s hromadnou městskou dopravou, a představuje tak ideální způsob dopravy.

S carsharingem v metropoli

Zejména v hlavním městě se nejen magistrát zabývá otázkou stále se zvyšujícího počtu vozidel. Jedním ze způsobů, jak problém řešit, může být právě carsharing. Již v loňském roce pražská rada schválila pravidla pro sdílení aut. Jedná se tak o krok vpřed, který umožňuje i parkování v modrých zónách. Přestože jsou pravidla schválena, fakticky začnou platit až po roce 2018, kdy regulované parkování přejde pod nového správce a upraví se systém kontroly parkujících vozidel, který zjednoduší identifikování sdílených vozů, a provozovatelé splní pravidla.

TIP

Pokud vás zaujal carsharing, zkuste se obrátit na autorizované dealerství Louda, které nabízí v rámci společnosti CAR4WAY efektivní způsob mobility. Společnost dnes provozuje celkem 250 nových vozů (do jednoho roku stáří) po celé Praze, v osmi různých modelových řadách, ve kterých nechybí ani elektromobily. Od roku 2015 je jedničkou na trhu v počtu nabízených vozů, stejně tak ale v oblasti nabízených služeb, které jsou srovnatelné s poskytovateli například v Německu či USA.

Službu poskytuje široké veřejnosti, jednotlivcům i firmám.

„Sdílení má velmi pozitivní dopad na životní prostředí. Další výhodou je rozprostření finančních nákladů mezi více osob. Náklady na dopravu jsou nižší a starost o parkování odpadá. Trend carsharingu se v Praze projevuje pomaleji než v jiných evropských metropolích. Potenciál je však velký, zejména díky současnému pohlížení na vozidlo jako na službu, se kterou klienti chtějí mít co nejméně starostí. My tento trend sledujeme a jsme schopni poskytnout financování vozidel za podmínek, které budou reflektovat potřeby provozovatelů sdílených vozů,“ uvádí Lukáš Cankař z Volkswagen Financial Services.

Jak na to?

Český trh pokrývá několik poskytovatelů carsharingu, kromě CAR4WAY také Autonapůl či Sharujeme. V případě elektromobilů pak i emuj. Pro vyzkoušení se stačí přihlásit, projít registrací a nastavit profil.

Vyzkoušeli jste již služby sdílených vozů?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 31. prosince 2017. Anketa je uzavřena.

Ne 49
Ano 7

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.

Nejčtenější

Vsaďte si na MS v Rusku v Tipsportu a získejte 1 000 Kč zdarma

fotbal

Obhájí titul Němci, nebo konečně na trůn vrátí Brazilce? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si během MS...

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Inovativní produkt v podobě programu ŠKODA Bez starostí přinesla mladoboleslavská automobilka na český trh již v roce...

Pyrenejská řež pro Španěly? Vsaďte si na MS a získejte 1 000 Kč zdarma

fotbal

Hned druhý den šampionátu nás čeká jeden z hitů, ve kterém tipéři favorizují Španěly. Vstupte do největší komunity...

Jak digitalizace a 3D modely pronikají do dopravních staveb

Jak digitalizace a 3D modely pronikají do dopravních staveb

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) chce na dopravních stavbách co nejdříve zavést do praxe využití digitálních...

Spraví si Argentina chuť? Vsaďte si na MS a získejte 1 000 Kč zdarma

Spraví si Argentina chuť? Vsaďte si na MS a získejte 1 000 Kč zdarma

Messi a spol. jdou pro životně důležitou výhru, ale proti stojí silní Chorvaté! Vstupte do největší komunity sázkařů a...

Další z rubriky

Máte váhavou? Zkuste online konfigurátor a kalkulačku

Máte váhavou? Zkuste online konfigurátor a kalkulačku

Kombi, hatchback, benzín, nafta, stříbrná či modrá metalíza? To jsou, mimo finanční stránku, úvahy, se kterými při...

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní.

I když automobilky nabízejí stále více různých atraktivních barev, zákazníci u nových automobilů nadále nejraději volí...

Chcete mít náklady za nově pořízené auto pod kontrolou?

Chcete mít náklady za nově pořízené auto pod kontrolou? Pořiďte si servisní...

Pořiďte si servisní balíček! Koupě nového vozu bývá pro řadu řidičů významným okamžikem a především výdajem, tím to...

Najdete na iDNES.cz