Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Do práce, na nákup, za přáteli nebo na výlet? Nemusíte vůz přímo vlastnit, abyste se dostali z místa A do místa B. Když ho budete potřebovat, jednoduše si ho půjčíte. Jak? Prostřednictvím carsharingu. Ať už patříte mezi vlastníky vozu, nebo jen řidiče, sdílení vozu může být právě pro vás.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu. | foto: Volkswagen Financial Services

Sdílení vozů neboli carsharing jako služba však nemusí být pro každého. Nevyplatí se například někomu, kdo potřebuje být mobilní 24/7. Na druhou stranu je ideální pro ty, kteří vozidlo využívají jen na víkend nebo na nákup a po zbytek dne jim nevyužito stojí před domem. Vozidlo tak mohou poskytnout někomu, kdo ho v danou chvíli zrovna potřebuje. Výhodu získají obě strany, ten kdo sdílí, i ten, co si půjčí.

Výhody carsharingu
Finanční úspory oproti samotnému vlastnění vozu platíte jen najeté kilometry, a když vůz skutečně potřebujete; součástí je pojištění, servis a údržba
Ekologický aspekt jeden vůz využívá více lidí, vozy jsou nové, jeden vůz pro více uživatelů pro úsporu parkovacích míst (méně parkovacích míst, více zeleně), minimum emisí, což podtrhuje i postupné zaváděni elektrických vozů
Méně starostí s vozem, s papírováním, s parkováním, díky havarijnímu pojištění odpadají běžné starosti o vůz v rámci údržby, obavy z odcizení či poškození

Carsharing v České republice

Rezervujte, odemkněte a jeďte. Tak jednoduchá je služba sdílení, která i přes typickou skepsi Čechů zažívá velký boom i u nás a počet uživatelů se začal výrazně zvyšovat. V porovnání s jinými evropskými městy však stále trochu pokulháváme pro nízkou podporu ze strany státu při chybějícím legislativním rámci carsharingu v zákoně o silniční dopravě, o který se zároveň opírá samospráva obcí a měst při poskytování možnosti pro sdílené vozy.

Sdílené vozy začaly fungovat v Brně, odkud se postupně dostaly do dalších větších měst. „Auto napůl je první český carsharing a vznikl jako nápad několika rodin. Příklad jsme si vzali ze zahraničí, kde podobné projekty mají mnoho příznivců a uživatelů. Jeden ze zakládajících členů prodal do sdružení svůj starý vůz a sdílení mohlo začít,“ uvádí jeden ze zakladatelů.

Řídím, přesto nevlastním. Sdílení aut je moderní a na vzestupu.

V roce 2012 jezdilo po českých silnicích jen devět sdílených aut v­ jednom městě. Z aktuálních údajů Asociace českého carsharingu vyplývá, že je v Česku v současné době k dispozici celkem 344 sdílených vozidel, a to ve více než desíti městech. Nejvíce jich je v Praze a­ v Brně, právě v místech, kde se nejlépe kombinuje vozidlo s hromadnou městskou dopravou, a představuje tak ideální způsob dopravy.

S carsharingem v metropoli

Zejména v hlavním městě se nejen magistrát zabývá otázkou stále se zvyšujícího počtu vozidel. Jedním ze způsobů, jak problém řešit, může být právě carsharing. Již v loňském roce pražská rada schválila pravidla pro sdílení aut. Jedná se tak o krok vpřed, který umožňuje i parkování v modrých zónách. Přestože jsou pravidla schválena, fakticky začnou platit až po roce 2018, kdy regulované parkování přejde pod nového správce a upraví se systém kontroly parkujících vozidel, který zjednoduší identifikování sdílených vozů, a provozovatelé splní pravidla.

TIP

Pokud vás zaujal carsharing, zkuste se obrátit na autorizované dealerství Louda, které nabízí v rámci společnosti CAR4WAY efektivní způsob mobility. Společnost dnes provozuje celkem 250 nových vozů (do jednoho roku stáří) po celé Praze, v osmi různých modelových řadách, ve kterých nechybí ani elektromobily. Od roku 2015 je jedničkou na trhu v počtu nabízených vozů, stejně tak ale v oblasti nabízených služeb, které jsou srovnatelné s poskytovateli například v Německu či USA.

Službu poskytuje široké veřejnosti, jednotlivcům i firmám.

„Sdílení má velmi pozitivní dopad na životní prostředí. Další výhodou je rozprostření finančních nákladů mezi více osob. Náklady na dopravu jsou nižší a starost o parkování odpadá. Trend carsharingu se v Praze projevuje pomaleji než v jiných evropských metropolích. Potenciál je však velký, zejména díky současnému pohlížení na vozidlo jako na službu, se kterou klienti chtějí mít co nejméně starostí. My tento trend sledujeme a jsme schopni poskytnout financování vozidel za podmínek, které budou reflektovat potřeby provozovatelů sdílených vozů,“ uvádí Lukáš Cankař z Volkswagen Financial Services.

Jak na to?

Český trh pokrývá několik poskytovatelů carsharingu, kromě CAR4WAY také Autonapůl či Sharujeme. V případě elektromobilů pak i emuj. Pro vyzkoušení se stačí přihlásit, projít registrací a nastavit profil.

Vyzkoušeli jste již služby sdílených vozů?

Ano 7
Ne 45

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.

Nejčtenější

Urve tipér minera v Lize mistrů famózní výhru 1 025 500 Kč?
Urve tipér minera v Lize mistrů famózní výhru 1 025 500 Kč?

Kdo ovládne úterní šlágr BVB – Real? Připíše si tipér minera milionovou výhru? Je tady Liga mistrů a největší komunita sázkařů má políčeno nejen na šlágr v...  celý článek

Studium MBA: Nejefektivnější forma vzdělání při zaměstnání
Studium MBA: nejefektivnější forma vzdělání při zaměstnání

Už jste někdy přemýšleli nad tím, jak zvýšit své možnosti uplatnění na trhu práce? Rádi byste se posunuli o několik stupňů výše na kariérním žebříčku? Pokud...  celý článek

Freddy jeans jsou fenoménem.
Freddy jeans jsou fenoménem

Počasí se pomalu ochlazuje, sukýnky a šaty je potřeba schovat do skříně, jejich místo nahradí kalhoty. Nejčastěji to budou asi džíny. Tento kus oblečení je...  celý článek

Jaké zvolit krby a kamna do novostaveb?
Jaké zvolit krby a kamna do novostaveb?

Pořídili jste si novostavbu a těšíte se, jaké vám nové bydlení přinese úspory na vytápění? Běžná krbová kamna nebo teplovzdušné krby ale tyto místnosti snadno...  celý článek

Ryba stokrát jinak: Jaká koření a přísady zvolit na sladkovodní ryby?
Ryba stokrát jinak: Jaká koření a přísady zvolit na sladkovodní ryby?

Máme pro vás tipy na koření a přísady, které jsou jako stvořené pro sladkovodní ryby. Správně zvolenou kombinací chutí a vůní můžete navíc ryby připravit...  celý článek

Další z rubriky

Druhá Karlova rada: Všechno utáhnu, protože mám na víc!
Druhá Karlova rada: Všechno utáhnu, protože mám na víc

Pomysleli jste na to, že když si kupujete auto, nemusíte se vydat ze všech peněz, ale část nebo dokonce větší část si můžete nechat?   celý článek

Čtvrtá Karlova rada: Domácí financování chutná nejlíp
Čtvrtá Karlova rada: Domácí financování chutná nejlíp

Máte pocit, že jsou vám finance cizí, recepty na pořízení nového auta složité a v ingrediencích se nemůžete vyznat? Doporučujeme domácí kuchyni, kterou znáte...  celý článek

Mám řidičák, ale bojím se řídit. Co s tím?
Mám řidičák, ale bojím se řídit. Co s tím?

Máme pro vás tip, jak si navrátit sebevědomí v dopravním provozu. Pokud patříte mezi řidiče, kteří dlouho neřídili a chtějí se bezpečně vrátit za volant,...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.