Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Proměna ulice 5. května! – Praha 4 připravuje její proměnu

Komerční sdělení   11:00aktualizováno  11:00
Přetížená komunikace, kterou denně projedou tisícovky automobilů. Kolony, nervozita, nehody. Šeď a beton. Taková je pro většinu motoristů ulice 5. května. Možná už za pár let bude mít přívětivější podobu. Současné vedení radnice MČ Praha 4 pod vedením starosty Pavla Horálka (ODS) má ambiciózní vizi, kterou je proměna ulice 5. května.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Současný stav ulice 5. května. | foto: Praha 4

Ulice 5. května se musí zazelenit a zpříjemnit dvěma tisícovkám místních obyvatel.

"Doprava v Praze se musí řešit komplexně a sólo pokusy, jako je například zabrání jednoho jízdního pruhu v Legerově ulici, jsou nesystémové a svým způsobem i sobecké," říká starosta.

"Doprava v Praze je úzce propojená a pokud uděláte jedno opatření, v jiné části Prahy se může negativně projevit. Samozřejmě podporujeme dokončení výstavby městského okruhu kolem Prahy, který vyřeší hlavně tranzitní dopravu. Chybí nám slibované metro trasy D a chybí nám také zvýhodnění parkování pražských rezidentů, v našem případě 'čtyřkových' oproti dojíždějícím motoristům. Nesmíme zapomenout ani na úpravy důležitých křižovatek. Například v územním plánu navrhujeme přebudování křížení Jižní spojky a ulice 5. května na Kačerově a další. Toto vše jsou finančně velice náročné projekty. Součástí by mohly být projekty menší, které nám pomohou a zlepší život ve městě. Jednou z pozitivních změn by mohla být i proměna ulice 5. května."

Proměna ulice 5. května 2
Místo betonového plotu, který rozděluje oba směry, vznikne zelený pás stromů a keřů. Parkování po obou stranách zůstane, zúží se jen jízdní pruhy v každém směru. Ty mají dnes nadstandardní šířku. "Už jen tato proměna ulice 5. května by byla přínosem," tvrdí starosta Pavel Horálek.

Proměna ulice 5. května 3

Proměna ulice 5. května v MČ Praha 4 by byla obrovským přínosem

Druhá varianta je zajímavější, a přesto, že ji je nutno dopracovat, přináší pro MČ Praha 4 nevídaný prvek.

"Motoristé vědí, že v určitých hodinách se provoz zahušťuje buď směrem do Prahy, či ven z města. Každé ráno auta stojí v kolonách směrem do města, ven z města je provoz minimální. V této variantě se proto počítá s dvěma jízdními pruhy v každém směru a se třetím, střídavým pruhem. Ten by byl k dispozici právě ve špičkách, řízen inteligentní světelnou signalizací a směr provozu by se střídal podle potřeby," vysvětluje starosta, který tento návrh preferuje.

"Je to systém, který dobře funguje v zámoří. Ulice 5. května by se řádně ozelenila a zjednodušilo by se také její přecházení. Tato proměna by do ulice 5. května vrátila život." Parkovací místa by byla opět zachována.

Proměna ulice 5. května v MČ Praha 4 by měla na všechny pozitivní dopad

O co se konkrétně jedná? O 1,5kilometrový úsek od Nuselského mostu až po ulici Hvězdovu, což je území, kde jsou bytové domy i střední zdravotní škola. Poměrně jednoduchým opatřením lze střední pás komunikace zazelenit.

V současné době jsou k dispozici tři návrhy, které zpracovala architektonická kancelář Ateliér K2. Radnice chce o všech s veřejností diskutovat.

"Změna profilu ulice 5. května by určitě měla zásadní dopad nejen na lidi, kteří v této ulici bydlí nebo podnikají, ale zároveň i na všechny, kteří komunikací projíždějí. Je proto potřeba zvážit všechny okolnosti, provést simulaci dopravy a vybrat si z nabízených variant tu nejlepší," dodává starosta.

Proměna ulice 5. května 4
Nejkomfortnější řešení. Dva jízdní pruhy v obou směrech a uprostřed pěší zóna, což je běžné například v Paříži. "Tento návrh můžeme rozpracovávat až tehdy, kdy bude v provozu kompletní vnější i vnitřní městský okruh a vyřešeno parkování v Praze. Nemá cenu budovat pěší zónu, v jejíž blízkosti budou v kolonách čoudit automobily," podotýká starosta Pavel Horálek.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lékaři dnes bojují i za své pacienty, nejen o svou existenci.
Lékaři dnes bojují i za své pacienty, nejen o svou existenci

Občané České republiky a soukromí lékaři v celé ČR s podporou České lékařské komory v těchto dnech protestují proti ministerstvu zdravotnictví.   celý článek

Prezident 21 spustil interaktivního Volebního rádce.
Prezident 21 spustil interaktivního Volebního rádce

Potvrzení prezidentští kandidáti si na stránkách www.prezident21.cz nově sami upravují své profily, komunikují se svými voliči a odpovídají pravidelně na...  celý článek

Skákat pro zdravé srdce dorazilo přes pět stovek žáků.
Na akci Skákat pro zdravé srdce dorazilo přes pět stovek žáků

I za nepříznivého počasí dorazilo na akci Skákejme pro zdravé srdce, kterou pořádal v pondělí 25. září 2017 na Kostelním náměstí v Ústí nad Labem Nadační fond...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Vedoucí výroby - strojírenství

Grafton Recruitment Praha
Pardubický kraj
nabízený plat: 50 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.