Byty
Byty - forma vlastnictví
Dům
Pozemky
Komerční nemovitosti
Lokalita
Kraje
» Hlavní město Praha
» Středočeský kraj
» Jihočeský kraj
» Jihomoravský kraj
» Karlovarský kraj
» Kraj Vysočina
» Královéhradecký kraj
» Liberecký kraj
» Moravskoslezský kraj
» Olomoucký kraj
» Pardubický kraj
» Plzeňský kraj
» Ústecký kraj
» Zlínský kraj
» Evropa
» Severní Amerika
» Afrika
Cenové rozpětí v Kč  
(?)
Plocha v m² Plocha parcely v m² (?)
Stav nemovitosti
Konstrukce budovy
Podle počtu podlaží budovy
Počet podlaží budovy
Poschodí bytu
Počet místností
Zařízenost nemovitosti
Vybavení
Způsob vytápění objektu
Aktuálnost
+ další volby
Zavřít box Vymazat formulář
Cenové rozpětí v Kč Plocha v m²
Lokalita
>> Hlavní město Praha
>> Středočeský kraj
>> Jihočeský kraj
>> Jihomoravský kraj
>> Karlovarský kraj
>> Kraj Vysočina
>> Královéhradecký kraj
>> Liberecký kraj
>> Moravskoslezský kraj
>> Olomoucký kraj
>> Pardubický kraj
>> Plzeňský kraj
>> Ústecký kraj
>> Zlínský kraj
Zavřít box Vymazat formulář
Lokalita
Název nebo adresa RK
Zavřít box Vymazat formulář

Prodej nemovitosti bez realitky? Lákavé, ale nemusí se vyplatit

Komerční sdělení   10:00aktualizováno  10:00
Provize z prodeje nemovitosti vyplácená realitním kancelářím se pro mnohé prodávající jeví jako částka, o kterou prodávají levněji. A přitom by nemuseli, kdyby se služeb realitní kanceláře vzdali a co jde, zařídili si sami. Při troše organizačních schopností se toto rozhodnutí zdá na první pohled velmi rozumné. Bohužel, cesta samostatného prodeje nemovitosti s sebou často nese náklady, o kterých jsme na jejím začátku nepřemýšleli. Což ovšem není jediné riziko – bez kvalitního a profesionálního servisu často naletíme nespolehlivým, insolventním nebo jinak podvodným kupcům.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Prodej nemovitosti bez realitky? Lákavé, ale nemusí se vyplatit| foto: KAKTUS Reality

Nákup i prodej nemovitosti jsou v životě každého člověka povětšinou velkými událostmi. A to nejen z finančního, ale také emocionálního hlediska. To, na co se realitní trh dívá jako na prostý zdroj příjmu, je pro drtivou většinu aktérů nejen investicí, ale velkým životním krokem. I proto je bezproblémový průběh více než žádoucí.

Hromada času, stresu, ale i peněz

Většina z nás si uvědomí, kolik je s prodejem nemovitosti práce, až když se do něho pustí na vlastní pěst. Takový prodej může probíhat v relativním klidu pouze za předpokladu, že máte na všechno hodně času a pevné nervy. Protože hned na začátku zjistíte, že právní servis, který je potřeba zajistit, je jen špička ledovce.

Na první nesnáze můžeme narazit hned při přípravě bytu, domu či jiné nemovitosti vůbec k inzerci. Asi by bylo vhodné nějaké jiné aranžmá? A jak pořídit kvalitní fotky? Vždyť přece ty prodávají především, no ne? Když už máme uspokojivé fotky, začínáme s psaním samotného textu inzerátu. Na to je nejvhodnější se inspirovat právě u nějaké renomované realitní kanceláře, protože na všechny informace relevantní pro potenciálního kupce, si asi jen tak nevzpomeneme.

A pak přichází první zádrhely – jak stanovit cenu, jestli smlouvat, a kde a jak vlastně inzerovat? Online nebo v tisku? Nebo obojí? A jaké s tím jsou spojené poplatky? Jak se udržet na předních místech? A v případě péče o zájemce – jak organizovat prohlídky, jak si na ně udělat čas, jak jim zajistit všechny informace a dokumenty? No a v neposlední řadě je velmi podstatné také si případné zájemce nějak prověřit, jestli jsou schopni vůbec nemovitost financovat a jak.

Můžete absolvovat desítky prohlídek, na které si nezřídka budete muset vzít volno z práce, komunikovat se zájemci, dodávat podle jejich přání informace, výpisy (co budete dělat, když si nějaký zájemce bude chtít zjistit případná věcná břemena na nemovitost, její bezdlužnost atd.?)...

A souběžně řešit právní stránku věci. Nechat sepsat kupní smlouvu, která by rozhodně neměla být dělaná na koleni, přece jen, většinou nejde o malé částky. Nebo bude třeba i smlouva o smlouvě budoucí? Dále je třeba zajistit bezpečnost financování, komunikovat s finanční institucí, zařídit advokátní úschovu peněz. A pak máme stěhování, katastr nemovitostí, přepisy služeb a mnoho a mnoho dalších třešinek na dortu.

Realitka vyřeší standard, nadstandard i nestandard

To, co nám připadá jako práce na několik měsíců, stres na několik životů a to vše ještě s nejistým výsledkem a nepředvídatelnými náklady, může být pro ostříleného profesionála běžnou záležitostí. Za předpokladu, že si vybereme z nabídky všemožných zprostředkovatelů kvalitní, renomovanou a vhodnou realitní kancelář, můžeme si ušetřit neskutečné množství práce.

Jakmile si v realitní kanceláři vyjednáte výši provize, je třeba vědět, co všechno je v ní zahrnuto. V ideálním případě by nám realitní kancelář měla vedle administrativního servisu poskytnout také záruky bezpečí veškerých transakcí, plný advokátní servis od poradenství po vyhotovení neprůstřelných smluv i výše zmíněnou advokátní úschovu. V rámci poradenství by měla realitní kancelář jednat vždy ve vašem zájmu – prodat, koupit nebo pronajmout co nejvýhodněji. K tomu je třeba samozřejmě znalost legislativy, administrativy, daňové a finanční problematiky. To oceníte zejména v případech, kdy se vaše nemovitost a její prodej vymykají běžnému schématu.

Velmi podstatným benefitem využití realitní kanceláře je jednoduše pohodlí celé akce – nebudete muset vyřizovat desítky telefonátů a emailů denně, nebudete si muset lámat hlavu s odhadem ceny nemovitosti a její propagací na relevantních kanálech, solventností kupců ani zajišťováním dokumentace a financování.

Realitní kancelář umí oslovit velký počet lidí, ale vám dodá jen ty, kteří reálně připadají v úvahu.

„Veškerou propagaci, jako jsou fotky, vizualizace, půdorysy, videoprohlídky nebo inzeráty zajistíme my. Umíme vše zařídit tak, aby se inzerát dostal k největšímu počtu lidí. Tento objem následně umíme také zpracovat a vyfiltrovat, samoprodejce by musel na každém serveru zvlášť zakládat inzerát, zvlášť jej kontrolovat a hlídat. K dispozici máme odhadce, cenové mapy, právníky a spoustu dalších profesí, uvedl některé z výhod prodeje přes realitku Kamil Kůs z realitní kanceláře Kaktus reality.

Některé realitní kanceláře ovšem poskytují i služby, které bychom mohli považovat za nadstandardní nebo netypické. Ale o to víc nám umí usnadnit práci. „Naše realitní kancelář nemá problém s nestandardními situacemi, jako jsou třeba výměny bytů. Mezi naše další služby patří například homestaging – propagační příprava pro prodej, profesionální fotografické služby, vyklízení nemovitostí, stěhování, rekonstrukce nebo stavební úpravy. Snažíme se o co nejkomplexnější servis pod jednou střechou,dodává Kůs.

Kaktus reality je jednou z prvních vlaštovek nového věku realitních kanceláří. Důvěryhodnost, dobré reference a prvotřídní servis jsou teprve základem pro kvalitní služby. Vycházet vstříc reálným potřebám, potížím a specifikům jednotlivých klientů vyžaduje velký přehled nejen na trhu s nemovitostmi, ale také reálné povědomí o tom, co všechno s prodejem nebo koupí nemovitosti souvisí v běžném životě každého z nás.

Shrnutí: Prodej nemovitosti s realitní kanceláří

Výhody:

  • Vše pohodlně
  • Poradenství v mnoha ohledech
  • Ušetřený čas
  • Vyšší cena pro majitele
  • Prohlídky bez starostí
  • Vyšší zacílení na ty pravé kupující a jejich výběr
  • Zajištění financování a právního servisu
  • Bezpečnost celého prodeje – vaše finance jsou chráněné

Nevýhody:

  • Teoretické vyšší finanční náklady
  • Potenciální volba špatné realitní kanceláře
  • Nemáte výběr nového majitele tak úplně ve svých rukou
  • Lidé mohou být podvedeni
Témata: ks-nalevo, stres