Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej firmy je pro většinu podnikatelů životním krokem

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Generace podnikatelů, kteří založili svoji firmu po roce 1989, stárne a začíná přemýšlet, jak s firmou naložit do budoucna. Někteří se nechtějí své firmy vzdát a tak si najmou profesionální management a na firmu dohlíží z pozice dozorčí rady. Většina však chce svoji firmu někomu předat.

Marek Tichý, ředitel korporátního financování. | foto: Mergers and Acquisitions

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ten, kdo nemá v rodině vhodného nástupce, zvažuje její prodej. K němu je třeba přizvat profesionální poradce. 

Prodej firmy řeší málokdo vícekrát než jednou za život. Proto není vhodné se do něj pouštět sám, ale využít pomoci profesionálů, kteří zajistí nejen maximalizaci ceny, ale zejména minimalizaci rizik. „Často k nám přicházejí klienti s otázkou, jak mají do budoucna naložit se svojí firmou. Už samotné rozhodnutí je velmi složité. Pokud se rozhodnou k prodeji, čeká je dlouhodobý proces, který obnáší řadu ekonomických i právních rizik, jenž si vlastník mnohdy ani neuvědomí,“ komentuje situaci Marek Tichý, ředitel korporátního financování Raiffeisenbank.

Specifikem malých a středních podniků v České republice je, že vlastníci jsou plně vtaženi do každodenního fungování firmy. Původně malé firmy s několika zaměstnanci postupně přerostly ve velké úspěšné podniky. Majitelé jsou součástí managementu, jsou plně odpovědní za fungování firmy a se společností velmi propojeni. 

„Je řada transakcí, kde přípravou firmy na prodej strávíme i rok. Na základě velmi úzké spolupráce s majitelem přemýšlíme, co na společnosti změnit nebo kam ji posunout, aby byla k prodeji co nejlépe připravena. Celý proces prodeje může trvat až tři roky,“ uvádí Marek Tichý.

Raiffeisenbank se na nákup a prodej společností na území České republiky, ale i v regionu CEE, specializuje již více než šestnáct let. Součástí jejích služeb je vyhledání investorů, identifikace akvizičních příležitostí, profesionální plánování, strukturování a kompletní realizace prodeje nebo nákupu společnosti, včetně bezpečného vypořádání transakce a poskytnutí případného financování.

Tým firemních a investičních bankéřů se zaměřuje jak na segment velkých společností s kapitalizací nad 1,5 miliardy korun, tak i na transakce v segmentu malých a středních společností s kapitalizací v rozsahu od 50 milionů do 1,5 miliardy korun.

Více informací získáte na www.rb.cz/prodejfirmy.

Nejčtenější

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Díky výkonným elektrokolům SCOTT můžete zjednodušit a zrychlit svůj pohyb po městě, vyjet si na delší výlet, ale i...

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu!

Takový je nový Scott Genius 2018. Je pátou generací špičkových celoodpružených trailových kol této modelové řady. A je...

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

HOPI: Na čem vyrostl český přepravní gigant?

HOPI: Na čem vyrostl český přepravní gigant?

S názvem HOPI se většina z nás setká nejčastěji na silnici. Někdejší menší firma, která v 90. letech začínala s...

Vsaďte si na MS v Rusku v Tipsportu a získejte 1 000 Kč zdarma

fotbal

Obhájí titul Němci, nebo konečně na trůn vrátí Brazilce? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si během MS...

Další z rubriky

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

Sídlo firmy na lukrativní adrese? Dříve nedostupné je samozřejmostí

sídlo

Mít sídlo firmy na některé z lukrativních adres je snem mnoha podnikatelů. Nutno podotknout, že to již celou řadu let...

Investice do nemovitostí online už od 1000 kč s výnosem až 21 % ročně

Jaromír Muchka

Český realitní trh zažil v posledních letech velký cenový boom. Jak se budou ceny nemovitostí dále vyvíjet a co lze...

Najdete na iDNES.cz