Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodej firmy je pro většinu podnikatelů životním krokem

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Generace podnikatelů, kteří založili svoji firmu po roce 1989, stárne a začíná přemýšlet, jak s firmou naložit do budoucna. Někteří se nechtějí své firmy vzdát a tak si najmou profesionální management a na firmu dohlíží z pozice dozorčí rady. Většina však chce svoji firmu někomu předat.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Marek Tichý, ředitel korporátního financování. | foto: Mergers and Acquisitions

Ten, kdo nemá v rodině vhodného nástupce, zvažuje její prodej. K němu je třeba přizvat profesionální poradce. 

Prodej firmy řeší málokdo vícekrát než jednou za život. Proto není vhodné se do něj pouštět sám, ale využít pomoci profesionálů, kteří zajistí nejen maximalizaci ceny, ale zejména minimalizaci rizik. „Často k nám přicházejí klienti s otázkou, jak mají do budoucna naložit se svojí firmou. Už samotné rozhodnutí je velmi složité. Pokud se rozhodnou k prodeji, čeká je dlouhodobý proces, který obnáší řadu ekonomických i právních rizik, jenž si vlastník mnohdy ani neuvědomí,“ komentuje situaci Marek Tichý, ředitel korporátního financování Raiffeisenbank.

Specifikem malých a středních podniků v České republice je, že vlastníci jsou plně vtaženi do každodenního fungování firmy. Původně malé firmy s několika zaměstnanci postupně přerostly ve velké úspěšné podniky. Majitelé jsou součástí managementu, jsou plně odpovědní za fungování firmy a se společností velmi propojeni. 

„Je řada transakcí, kde přípravou firmy na prodej strávíme i rok. Na základě velmi úzké spolupráce s majitelem přemýšlíme, co na společnosti změnit nebo kam ji posunout, aby byla k prodeji co nejlépe připravena. Celý proces prodeje může trvat až tři roky,“ uvádí Marek Tichý.

Raiffeisenbank se na nákup a prodej společností na území České republiky, ale i v regionu CEE, specializuje již více než šestnáct let. Součástí jejích služeb je vyhledání investorů, identifikace akvizičních příležitostí, profesionální plánování, strukturování a kompletní realizace prodeje nebo nákupu společnosti, včetně bezpečného vypořádání transakce a poskytnutí případného financování.

Tým firemních a investičních bankéřů se zaměřuje jak na segment velkých společností s kapitalizací nad 1,5 miliardy korun, tak i na transakce v segmentu malých a středních společností s kapitalizací v rozsahu od 50 milionů do 1,5 miliardy korun.

Více informací získáte na www.rb.cz/prodejfirmy.

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ze země do vzduchu aneb cesta RC modelů.
Ze země do vzduchu aneb cesta RC modelů

RC modely čili modely na ovládání jsou oblíbené mezi dětmi i dospělými už pěknou řádku let. Dříve malí kluci běhali po pokoji s ovladačem, dnes už mohou hračky...  celý článek

Změna sídla společnosti bez stěhování? Svěřte papírování odborníkům.
Změna sídla společnosti bez stěhování? Svěřte papírování odborníkům

Máte fungující firmu, která je zapsaná do obchodního rejstříku a přejete si změnit její sídlo na novou adresu? Nebo jste si pořídili ready made společnost a...  celý článek

Marek Tichý, ředitel korporátního financování.
Prodej firmy je pro většinu podnikatelů životním krokem

Generace podnikatelů, kteří založili svoji firmu po roce 1989, stárne a začíná přemýšlet, jak s firmou naložit do budoucna. Někteří se nechtějí své firmy vzdát...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.