Proč ženy žárlí víc než muži?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Kdo má větší nutkání potřebu partnera prověřovat a podezírat? Jak je to mezi muži a ženami? Kdo je v převaze?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Proč ženy žárlí víc než muži? | foto: Partnertest.cz

Na úvod bych definovala pojem zvědavost, což je „psychická činnost spojená s orientačně pátracími aktivitami.“ Zvědavost jako taková je nástrojem naší přirozenosti, takže může být dobrým začátkem, ale nesmí se u ní skončit. Jedno z pravidel úspěšného seznamování je „udržujte zvědavost na uzdě“. Ať už si v této fázi píšete s kýmkoli, nikdy mu/ji nesdělujte pikantnosti ze svého života, neboť nikdy nevíte, k jakým uším se to dostane. 

Navíc čím větší zvědavost ve druhém vzbudíte, tím lákavější pro něj budete. Nelžete, ale nepište o sobě všechno a na otázky odpovídejte bez konkrétních příkladů. Váš protějšek se tak nebude moci dočkat další vaší zprávy a navíc bude hořet zvědavostí vás poznat osobně.

Emoce strachu roztáčí další kolotoč mentálního návyku pochybností. I když se něco povede, mysl nabídne další obavu, nejistotu, zda je to opravdu dobře a jsou tu znovu pochybnosti. Někteří lidé mají stálé nutkání prověřovat své okolí. Pozor na fenomén virtuálních vztahů, vzniklých zejména na sociálních sítích.

Partnerský test

V našem testu www.partnerstest.cz vyjadřujeme míru rizikového či kontraproduktivního chování jedince ve formě chronické zvědavosti (míra slídění, prověřování), která výrazně ovlivňuje kvalitu soužití jedinců v partnerském vztahu. Pokud má jedinec již nutkání jinému vstupovat do osobních nebo pracovních věcí (například PC, email, telefon a podobně) jedná se již o nestandardní chování, jehož důsledek se negativně odráží v jakýchkoliv vztazích, následkem je (v případě odhalení) naprostá ztráta důvěry. 

Fenomén dnešní doby a techniky bohužel k tomuto jednání nejen přispívá, ale vyloženě i vybízí. Kde jsou doby korespondenčních lístků a dopisů, i když i v této době docházelo k porušování osobní svobody a čtení toho, co není určeno právě adresátovi. Mám na mysli rozlepování dopisů nad párou a podobné zážitky s nutnou dávkou adrenalinu, strachu a vzrušení, co se dotyčný dozví. Pojďme ale na fakta a čísla.

Opět jsme porovnali data mužů a žen ze stejného vzorku témě 6 000 respondentů a zvědavost u mužů je na 44,6 % a u žen je na 54 %. Otázkou je, proč je tato touha u žen vyšší než u mužů. Je spojena i s jinými charakterovými vlastnostmi? Odpověď může být hned v závěsu spojená se žárlivostí, kde jsme zjistili, že žárlivost u žen je zastoupena skutečně ve vyšší míře než už mužů. 

Logicky tedy můžeme dovodit příčinnou souvislost mezi tímto chováním. U žen se pohybuje žárlivost na 73,3 % a u mužů je na 63,9 %, což je téměř 10% rozdíl. Je možné, že příčinná souvislost je u žen zakořeněná od pradávna, zejména v tom, že ženy mají rády věci pod kontrolou z hlediska stability vztahu pro bezpečí domova. Je to v nás a právě ony tykadla intuice nás nutí řešit věci dříve, než samy nastanou (například při sebemenším podezření se podívat partnerovi do mobilu). Ostatně ženy jsou například o 5 % samostatnější než muži, mají daleko realističtější pohled na situace, jsou také ale impulzivnější a v seznamování smělejší, ale o tom až příště.

Co je žárlivost?

Je to fenomén doby, chování, emoce? Fenomén moderní doby to rozhodně není, žárlilo se, žárlí se a bude se žárlit. Žárlivost je součástí každého vztahu. Žárlivost mezi partnery je naprosto přirozený jev, objevuje se spolu s láskou a jen málokdy nejdou ty dvě ruku v ruce. Zdravá žárlivost je zároveň kořením vášnivého, láskyplného vztahu a asi by nám nepřipadalo přirozené, kdyby nám partner nebo partnerka jednou za čas nevyčetli něco, co bychom si my rozhodně vyčíst neodpustili. 

Žárlivost je záporná emoce, projevující se úzkostí vyvěrající z pocitu nejistoty a strachu z možné ztráty milované osoby, a to jak v heterosexuálních, tak i homo či bisexuálních vztazích. Žárlivost je zaměřená vůči třetí osobě nebo osobám, které jsou vnímány jako ohrožující prvky stability vztahu. Žárlivý jedinec má potřebu ujišťovat se o lásce partnera, vyžaduje důkazy a činy ujišťující ho o lásce k němu. Žárlivost má také několik stádií. Chronická žárlivost, která vzniká bez jakéhokoliv podnětu ze strany partnera, hraničí s patologickou žárlivostí. V případě, že jedinec pátrá po důkazech, může se jednat i o chronickou zvědavost, nikoliv žárlivost jako takovou.

Můžeme být však také obětí žárlivosti sebezničující a destruktivní pro náš vztah. Takovou žárlivost je nutné včas rozpoznat a snažit se jí dostat pod kontrolu dřív, než ovládne ona nás. Proto je tu prostor pro PartnersTest, příležitost podívat se na chování partnera optikou vědy.

PS. Máme pro zvídavé čtenářky malý dárek – slevu 20 %. Stačí v objednávkovém formuláři na eshopu zadat kód partner20.

Proč ženy žárlí víc než muži?

Vaše Eva Urbanová, autorka PartnersTestu

www.partnerstest.cz


Nejčtenější

Mountfield překvapuje: ve velkém se pustil do vánočních dekorací

Vánoční dekorace Mountfield.

Mountfield letos pojímá Vánoce ve velkém stylu. Připravil pro zákazníky ohromný výběr vánočních dekorací. Od LED...

Kupka, Toyen, Štyrský. Aukce roku umění v Mánesu

Toyen-Čedičové skály

V pražské výstavní síni Mánes se dne 28. října 2018 od 14 hodin uskuteční prestižní aukce uměleckých děl, kterou pořádá...

Na televizorech QLED se nevypaluje obraz, potvrdily zahraniční testy

Na televizorech QLED se nevypaluje obraz, potvrdily zahraniční testy

Společnost RTINGS připravila už tři testy týkající se vypalování a retence obrazu.* Z výsledků jasně vyplynulo, že u...

Myslete na budoucnost, nikdy není brzy začít spořit na důchod

Myslete na budoucnost – nikdy není brzy začít spořit na důchod

Dnes už víme, že do důchodu odejdeme nejpozději v 65 letech. Nikdo nám ale nezaručí, že to bude platit i za pár let....

Jak s dětmi mluvit o penězích? Těmto frázím se raději vyhněte

Jak s dětmi mluvit o penězích? Těmto frázím se raději vyhněte.

Peníze jsou každodenní součástí našeho života. Děti se s nimi od nízkého věku setkávají například při nakupování nebo v...

Další z rubriky

Top trendy zimy 2018/2019: ikonické pohorky jsou zpět

Top trendy zimy 18/19: Ikonické pohorky jsou zpět!

S posledními paprsky slunce vás přicházejí oslnit novinky z oblasti obuvi, módy a životního stylu. Nadcházející sezona...

Perlové šperky dodají elegantnímu outfitu ten správný šmrnc

Perlové šperky dodají elegantnímu outfitu ten správný šmrnc

Perly představují neodolatelný výtvor přírody. Právem se řadí mezi ceněné šperky, které sluší ženám všech věkových...

Super aktivní látky, které se staly hitem v kosmetice

Denní sérum s magnólií a mechem

Kosmetické firmy v současnosti stále více investují do výzkumů a hledají nové látky, které mají blahodárný vliv na vaši...

Najdete na iDNES.cz