Proč ženy žárlí víc než muži?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Kdo má větší nutkání potřebu partnera prověřovat a podezírat? Jak je to mezi muži a ženami? Kdo je v převaze?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Proč ženy žárlí víc než muži? | foto: Partnertest.cz

Na úvod bych definovala pojem zvědavost, což je „psychická činnost spojená s orientačně pátracími aktivitami.“ Zvědavost jako taková je nástrojem naší přirozenosti, takže může být dobrým začátkem, ale nesmí se u ní skončit. Jedno z pravidel úspěšného seznamování je „udržujte zvědavost na uzdě“. Ať už si v této fázi píšete s kýmkoli, nikdy mu/ji nesdělujte pikantnosti ze svého života, neboť nikdy nevíte, k jakým uším se to dostane. 

Navíc čím větší zvědavost ve druhém vzbudíte, tím lákavější pro něj budete. Nelžete, ale nepište o sobě všechno a na otázky odpovídejte bez konkrétních příkladů. Váš protějšek se tak nebude moci dočkat další vaší zprávy a navíc bude hořet zvědavostí vás poznat osobně.

Emoce strachu roztáčí další kolotoč mentálního návyku pochybností. I když se něco povede, mysl nabídne další obavu, nejistotu, zda je to opravdu dobře a jsou tu znovu pochybnosti. Někteří lidé mají stálé nutkání prověřovat své okolí. Pozor na fenomén virtuálních vztahů, vzniklých zejména na sociálních sítích.

Partnerský test

V našem testu www.partnerstest.cz vyjadřujeme míru rizikového či kontraproduktivního chování jedince ve formě chronické zvědavosti (míra slídění, prověřování), která výrazně ovlivňuje kvalitu soužití jedinců v partnerském vztahu. Pokud má jedinec již nutkání jinému vstupovat do osobních nebo pracovních věcí (například PC, email, telefon a podobně) jedná se již o nestandardní chování, jehož důsledek se negativně odráží v jakýchkoliv vztazích, následkem je (v případě odhalení) naprostá ztráta důvěry. 

Fenomén dnešní doby a techniky bohužel k tomuto jednání nejen přispívá, ale vyloženě i vybízí. Kde jsou doby korespondenčních lístků a dopisů, i když i v této době docházelo k porušování osobní svobody a čtení toho, co není určeno právě adresátovi. Mám na mysli rozlepování dopisů nad párou a podobné zážitky s nutnou dávkou adrenalinu, strachu a vzrušení, co se dotyčný dozví. Pojďme ale na fakta a čísla.

Opět jsme porovnali data mužů a žen ze stejného vzorku témě 6 000 respondentů a zvědavost u mužů je na 44,6 % a u žen je na 54 %. Otázkou je, proč je tato touha u žen vyšší než u mužů. Je spojena i s jinými charakterovými vlastnostmi? Odpověď může být hned v závěsu spojená se žárlivostí, kde jsme zjistili, že žárlivost u žen je zastoupena skutečně ve vyšší míře než už mužů. 

Logicky tedy můžeme dovodit příčinnou souvislost mezi tímto chováním. U žen se pohybuje žárlivost na 73,3 % a u mužů je na 63,9 %, což je téměř 10% rozdíl. Je možné, že příčinná souvislost je u žen zakořeněná od pradávna, zejména v tom, že ženy mají rády věci pod kontrolou z hlediska stability vztahu pro bezpečí domova. Je to v nás a právě ony tykadla intuice nás nutí řešit věci dříve, než samy nastanou (například při sebemenším podezření se podívat partnerovi do mobilu). Ostatně ženy jsou například o 5 % samostatnější než muži, mají daleko realističtější pohled na situace, jsou také ale impulzivnější a v seznamování smělejší, ale o tom až příště.

Co je žárlivost?

Je to fenomén doby, chování, emoce? Fenomén moderní doby to rozhodně není, žárlilo se, žárlí se a bude se žárlit. Žárlivost je součástí každého vztahu. Žárlivost mezi partnery je naprosto přirozený jev, objevuje se spolu s láskou a jen málokdy nejdou ty dvě ruku v ruce. Zdravá žárlivost je zároveň kořením vášnivého, láskyplného vztahu a asi by nám nepřipadalo přirozené, kdyby nám partner nebo partnerka jednou za čas nevyčetli něco, co bychom si my rozhodně vyčíst neodpustili. 

Žárlivost je záporná emoce, projevující se úzkostí vyvěrající z pocitu nejistoty a strachu z možné ztráty milované osoby, a to jak v heterosexuálních, tak i homo či bisexuálních vztazích. Žárlivost je zaměřená vůči třetí osobě nebo osobám, které jsou vnímány jako ohrožující prvky stability vztahu. Žárlivý jedinec má potřebu ujišťovat se o lásce partnera, vyžaduje důkazy a činy ujišťující ho o lásce k němu. Žárlivost má také několik stádií. Chronická žárlivost, která vzniká bez jakéhokoliv podnětu ze strany partnera, hraničí s patologickou žárlivostí. V případě, že jedinec pátrá po důkazech, může se jednat i o chronickou zvědavost, nikoliv žárlivost jako takovou.

Můžeme být však také obětí žárlivosti sebezničující a destruktivní pro náš vztah. Takovou žárlivost je nutné včas rozpoznat a snažit se jí dostat pod kontrolu dřív, než ovládne ona nás. Proto je tu prostor pro PartnersTest, příležitost podívat se na chování partnera optikou vědy.

PS. Máme pro zvídavé čtenářky malý dárek – slevu 20 %. Stačí v objednávkovém formuláři na eshopu zadat kód partner20.

Proč ženy žárlí víc než muži?

Vaše Eva Urbanová, autorka PartnersTestu

www.partnerstest.cz


Nejčtenější

Bývalý profesionální cyklista to roztáčí ve světě elektrokol

Jakub Danačík na horském elektrokole MTF MOUNT 7.0.

Startoval v řadě velkých cyklistických závodů po celém světě, doma se stal v roce 2007 mistrem republiky v silničním...

Co muže více potěší nežli lahev nejoceňovanější whisky na světě?

Co muže více potěší nežli lahev nejoceňovanější whisky na světě?

Nejedna žena před Vánocemi přemýšlí, čím by potěšila svůj mužský protějšek. Přeci jenom – rozzářené mužské oči u...

Češi na internetu riskují a ztrácejí kontrolu nad svými online daty

Češi na internetu riskují a ztrácejí kontrolu nad svými online daty

Češi si na internetu se svými údaji počínají neopatrně, zjistili odborníci z Kaspersky Lab. Navíc skoro třetina rodičů...

Tato zima bude bez propadlých kanálů a výmolů

Tato zima bude bez propadlých kanálů a výmolů

Firma POKLOPSYSTEM s.r.o. přináší dobrou zprávu pro řidiče. V letošní zimě nemusí nikde být výmoly a propadlé nebo...

Jak na nejlepší řízky

Jak na nejlepší řízky

Štědrý den je den, kdy vrcholí všechny přípravy vánočních svátků. Dárky jsou koupené, zabalené, výzdoba je hotová,...

Další z rubriky

Používáte elektrický zubní kartáček? Víme, který je nejlepší

Používáte elektrický zubní kartáček? Víme, který je nejlepší

Vybírat zubní kartáčky je někdy věda. Jste stále příznivcem těch klasických a nevěříte elektrickým? Děláte chybu!...

Vybírání hraček: Jak svému dítěti dopřát tu nejlepší a nejbezpečnější?

Vybírání hraček: Jak svému dítěti dopřát tu nejlepší a nejbezpečnější?

Výběr hraček – o Vánocích aktuální téma, že? Kromě dobrého nápadu se vyplatí brát ohled také na to, co vašemu dítěti...

Darujte zdraví! Využijte novinek v Léčebných lázních Bohdaneč

Darujte zdraví! Využijte novinek v Léčebných lázních Bohdaneč.

Pokud si lámete hlavu nad tím, co pořídit svým blízkým za dárek, a to nejen k Vánocům, trefou do černého bude dárkový...

Najdete na iDNES.cz