Za co by Češi utratili 80 tisíc, pokud by si je mohli obratem půjčit?

Komerční sdělení
Čtyři z deseti Čechů by investovali do zvelebení svého bydlení, víc než třetina mladých do sebevzdělávacích kurzů a čtvrtina do rozjezdu podnikání nebo pořízení dopravního prostředku.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Za co by Češi utratili 80 tisíc, pokud by si je mohli obratem půjčit? | foto: PRAM Consulting s.r.o.

Na co by Češi použili 80 tisíc korun, které by si mohli jednoduše a rychle půjčit za férových podmínek? Z bleskového průzkumu agentury Data Collect pro společnost FlexiFin vyplývá, že nejčastější investicí by byla rekonstrukce bytu nebo domu, pořízení nového nábytku nebo jiné zvelebování domácnosti. Odpovědělo tak 42,1 % z tisícovky respondentů oslovených v rámci červencového dotazování formou Omnibusu. Zvelebovat příbytek by chtěly za osmdesátitisícovou půjčku zejména ženy (43,6 %) a obyvatelé nejmenších obcí do jednoho tisíce obyvatel (52,8 %), nejméně pak vysokoškoláci (33,5 %), obyvatelé měst nad 100 tisíc obyvatel (32,7 %) a Pražané (32,1 %).

Vede zvelebování domácnosti, ale zájem je i o vzdělání

Zajímavé je, že skoro pětina dotázaných (18,3 %) by takto získanou půjčku investovala do sebevzdělávacích kurzů. Nejčastěji tak odpovídali nejmladší respondenti do věku 29 let (34,7 %) a lidé mladšího středního věku od 30 do 44 let (24,1 %). Častěji by tak činili muži než ženy a investici do vzdělání by upřednostnili spíš obyvatelé měst nad 100 tisíc obyvatel (24,3 %). Z hlediska regionů by tento způsob investice preferovali hned po investici do zvelebování domácnosti obyvatelé Plzeňského kraje, Prahy a Olomouckého kraje. Nejméně pak v Libereckém, Pardubickém a Jihomoravském kraji.

Nejmladší respondenti do 29 let by ve více než čtvrtině případů (25,9 %) použili půjčku na rozjezd podnikání a v téměř čtvrtině případů (23,1 %) ke koupi dopravního prostředku. Investici do rozjezdu podnikání by z regionálního pohledu nejčastěji zamýšleli respondenti z Prahy (15,3 %) a Královéhradeckého kraje (12 %), nejméně pak v Ústeckém kraji (2,7 %). Z hlediska celkové populace je ale rozjezd podnikání druhým nejméně častým způsobem využití půjčky. Tím vůbec nejméně zmiňovaným je využití peněz pro překlenovací období mezi jinými úvěry. Uvedlo ho 6,2 % respondentů, u nejmladších dotazovaných do 29 let skoro každý desátý (9,5 %). Více než desetina respondentů tento důvod uvedla na Vysočině (12,2 %), v Karlovarském kraji (11,5 %) a v Olomouckém kraji (10,7 %). Tato možnost se zvyšuje nepřímou úměrou s dosaženým vzděláním.

Zájem o půjčky mají spíše mladí, chtějí investovat do své budoucnosti

Více než osmina dotazovaných (13,3 %) by půjčku 80 tisíc korun použila na nákup ekologických domácích spotřebičů. Nejčastěji tak odpovídali respondenti z Královéhradeckého (24 %) a Plzeňského kraje (23,2 %) a také z obcí a městeček s jedním až pěti tisíci obyvateli (18,5 %). Rozhodný nezájem o rychlou půjčku vyslovili nejstarší respondenti starší 60 let (25 %) a vysokoškolsky vzdělaní účastníci průzkumu (28,3 %). Celkově tak odpověděla necelá pětina dotazovaných (19,1 %), nejméně často pak mladí do 29 let (7,5 %). Více než čtvrtina respondentů by půjčku využila k jinému učelu, než byly uvedené možnosti (28,8 %).

„Ukazuje se, že Češi mají poměrně dobře rozmyšleno, do čeho by investovali peníze získané prostřednictvím rychlé jednorázové půjčky. Zatímco starší respondenti jsou konzervativnější a často by ji oželeli, mladší vidí věc jinak a dokáží si spočítat, že se jim půjčka do zvelebování vlastního bydlení, nákupu automobilu nebo rozjezdu podnikání vyplatí,“ konstatuje Roman Bulguris, generální ředitel společnosti FlexiFin, která je poskytovatelem nebankovních půjček na českém trhu. Jejím prostřednictvím si můžou zájemci půjčit potřebné prostředky jednoduchým způsobem přes web a poté kontrolovat jejich čerpání a splácení prostřednictvím mobilní aplikace pro chytré telefony a tablety s operačním systémem Android nebo iOS.

Nejčtenější

Dovolená v roce 2050: Slunce, pláž a plasty

Komerční sdělení

Praha 31. březen 2025 – V roce 2050 bude v oceánech více plastového odpadu než ryb. Světová produkce plastů již překročila 400 milionů tun ročně, přičemž méně než 10 % skutečně projde recyklačním...

FotbalTour mění sny ve skutečné sportovní zážitky

Komerční sdělení

Fotbal, hokej, F1 nebo tenis? FotbalTour je sportovní cestovní kancelář pro všechny fanoušky, kteří chtějí zažít světové sporty na vlastní kůži. S námi můžete navštívit nejslavnější události v...

Podpořme ženy na ledě a dejme jim hlas, který jim náleží

Komerční sdělení

České hokejistky skončily na domácím mistrovství světa čtvrté a chystají se na olympiádu v Itálii. Přestože je ženský hokej rychlý, tvrdý a plný emocí - stále čelí stereotypům a zůstává v médiích i...

Brňané mají až do 15. května možnost svými nápady vylepšit město

Komerční sdělení

Ještě necelý měsíc mohou obyvatelky a obyvatelé Brna vymýšlet, jak by obohatili město. Chybí ve vaší městské části vyžití pro děti? Nebo kulturní festival? Chcete zpopularizovat nějaké důležité téma?...

Pět projektů pro lepší budoucnost: Women in Tech 2025

Komerční sdělení

Odborná porota čtvrtého ročníku vzdělávacího programu Women in Tech vybrala pět talentovaných podnikatelek, jejichž projekty přinášejí technologicky inovativní řešení v oblastech mobility, zdraví,...

Podpořme ženy na ledě a dejme jim hlas, který jim náleží

Komerční sdělení

České hokejistky skončily na domácím mistrovství světa čtvrté a chystají se na olympiádu v Itálii. Přestože je ženský hokej rychlý, tvrdý a plný emocí - stále čelí stereotypům a zůstává v médiích i...

25. dubna 2025

Prozkoumejte s dětmi Třebíč

Komerční sdělení

Výlety a dovolené jsou časem odpočinku a relaxace, ale též pohybu, objevování a poznávání! Pojďte si protáhnout tělo i mozkové závity a objevujte s námi Třebíč. Postavte baziliku i celé město. Třebíč...

25. dubna 2025

DomyIQ vám přivezou na pozemek hotový dům

Komerční sdělení

Potřebujete dům k bydlení, případně i podnikání? Nebo jen jako víkendovou chatu umístěnou na pozemku v přírodě? Pokud hledáte alternativu ke zděným domům, ale zároveň celoročně obyvatelnou, existuje...

25. dubna 2025

Klíčové vlastnosti instrumentáře: zručnost a smysl pro detail

Komerční sdělení

Vojtěch Dobeš pracuje na centrálních operačních sálech už třetím rokem. Ačkoliv jeho cesta ke zdravotnictví vedla oklikou, v profesi perioperační sestry se našel a dnes by neměnil. Svitavská...

25. dubna 2025

Francouzská pobočka církve Shincheonji vyvrací zprávu Le Parisien

Komerční sdělení

Nedávno vydaný článek francouzským médiem ukazuje na neprofesionalitu a neobjektivitu tím, že obsahuje zavádějící výroky bývalého člena církve. Upřímnému vyjádření církve v něm byly věnovány pouze...

25. dubna 2025

Ústecký kraj zvyšuje odměny lékařům dětské pohotovosti

Komerční sdělení

Ústecký kraj podniká konkrétní kroky k zajištění dostupnosti lékařské pohotovostní služby pro děti a dorost. Od 1. května 2025 se navýší hodinové sazby lékařům, kteří slouží dětskou pohotovost v...

25. dubna 2025

Praktický návod na osobní rozvoj

Komerční sdělení

Touha po seberozvoji se dotýká každého člověka. Neexistuje zřejmě nikdo, kdo by nechtěl být tou nejlepší verzí sebe sama. Mnoho z nás se tak usilovně věnuje svým koníčkům a péči o tělo. Přečtěte si...

25. dubna 2025

Zlato jsou jediné skutečné peníze. Virtuální čísla hodnotu nezachrání

Komerční sdělení

Zlato provází lidstvo tisíce let a i dnes zůstává jistotou a bezpečím v turbulentních časech.

25. dubna 2025

Zoo Dvorec vás okouzlí autentickou atmosférou

Komerční sdělení

Už jste někdy snili o safari, ale cesta do Afriky se vám zdála příliš vzdálená? Pak se vydejte do jižních Čech. Nedaleko Českých Budějovic láká návštěvníky Zoologická zahrada Dvorec, která vás...

25. dubna 2025

Nový dvoupokoják s funkcí 3+KK? V Letnianu realita. A jde to i bez hypotéky

Komerční sdělení

Toužíte po vlastním bydlení v Praze, ale nemáte dost našetřeno? Projekt Letnian má teď akci na neotřelé byty 2+KK s financováním rent-to-own. Bydlet „ve svém“ můžete už letos, s nízkou počáteční...

24. dubna 2025  10:25

C-energy optimalizuje energetické zdroje pro vyšší výkon a zisk

Komerční sdělení

Skupina C-energy, inovátor v energetice a teplárenství, zpřístupnila své moderní technologie ostatním majitelům energetických zdrojů s výkonem nad 1 MW. Zajistí optimalizaci, řízení a uplatnění...

24. dubna 2025

Bez systémových změn budou ve stavebnictví chybět tisíce odborníků

Komerční sdělení

České stavebnictví se potýká s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, který způsobuje mimo jiné rapidní pokles absolventů technických oborů i neúprosná demografická křivka.

24. dubna 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.