Na co by Češi nejčastěji využili půjčku 250 tisíc korun ihned?

Komerční sdělení
Bydlení vede. Mladí chtějí investovat do sebe, starší do úspor.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Na co by Češi nejčastěji využili půjčku 250 tisíc korun ihned? | foto: PRAM Consulting s.r.o.

Při možnosti snadné a rychlé půjčky ve výši 250 tisíc korun by Češi investovali především do rekonstrukce nebo vybavení svého bydlení. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury Data Collect pro společnost FlexiFin. Tuto možnost zvolilo 42,9 % dotazovaných. Nejmenší zájem byl o investice do zdraví nebo na dovolenou.

Zvelebování bydlení dominuje napříč věkovými i regionálními kategoriemi. Nejčastěji by do něj investovali obyvatelé Libereckého (60 %) a Olomouckého kraje (57,7 %). Nadprůměrný zájem se ukazuje také u lidí ve věku 45 až 59 let (47,8 %) a u žen (44,4 %).

Mladí chtějí růst, starší šetřit

Průzkum poukázal také na rozdílné priority podle věku. Mladí do 29 let nejčastěji chtějí investovat do kurzů sebevzdělávání (35,3 %) a do rozjezdu podnikání (22,1 %). Sebevzdělávání mezi Čechy nejvíce preferují respondenti z Prahy (20,3 %) a Jihomoravského kraje (12,7 %), naopak nejméně v Pardubickém a Zlínském kraji (4,2 %). Z hlediska pohlaví mají k sebevzdělávání větší tendenci mladé ženy (37 %) než muži (34 %).

Mladí muži pak častěji než ženy plánují rozjet vlastní podnikání (24,3 % vs. 18,5 %). Největší zájem o podnikání mezi mladými vykazují respondenti ze Zlínského (27,3 %) a Královéhradeckého kraje (25 %), nejnižší v Karlovarském kraji (0 %) a na Vysočině (0 %).

Senioři ve věku nad 60 let na rozdíl od mladší generace o vzdělání nebo podnikání téměř neuvažují. Naopak možnost pořídit si ekologické spotřebiče prostřednictvím rychlé půjčky zaujala 12 % respondentů starších 60 let. Vyšší zájem o ekologické spotřebiče se objevil také v Praze (20,3 %) a v Jihomoravském kraji (12,7 %).

Investice do zdraví téměř nikoho neláká

Zdraví zůstává na okraji zájmu. Jen 1,4 % respondentů uvedlo, že by půjčku do 250 tisíc korun využilo právě na zdravotní účely. Výrazně nad průměrem vyčnívá Plzeňský kraj, kde tuto možnost zvolilo 6,9 % dotázaných. Naopak v šesti krajích (Karlovarském, Libereckém, Královéhradeckém, Pardubickém, Olomouckém a Zlínském) tuto volbu nezmínil nikdo.

Ženy jsou v tomto směru aktivnější a do zdraví by investovaly dvakrát častěji než muži (1,9 % vs. 0,8 %). Zájem o zdraví také mírně klesá s vyšším dosaženým vzděláním. Ve srovnání s ostatními možnostmi se investice do zdraví řadí na samotný konec žebříčku, hned za cestování a dovolené.

Splácení dluhů častěji zvažují lidé ve Středočeském kraji a na Vysočině

Zatímco celorepublikově by půjčku využilo na srovnání předchozích dluhů 1,2 % dotazovaných, ve Středočeském kraji a na Vysočině to uvedlo shodně 4,5 % dotázaných, ve Zlínském kraji 4,2 %. Mírně nad průměrem se drží i Moravskoslezský kraj s 1,8 %, zatímco v ostatních regionech je tato možnost okrajová nebo se neobjevila vůbec.

Z dat zároveň vyplývá, že více než čtvrtina respondentů (26,1 %) by o podobný finanční produkt zájem neměla. Nezájem roste s věkem i vzděláním. Nejčastěji ho vyjadřují lidé ve věkové kategorii 45–59 let (32,6 %) a stejný podíl byl mezi respondenty nad 60 let. Vysoký je také u vysokoškoláků (31,5 %). Naopak největší ochotu využít rychlou půjčku projevili mladí do 29 let, z nichž jen 4,4 % uvedlo, že by o takový produkt neměli zájem.

„Průzkum ukazuje, že lidé k půjčkám přistupují velmi prakticky. Mladší ročníky v nich vidí cestu, jak rozvíjet sebe a své plány, starší spíš hledají způsoby, jak ulevit domácnosti nebo snížit náklady. Je to připomínka, že za každým finančním rozhodnutím je nějaká konkrétní životní situace. Půjčka může být způsob, jak si otevřít nové možnosti – a ne něco, čeho bychom se měli bát.“ komentuje výsledky Milan Dolanský, Chief Marketing Officer společnosti FlexiFin.

FlexiFin působí na českém trhu jako poskytovatel nebankovních půjček, které lze sjednat online a následně pohodlně spravovat v mobilní aplikaci.

https://flexifin.cz/soutez-splneny-sen

Na co by Češi nejčastěji využili půjčku 250 tisíc korun ihned?

Nejčtenější

Zrcadlovky zestárly. Na prodej nebo výměnu ale ještě pozdě není

Komerční sdělení
Zrcadlovky zestárly. Na prodej nebo výměnu ale ještě pozdě není

Máte doma starší zrcadlovku a přemýšlíte o tom, že byste ji prodali, nebo si pořídili novější fotoaparát? Vyčkávat se vám nevyplatí. Podpora zrcadlovek ze strany těch největších hráčů skončila a...

Škoda Auto ukázala zákulisí výroby. Zjistěte, jak vzniká nové auto

Komerční sdělení

Nahlédnout do výroby automobilky zůstává pro většinu lidí vzácná příležitost. Šest odborníků ze Škody Auto popisuje, jak se v Mladé Boleslavi z návrhů a tisíců dílů stává hotové auto.

Češi se nedobrovolně smiřují s realitou menších bytů s vyšším nájmem

Komerční sdělení

Rostoucí ceny energií, inflace i vysoké úrokové sazby brzdí plány na pořízení vlastního domova natolik, že 6 z 10 Čechů už s ním do budoucna vůbec nepočítá. Aktuální situace na nemovitostním trhu se...

Rezidence Aušperský potok: stylové bydlení u Brna v harmonii s přírodou

Komerční sdělení

Klidné prostředí u lesů a rybníků, výborná dostupnost do centra Brna i chytrá řešení snižující náklady na bydlení. Nový developerský projekt Rezidence Aušperský potok v Popůvkách přináší vysoký...

Souboj na Caravaningu – Pohlreich, Forejt a Fotr na Tripu vaří

Komerční sdělení
Souboj na Caravaningu – Pohlreich, Forejt  a Fotr na Tripu vaří

V sobotu 8.11. ve 13.00 se v pavilonu P představí šéfkuchařské osobnosti Zdeněk Pohlreich a Přemek Forejt. Jejich kuchařský souboj plný humoru i kulinárních triků bude moderovat Pepa Vrtal alias Fotr...

Digitální showroom: když technologie dává firmám duši

Komerční sdělení
Filip Major

Rozhovor s Filipem Majorem, zakladatelem iShowroom.eu.

7. listopadu 2025

Teplárny Brno připravují budoucnost elektromobility v každé čtvrti

Komerční sdělení
Po Academy parku vznikne nový dobíjecí hub na Červeném mlýně.

Teplárny Brno stojí u zrodu bezemisní éry dopravy v Brně a stávají se motorem městské elektromobility. Tradiční dodavatel tepla a dalších energií chce postavit několik set dobíjecích stanic.

7. listopadu 2025

Tam, kde rostou značky

Komerční sdělení

GIVET míří mezi lídry kosmetiky v Evropě. Z malého hráče vyrostl v silný house of brands.

7. listopadu 2025

Uspesnynaburze.cz otestoval brokery XTB a eToro: fakta místo reklamy

Komerční sdělení
Uspesnynaburze.cz otestoval brokery XTB a eToro: fakta místo reklamy

V investování je stále obtížnější rozlišit, kdo má reálné zkušenosti a kdo jen přebírá texty z marketingových brožur. Investor Lukáš Ištvan a zakladatel portálu Uspesnynaburze.cz patří mezi ty, kteří...

7. listopadu 2025

Vize budoucnosti: Z Prahy do Liberce za 69 minut

Komerční sdělení
Vize budoucnosti: Z Prahy do Liberce za 69 minut

Železniční spojení mezi Prahou a Libercem čeká v následujících letech zásadní modernizace. Tento strategický infrastrukturní projekt má za cíl zkrátit cestovní dobu vlaků mezi oběma městy a zároveň...

7. listopadu 2025

Češi se nedobrovolně smiřují s realitou menších bytů s vyšším nájmem

Komerční sdělení

Rostoucí ceny energií, inflace i vysoké úrokové sazby brzdí plány na pořízení vlastního domova natolik, že 6 z 10 Čechů už s ním do budoucna vůbec nepočítá. Aktuální situace na nemovitostním trhu se...

6. listopadu 2025

Tradice, poctivost a kvalita. Nahlédněte do masozávodu v Modleticích

Komerční sdělení

Jen pár kilometrů od Prahy, v Modleticích, se denně píše příběh desítek tun čerstvého masa. Sídlí zde masozávod Kauflandu, který už přes dvě dekády zajišťuje na stoly českých a slovenských domácností...

6. listopadu 2025

Jak překladač Vasco Translator Q1 zvyšuje pohodlí na dovolené

Komerční sdělení

Existuje zvláštní druh klidu, když víte, že se můžete dorozumět s kýmkoli a kdekoli. Ať už se procházíte zářícími ulicemi Tokia, objednáváte si oběd na marockém trhu nebo se ptáte na cestu v malé...

6. listopadu 2025

Města a obce obdrží dotace na zkvalitnění turistické infrastruktury

Komerční sdělení
Ilustrační foto

Přes 38 milionů korun dá Ústecký kraj obcím a městům na podporu oživení cestovního ruchu na území Ústeckého kraje. Bude se jednat především o zkvalitnění turistické infrastruktury.

6. listopadu 2025

Český fintech dospěl: z experimentu vyrostl obor s miliardovým výkonem

Komerční sdělení
Český fintech dospěl: z experimentu vyrostl obor s miliardovým výkonem

Český fintech se definitivně zařadil mezi klíčová ekonomická odvětví.

6. listopadu 2025

Jak vybrat správnou výšku a šířku lešení

Komerční sdělení
Jak vybrat lešení

Výběr správné výšky lešení rozhoduje o tom, zda bude práce bezpečná a pohodlná, nebo naopak zdlouhavá a nepříjemná. Správné rozměry lešení určují nejen váš dosah a stabilitu, ale i celkovou...

5. listopadu 2025  17:19

Jan Révai zve na Zakázané zóny. Adrenalin, poučení i síla práce v týmu

Komerční sdělení
Jan Révai zve na Zakázané zóny. Adrenalin, poučení i síla práce v týmu

Herec Jan Révai se už příští týden představí v nové dobrodružné roli. Jako hlavní průvodce pořadu Zakázané zóny, který poběží každý večer na TV Spektrum, nahlédne společně s diváky do 20 tajemných...

5. listopadu 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.