Na co by Češi nejčastěji využili půjčku 250 tisíc korun ihned?

Komerční sdělení
Bydlení vede. Mladí chtějí investovat do sebe, starší do úspor.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Na co by Češi nejčastěji využili půjčku 250 tisíc korun ihned? | foto: PRAM Consulting s.r.o.

Při možnosti snadné a rychlé půjčky ve výši 250 tisíc korun by Češi investovali především do rekonstrukce nebo vybavení svého bydlení. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury Data Collect pro společnost FlexiFin. Tuto možnost zvolilo 42,9 % dotazovaných. Nejmenší zájem byl o investice do zdraví nebo na dovolenou.

Zvelebování bydlení dominuje napříč věkovými i regionálními kategoriemi. Nejčastěji by do něj investovali obyvatelé Libereckého (60 %) a Olomouckého kraje (57,7 %). Nadprůměrný zájem se ukazuje také u lidí ve věku 45 až 59 let (47,8 %) a u žen (44,4 %).

Mladí chtějí růst, starší šetřit

Průzkum poukázal také na rozdílné priority podle věku. Mladí do 29 let nejčastěji chtějí investovat do kurzů sebevzdělávání (35,3 %) a do rozjezdu podnikání (22,1 %). Sebevzdělávání mezi Čechy nejvíce preferují respondenti z Prahy (20,3 %) a Jihomoravského kraje (12,7 %), naopak nejméně v Pardubickém a Zlínském kraji (4,2 %). Z hlediska pohlaví mají k sebevzdělávání větší tendenci mladé ženy (37 %) než muži (34 %).

Mladí muži pak častěji než ženy plánují rozjet vlastní podnikání (24,3 % vs. 18,5 %). Největší zájem o podnikání mezi mladými vykazují respondenti ze Zlínského (27,3 %) a Královéhradeckého kraje (25 %), nejnižší v Karlovarském kraji (0 %) a na Vysočině (0 %).

Senioři ve věku nad 60 let na rozdíl od mladší generace o vzdělání nebo podnikání téměř neuvažují. Naopak možnost pořídit si ekologické spotřebiče prostřednictvím rychlé půjčky zaujala 12 % respondentů starších 60 let. Vyšší zájem o ekologické spotřebiče se objevil také v Praze (20,3 %) a v Jihomoravském kraji (12,7 %).

Investice do zdraví téměř nikoho neláká

Zdraví zůstává na okraji zájmu. Jen 1,4 % respondentů uvedlo, že by půjčku do 250 tisíc korun využilo právě na zdravotní účely. Výrazně nad průměrem vyčnívá Plzeňský kraj, kde tuto možnost zvolilo 6,9 % dotázaných. Naopak v šesti krajích (Karlovarském, Libereckém, Královéhradeckém, Pardubickém, Olomouckém a Zlínském) tuto volbu nezmínil nikdo.

Ženy jsou v tomto směru aktivnější a do zdraví by investovaly dvakrát častěji než muži (1,9 % vs. 0,8 %). Zájem o zdraví také mírně klesá s vyšším dosaženým vzděláním. Ve srovnání s ostatními možnostmi se investice do zdraví řadí na samotný konec žebříčku, hned za cestování a dovolené.

Splácení dluhů častěji zvažují lidé ve Středočeském kraji a na Vysočině

Zatímco celorepublikově by půjčku využilo na srovnání předchozích dluhů 1,2 % dotazovaných, ve Středočeském kraji a na Vysočině to uvedlo shodně 4,5 % dotázaných, ve Zlínském kraji 4,2 %. Mírně nad průměrem se drží i Moravskoslezský kraj s 1,8 %, zatímco v ostatních regionech je tato možnost okrajová nebo se neobjevila vůbec.

Z dat zároveň vyplývá, že více než čtvrtina respondentů (26,1 %) by o podobný finanční produkt zájem neměla. Nezájem roste s věkem i vzděláním. Nejčastěji ho vyjadřují lidé ve věkové kategorii 45–59 let (32,6 %) a stejný podíl byl mezi respondenty nad 60 let. Vysoký je také u vysokoškoláků (31,5 %). Naopak největší ochotu využít rychlou půjčku projevili mladí do 29 let, z nichž jen 4,4 % uvedlo, že by o takový produkt neměli zájem.

„Průzkum ukazuje, že lidé k půjčkám přistupují velmi prakticky. Mladší ročníky v nich vidí cestu, jak rozvíjet sebe a své plány, starší spíš hledají způsoby, jak ulevit domácnosti nebo snížit náklady. Je to připomínka, že za každým finančním rozhodnutím je nějaká konkrétní životní situace. Půjčka může být způsob, jak si otevřít nové možnosti – a ne něco, čeho bychom se měli bát.“ komentuje výsledky Milan Dolanský, Chief Marketing Officer společnosti FlexiFin.

FlexiFin působí na českém trhu jako poskytovatel nebankovních půjček, které lze sjednat online a následně pohodlně spravovat v mobilní aplikaci.

https://flexifin.cz/soutez-splneny-sen

Na co by Češi nejčastěji využili půjčku 250 tisíc korun ihned?

Nejčtenější

Plotovky z recyklovaného plastu jsou bezúdržbové a ekologické

Komerční sdělení

Jaro je ideálním časem pro práci na zahradě a kolem domu. Lidé se pouštějí do úprav, rekonstrukcí i nových staveb, například plotů. Materiálem, který se v posledních letech těší stále větší oblibě,...

Rodinný podnik v poradenství? Generali Česká ukazuje cestu

Komerční sdělení

Tomáš Marek vede největší finančně poradenskou síť v Česku – Generali Českou Distribuci. Tým čítající 4 800 poradců a 520 poradenských míst pomáhá téměř 3 milionům klientů dělat chytrá finanční...

Transformace vnímání průmyslu a podnikových procesů

Komerční sdělení

V dynamickém světě lehkého průmyslu, kdy se ceny hutního materiálu mění ze dne na den a energetická krize zanechala hluboké stopy, je adaptabilita klíčem k úspěchu. Své o tom ví společnost SC Metal,...

Účetní dvůr EU vidí závažné chyby v pandemických podporách

Komerční sdělení

Auditoři kritizují, že Evropská komise poskytla stovky miliard eur bez dostatečné kontroly. Toto počínání by mohlo mít důsledky i pro příští rozpočet EU, píše německý deník Handelsblatt.

Chata Emil Zátopek – Maraton, Lysá hora, Beskydy

Komerční sdělení

Chcete zažít dokonalý únik od shonu každodenního života? Přijďte do horské chaty Emil Zátopek - Maraton, která se pyšní tím, že je umístěna na vrcholu nejvyšší hory Beskyd – Lysé hory.

Krásná prsa, spokojené ženy a život mezi sály a mateřstvím

Komerční sdělení

Říká se o ní, že má zlaté ruce. Její modelace prsou jsou vyhlášené po celé Praze a ženy se na ni obracejí s důvěrou nejen kvůli estetickým, ale často i velmi intimním zákrokům. MUDr. Vanesa...

16. května 2025

Rodinný podnik v poradenství? Generali Česká ukazuje cestu

Komerční sdělení

Tomáš Marek vede největší finančně poradenskou síť v Česku – Generali Českou Distribuci. Tým čítající 4 800 poradců a 520 poradenských míst pomáhá téměř 3 milionům klientů dělat chytrá finanční...

16. května 2025

Poznejte RELAX PARK všemi smysly a zažijte skutečný relax v Třeboni

Komerční sdělení

Příběhy, které tady mezi vodou a nebem vznikají, jsou nezapomenutelné. Třeboň – krajina rybníků, klidu a nezapomenutelných zážitků.

16. května 2025

Klášterec nad Ohří zve k návštěvě

Komerční sdělení

„Klášterec láká na své památky tisíce návštěvníků ročně,“ říká Adéla Václavíková, vedoucí odboru komunikace a cestovního ruchu Městského úřadu v Klášterci nad Ohří.

16. května 2025

Nová Evropská zpráva Intrum o platebním styku 2025

Komerční sdělení

České firmy čelí novým ekonomickým hrozbám. Nástup AI je nevyhnutelný pro zvýšení efektivity.

16. května 2025

Jirkov vyhrál celostátní kolo soutěže Zlatý erb 2025

Komerční sdělení

Město Jirkov na Chomutovsku dosáhlo mimořádného úspěchu, když v celostátním kole prestižní soutěže Zlatý erb 2025 získalo první místo za nejlepší webové stránky mezi obcemi bez rozšířené působnosti....

16. května 2025

Rubik na Starém Brně: Investice do moderního bydlení na výjimečné adrese

Komerční sdělení

Moderní byt v historickém centru Brna. Vlastní parkování přímo v domě. Špičkové materiály, chytrá domácnost, velkorysá terasa a klidný vnitroblok se zelení. A také investice, jejíž hodnota bude v...

16. května 2025

Na Křížení cest: bydlení s nádechem venkova

Komerční sdělení

Moderní bydlení ve Vejprnicích nedaleko Plzně propojuje komfort městského života s poklidnou atmosférou vesnice, blízkostí přírody a ekologickými řešeními.

16. května 2025

Co je elektronické časové razítko a jak funguje?

Komerční sdělení

Elektronické časové razítko je technologie, která potvrzuje existenci konkrétního dokumentu nebo dat v určitém čase a zajišťuje, že údaje nebyly po tomto okamžiku změněny a že se shodují s původní...

16. května 2025

L1FE house na Střížkově začne růst v létě

Komerční sdělení

Jeden z nejaktuálnějších projektů společnosti Daramis. Výstavba na pražském Střížkově začne letos v létě a přinese 347 bytů různých dispozic.

16. května 2025

Huawei Demo Truck opět v Praze: sítě budoucnosti a AI scénáře v praxi

Komerční sdělení

Od 14. do 16. května 2025 se v Praze opět zastaví technologický kamion Huawei Demo Truck v rámci každoroční evropské roadshow.

16. května 2025

Hudba, která hřeje: Plzeňská filharmonie odhalila sezónu 2025/2026

Komerční sdělení

Chcete si do života pustit víc krásy, emocí a chvílí jen pro sebe? Předplatné Plzeňské filharmonie na novou sezónu je elegantní cestou, jak si pravidelně dopřát kulturní wellness a obohatit svou duši...

15. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.